Spring naar bijdragen

Met Welke Garmin Kan Ik Het Best Beginnen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Haha, en zo wordt er steeds een stapje hoger geadviseerd. :)

Ik doe dit omdat je toch al de Vista op je lijstje had staan. En het verschil naar de 20 is in geld heel klein

Verschil dakota 10 en 20 ;

De Dakota 20 voegt nog een aantal extra opties toe, waaronder een barometrische hoogtemeter en een microSD geheugenkaart uitsparing voor aanvullend geheugen en cartografie. Ook biedt het toestel de mogelijkheid tot draadloze toestel-naar-toestel communicatie met compatibele toestellen uit de Dakota, Oregon, Colorado en Foretrex serie. Het uitwisselen van waypoints, tracks, routes en geocaches is hierdoor zeer eenvoudig. Tenslotte beschikt de Dakota 20 nog over een 3-assen elektronisch kompas dat uw positie ook weergeeft als u stil staat of het toestel niet horizontaal houdt.

bewerkt door MacDD
Geplaatst

Ook wij hebben een etrex Vista hcx en daarnaast nog een Oregon 550T.

Doorgaans cachen wij tegenwoordig met de Oregon. Voor de kinderen (5 en 7) inderdaad erg eenvoudig te bedienen met het touchscreen. Maar soms als een van de teamleden naar het buitenland gaat, gebruikt die nog de Vista. Bovendien nemen we die vaak mee als we een ingewikkelde cacheroute gaan lopen waar de verwachting is dat we iets met gevarencirkels moeten gaan doen. Alhoewel die mogelijkheid (iets omslachtiger) nu ook bestaat op de Oregon met een speciaal tooltje wat je er als Wherigo op kunt zetten. Ik weet niet of de Dakota ook Wherigo's kan afspelen?

Onze oudste zoon (7 jaar oud dus) begint nu interesse te krijgen in het zelf bedienen van het apparaat. Afgelopen maandag heeft hij geleerd om op de Vista zelf waypoints in te voeren. Het is inderdaad even wennen voor een kind (ook voor een volwassene) met zo'n klickstick, maar het is best te doen.

De familiedag is misschien een mooi moment om wat dingen uit te oroberen en vraag anders of je eens met iemand mee mag die een van de GPSen heeft waar je over twijfelt.

Veel succes met het maken van de keuze!

Geplaatst

De Dakota 20 klinkt zo toch ook wel zeer aantrekkelijk. Moet ik wel even m'n budget wat vergroten.

De Vista kost 179 euro en de Dakota 20 heb ik gezien voor 235 euro. Maar als het goed is kan je daar dan toch jaren mee vooruit, en dat is wel de bedoeling.

Ik denk dat we dan toch voorzichtig maar aan de Dakota 20 moeten denken. Ook al zullen we alle functies misschien nog niet gebruiken, maar je weet nooit waar het handig voor is.

Hoelang gaat de Dakota 20 mee op z'n batterijen? Ik begrijp dat daar AAA-batterijen in gaan en dat die zo'n 20 uur moeten meegaan, maar in de praktijk zal je dat vast niet halen.

Gebruiken jullie alkaline batterijen of oplaadbare? Ik lees hier veel over de GP Recyko.

Geplaatst

Vista gaat wat langer mee als een dakota 20. Maar il doe er 2 dagen vol gebruik mee, hangt ook af van je batterijen. Dakota kost 220 bij redcoon

Geplaatst

Mijn Vista HCx gaat met 2 oplaadbare batterijen ruim 2 hele dagen volledig gebruik mee, ben er ook mee op fietsvakantie geweest en gelijk wezen cachen in Drenthe en dan is het wel fijn dat de batterijen lang mee gaan :yes:

Geplaatst

Er komt eind september een nieuwe serie van etrex uit:

een instap model de 10 voor 119 een uitgebreidere versie waar je kaarten in kunt laden middels microsd voor 199 en een nog uitgebreidere versie met hoogtemeter en kompas voor 299.

specs:

http://www.gps-garmi...trex_serie.html

wellicht is een van deze modellen het overwegen waard.

gr Ruben

Die zaten er al aan te komen. Was inderdaad ook al aangegeven als keuze.

Maar 299 voor de 30 of 220 voor de dakota 20 scheelt nogal

Geplaatst

De eTrex 20 heeft wel wat weg van de Dakota 20 als ik dat zo lees. Maar ik denk dat ik dan toch voor de Dakota 20 ga, die is slechts 15 euro duurder (215 euro bij Conrad).

Waarom is er ook zoveel keus? Is niet echt makkelijk kiezen zo.

Geplaatst

Waarom is er ook zoveel keus? Is niet echt makkelijk kiezen zo.

Heb je de laatste tijd wel eens een TV gekocht :eek:

Geplaatst (bewerkt)

Laat je bij de aankoop van de gprs geen dure kaarten aansmeren.

Ga nu naar eerst eens mapource installeren, dat wordt hier uitgelegd.

Vervolgens dan hier de openfietsmap BeNeLux ophalen.

Goedkope geheugenkaartjes vind je hier.

Als je meerdere bestelt dan vallen de verzendkosten best wel mee.

Opzich lijkt mij Garmin Etrex 20 wel wat, die touchscreens is meer iets voor kwaakdoosliefhebbers.

Maar 299 voor de 30 of 220 voor de dakota 20 scheelt nogal

Huh?

Ik las iets van 199 voor 20, 249 voor de 30 en 275 voor de Dakota 20.

Dat scheelt inderdaad nogal wat, meer voor minder.

bewerkt door hendrikus
Geplaatst

De Etrex serie heeft andere voordelen dan de Dakota. (Gevarencirkels is er een van)

Ik ben zelf begonnen met een Etrex Legend HcX met een open streetmaps kaart (wel zo makkelijk en goed voor de portomonnee)

Ben van het voorjaar overgestapt op een Oregon 450 (grote broertje van de Dakota zeg maar)

Spinnend tevreden, maar blijf erbij dat de etrex een leuke machine is om mee te beginnen

Open street maps erop (ben er ook al mee in engeland geweest en werkt heel fijn)

Heb op de Oregon sinds kort als aanvulling op de open streetmaps de kaarten van Birdseye gezet (25,= per jaar en past ook op de dakota 20), heel leuk maar als nadeel dat je vanaf inzoomlevel 12m bijna geen detail meer ziet en het inladen kost veel tijd en geheugenruimte.

Ligt geheel aan jezelf wat je wilt.

Probeer eerst eens een cacher uit de buurt aan te spreken of ga naar een event in de buurt (OFZE dronten misschien) en laat eens wat dingetjes uitleggen, misschien dat dat je keus vergemakkelijkt.

Succes

Geplaatst (bewerkt)

Pff, ff vergeten te melden over de oudere Etrexen, nl

het loslaten van het rubberen bandje

Google is your friend.

bewerkt door hendrikus
Geplaatst (bewerkt)

Ik cache al meer dan een jaar met de Etrex H en het bandje zit er nog prima omheen.

Dus je moet wel echt een oude hebben :-)

Verder mis ik de kaart zelden. Beetje voorwerk thuis mbv Mapsource en je kunt prima cachen.

Het nadeel is voornamelijk de omslachtige manier van invoeren dmv scrolmenuutjes (of hoe dat heet).

bewerkt door Team PeEr
Geplaatst (bewerkt)
Ik cache al meer dan een jaar met de Etrex H en het bandje zit er nog prima omheen.
Ha, 2x in een goede zomer naar Frankrijk, deze zomer telt niet echt mee en een jaar verder.

Dus je moet wel echt een oude hebben :-)

Als je het ding in een donker koele kast bewaart, dan gaat het goed.

Verder mis ik de kaart zelden. Beetje voorwerk thuis mbv Mapsource en je kunt prima cachen.

Het nadeel is voornamelijk de omslachtige manier van invoeren dmv scrolmenuutjes (of hoe dat heet).

Hmm, dat heeft toch iedere gpsr?

bewerkt door hendrikus
Geplaatst

Pff, ff vergeten te melden over de oudere Etrexen, nl

het loslaten van het rubberen bandje

Onzin ik heb mijn eTrex Vista HCx al 2 jaar en geen enkel probleem ook niet met het rubberen bandje, dat is allang achterhaalt!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...