campvache75 Geplaatst 23 september 2011 Geplaatst 23 september 2011 (bewerkt) Ik heb een Garmin Venture etrex. Sinds een paar dagen lukt het niet meer om caches up te loaden. Ik sluit de gps aan op mijn pc en op de cache pagina klik ik op "stuur naar mijn gps" Dan krijg je een pop-up scherm en dan klik ik op "write" Dan krijg ik de melding dat hij met succes is ge-upload. Alleen kan ik hem op mijn gps niet meer terug vinden. Normaal gesproken had ik hier nooit problemen mee maar nu zie ik ze niet meer. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Note: Ik dacht dat ik de oplossing had, er stond "memory card" voor het uploaden en dat heb ik veranderd naar mijn gps. Toen zag ik de cache wel staan maar nu is hij alweer uit mijn lijst verdwenen. Balen, ik had net een middag cachen met mijn broertje op het programma staan om hem hier kennis mee te laten maken. 23 september 2011 bewerkt door campvache75
eitjes Geplaatst 23 september 2011 Geplaatst 23 september 2011 Vervelend! Ik weet zo snel de oplossing niet. Maar je kunt natuurlijk ook de waypoints met de hand invoeren als je vanmiddag nog op pad wilt... Succes!
StefandD Geplaatst 23 september 2011 Geplaatst 23 september 2011 Is je gps niet vol? Hij kan maar zoveel caches bevatten (het precieze aantal weet ik niet meer voor de eTrex). Vroeger had ik ook een eTrex en toen wiste ik alles na elk gebruik. Dat doe ik trouwens met mijn Oregon nog steeds.
campvache75 Geplaatst 23 september 2011 Auteur Geplaatst 23 september 2011 Hij is niet vol, er staan er maar tien in. Ben er inmiddels achter dat hij de caches onder het mapje "waypoints" zet, dus gelukkig staan ze er wel in maar niet in het mapje "geocaches" Alleen wil ik ook caches voor mijn vakantie bestemming uploaden maar die laat hij helemaal niet zien. Nou hoop ik dat ik dat wel kan oplossen anders moet ik alles handmatig gaan invoeren. Bedankt voor de reacties, ik kan in iedergeval straks gaan cachen en later ga ik wel uitzoeken waarom de caches in een andere map worden geplaatst.
Krijgertjes Geplaatst 23 september 2011 Geplaatst 23 september 2011 De vakantiebestemming is waarschijnlijk ver weg en verweg gelegen waypoint worden niet getoond. Je kunt dit controleren door eers naar de vakantiebestemming te navigeren en dan gaan zoeken naar waypoints.
wirholt Geplaatst 23 september 2011 Geplaatst 23 september 2011 Waypoint die erg ver weg zijn, zie je alleen als je niet de waypoints dichtbij laat zien, maar de waypoints op naam. (Tenminste, zo is het bij mijn eTrex Vista Hcx.) Dus: laat je waypoints zien, gebruik de menu knop en kies voor waypoints op naam, dan zie je ook de waypoint die verder dan een paar 100 km zijn.
wirholt Geplaatst 23 september 2011 Geplaatst 23 september 2011 Waypoint die erg ver weg zijn, zie je alleen als je niet de waypoints dichtbij laat zien, maar de waypoints op naam. (Tenminste, zo is het bij mijn eTrex Vista Hcx.) Dus: laat je waypoints zien, gebruik de menu knop en kies voor waypoints op naam, dan zie je ook de waypoint die verder dan een paar 100 km zijn.
Waldio Geplaatst 23 september 2011 Geplaatst 23 september 2011 Ben er inmiddels achter dat hij de caches onder het mapje "waypoints" zet, dus gelukkig staan ze er wel in maar niet in het mapje "geocaches". Dit komt door het icon wat de waypoints hebben. Dit icoon is standaard ingesteld op een gesloten schatkistje. Deze kun je veranderen onder Opties > Geocaching. Alleen wil ik ook caches voor mijn vakantie bestemming uploaden maar die laat hij helemaal niet zien. Nou hoop ik dat ik dat wel kan oplossen anders moet ik alles handmatig gaan invoeren. Dit komt -zoals je hierboven kunt lezen- doordat de waypoints ver weg liggen vanaf je thuiscoördinaten. De GPS zoekt standaard op dichtstbijzijndste. Zodra je in het waypointscherm bent en je klikt op menu > zoek op naam krijg je ze waarschijnlijk wel te zien. Als je niet perse een naam in wilt toetsen klik je op de knop bovenin aan de rechterkant (degene met het kruisje erop). Hierdoor zie je alle waypoints.
Aanbevolen berichten