Spring naar bijdragen

Gps Coordinaten Naar Kaart


tyros70

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Gebruik mijn Garmin Legend Etrex hoofdzakelijk in de zomer voor fietsroutes maar nu wil ik in het na- en voorjaar gaan Geocachen.

Hoe zet ik de coordinaten die bij Cache opdrachten vermeld worden om in Open Street Map of Google Map.

Is hier een eenvoudig programaatje voor of kan het rechtstreeks naar de kaarten.

 

Gr. Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jack,

 

voor zover ik weet werken zowel OSM (Open Street Maps) als Google met het WGS84 systeem, net als Geocaching.com.

Je kunt dus de coördinaten direct over zetten.

 

Mocht je tussen twee coördinatenstelsels om moeten zetten, dan kan dat op meerdere manieren.

Een ervan is om je GPS tijdelijk in te stellen op het 'vreemde' coördinatenstelsel en dan de coördinaten in te voeren.

Vervolgens zet je de GPS weer op het gewenste coördinatenstelsel en de GPS zet de ingevoerde coördinaten zelf over naar het betreffende stelsel.

 

Een andere mogelijkheid is om de coördinaten eerst om te zetten met behulp van een daarvoor geschikt programma.

Ik gebruik daar GEOTRANS voor. Dat programma heeft weliswaar veel meer mogelijkheden dan je alleen voor het converteren van coördinaten per sé nodig hebt, maar het is freeware en heeft ook de mogelijkheid om batchverwerking te doen en zo dus een groep van coördinaten in één bewerking om te zetten.

 

Groet, Pocileh

bewerkt door Pocileh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jack,

 

Wat bedoel je precies ? Gaat het je er om hoe je de coördinaten in je GPS zet ? Dat is vrij eenvoudig en kan op meerdere manieren. Je kunt een geocache naar je GPS sturen. GPS aansluiten aan je PC en op de cache pagina kun je dat 'send to GPS' doen. Dan worden in ieder geval de waypoints waarvan de coördinaten gegeven zijn in je GPS opgeslagen. Een andere mogelijkheid is om een waypoint aan te maken met de coördinaten die zijn gegeven. Ik neem aan dat je weet hoe dat met, anders kun je daar de handleiding op na slaan.

Wat ook kan is dat je een keer met een ervaren geocacher mee gaat. Op dit forum is een draadje met mensen die starters op weg willen helpen. Daar zit vast ook wel iemand uit jouw omgeving bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil graag de GPS coordinaten van mijn gps zichtbaar maken op een kaart zoals bv Google, als ik ze een op een overbreng kom ik heel ergens anders uit dan als mijn GPS aangeeft.

 

 

 

Hallo Jack,

 

Wat bedoel je precies ? Gaat het je er om hoe je de coördinaten in je GPS zet ? Dat is vrij eenvoudig en kan op meerdere manieren. Je kunt een geocache naar je GPS sturen. GPS aansluiten aan je PC en op de cache pagina kun je dat 'send to GPS' doen. Dan worden in ieder geval de waypoints waarvan de coördinaten gegeven zijn in je GPS opgeslagen. Een andere mogelijkheid is om een waypoint aan te maken met de coördinaten die zijn gegeven. Ik neem aan dat je weet hoe dat met, anders kun je daar de handleiding op na slaan.

Wat ook kan is dat je een keer met een ervaren geocacher mee gaat. Op dit forum is een draadje met mensen die starters op weg willen helpen. Daar zit vast ook wel iemand uit jouw omgeving bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even uitleggen wat ik niet snap.

Geocache "de Mortelen" bij Best wilde ik graag gaan doen.

Om te starten is er een coordinaat opgegeven N51.32.306 en E 5.20.294.

Ik weet dat dit aan de Loopensestraat tussen Best en Oirschot moet liggen, vlak bij een minicamping.

Maar als ik de coordinaten in Open Street Map of Google inbreng kom ik ergens in Reusel bij de Belgische grens uit.

ook als ik de coordinaten converteer komt ik niet daar terecht.

 

Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik deze coordinaten in Google Maps zet, dan kom ik inderdaad bij de Loopensestraat uit.

Ik vermoed dat je teveel punten in je coordinaten zet. Je moet ze zo in Google Maps zetten: N51 32.306 E 5 20.294. Dus geen punten tussen het graden en minutendeel van het coordinaat, maar spaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een vraag, die misschien hier een beetje bij past.

Een kennis van me had het over een coördinaat en wil graag weten waar dat ligt.

Vandaag heeft hij me het volgende gestuurd: 6 graden -11 met een streepje erboven zuiderbreedte,112 graden -8 als boven oosterlengte .............

Ik kan er geen soep van koken.

Wie wel?

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...