Spring naar bijdragen

Basecamp / Dakota 20


Erjeetje

Aanbevolen berichten

Vandaag voor het eerst caches gezocht. Ik had de caches via geocaching.com geëxporteerd naar mijn Garmin Dakota 20. In de GPS heb ik vervolgens de caches stuk voor stuk opgeroepen en gespeeld. Bij de gevonden caches heb ik dat ook in de GPS aangegeven als "gevonden". In de GPS kwam de cache vervolgens ook in de lijst met gevonden caches.

Daarna heb ik de caches overgezet van de GPS naar Basecamp. Het overzetten is wel gelukt, maar in Basecamp worden de caches weer weergegeven als "niet-gevonden", terwijl ik in de GPS toch duidelijk "gevonden" heb geregistreerd. Wordt deze informatie niet overgezet van de GPS naar BaseCamp, of doe ik iets verkeerd?

 

Tot nu toe vind ik BaseCamp echt een programma van niks. Misschien kan ik het beter in Excel gaan bijhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan moet je toch echt eens GSAK gaan gebruiken en geen Excel. Die kan met de juiste macro ook de finds uit jouw Dakota lezen, de logjes daarna voorzien van uitgebreide tekst en als veldnotities uploaden naar GC.com. Plus nog tal van andere slimmigheden, niet voor niets de Swiss Army Knife voor Geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Basecamp is vooral handig om b.v. een tracklog van de dag op te laten zien

En voor kaartenbeheer, en is het enige programma wat momenteel Birdseye ondersteund (als ik het niet mis heb)

De gevonde caches veranderen niet in je GPX bestand op je Dakota, alleen worden ze wel van de kaart gehaald op een of andere manier

 

GSAK is handig, zal wel even tijd kosten om een en ander door te krijgen, maar het loont

Probeer het maar, kost niets. Maar is het registreren dubbel en dwars waard

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ... eind vorig jaar dacht ik door de aanschaf van een GPSMAP 62s veroordeeld te zijn tot het gebruik van BaseCamp en tot overmaat van ramp lukte het mij niet om het trio BaseCamp - GSAK - GPSMAP 62s lekker samen te laten werken. Gewoontegetrouw heb ik mij toen weer gewend tot MapSource wat - in tegenstelling tot de berichten - tot zekere hoogte best wel genegen is om samen te werken met de nieuwe generatie outdoor-toestellen. Maar van tijd tot tijd bleef BaseCamp toch lokken en ik moet zeggen dat ik het met elke software update van het toestel en de nieuwste BaseCamp versie rooskleuriger inzie dan ooit tevoren. Laat ik het zo zeggen: Het is voor mij niet meer ondenkbaar dat BaseCamp op korte termijn MapSource overbodig maakt. Langzamerhand denk ik zelfs dat BaseCamp op bepaalde vlakken (waarvan de bibliotheek-structuur toch wel de voornaamste is) grote voordelen te bieden heeft. Los van dit alles staat wel dat GSAK absoluut onmisbaar is voor de serieuzere geocacher die - zoals gezegd - niet bang is om tegen een wat stijle leercurve op te kijken.

 

Veel (leer-)plezier met GSAK en laat BaseCamp nu even voor wat het is, maar geef het na een paar maanden nog een kansje zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...