Spring naar bijdragen

Member only cache - Waarom?


Aanbevolen berichten

Gast 73-1011035307
En, heeft U genoten van het Geo Bos? 

Mooi! Dat is dan €30 extra!  :blush:

 

[...discussie...]

 

Niet MOCCEN, maar DOCCEN!

:(  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Na het lezen van die bewuste IRC-log is het mij duidelijk geworden dat dit onderwerp beter gesloten kan worden. Niet alleen dit onderwerp maar ook de MOC. Dit zal een groep personen zeer tevreden stemmen.

 

De status en de locatie van de MOC zijn binnen de IRC-club bekend gemaakt, las ik in het gepubliceerde log. Het plan was om dit weekend  de cache ´op te graven´.

 

Ik heb dit gestart met faire bedoelingen en om een echte discussie rond dit onderwerp te krijgen. Maar dat de tegenstanders zo fel van leer zouden trekken, had ik niet verwacht. Hoewel onze naam (en alle mogelijke variaties) veelvuldig werden gebruikt, heb ik afgelopen week niets van iemand gehoord.

 

Dit is het mij allemaal niet waard.

"Fly a Kite" is gearchiveerd en wat mij betreft dit topic ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een laatste vermelding van ons.

 

Ik denk dat het forum in dit geval, al was het af en toe te hard, wel heeft gewerkt.

Na het doorlezen van de positieve en negatieve berichten, snap ik dat het te gemakkelijk is om de betaalcache in een veeg te veroordelen.

 

Wij zijn het nog steeds niet eens dat het op deze manier zou moeten, omdat wij hopen dat de eerste keuze van zenz (over vrijwillige donaties en verkoop van artikelen) zal werken.

We zouden nog steeds niet betalend lid willen worden, maar ik heb er geen probleem mee om af en toe iets te kopen (zoals onze travelbugs) of een kleine donatie te doen als het vakantiegeld binnen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De status en de locatie van de MOC zijn binnen de IRC-club bekend gemaakt, las ik in het gepubliceerde log. Het plan was om dit weekend  de cache ´op te graven´.

Fraai, zeer fraai :-( Hebben we gelachen? Zijn we trots nu? Lekker een loer gedraaid. Laten zien wie hier de baas is.

 

Bah.

 

Wees nu ook een grote jongen/meid en kom er hier op het forum voor uit dat je het voor een ander vergriept hebt. Dan kan ik je caches voortaan links laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch even een reply hierop, al snap ik niet over wie je het nu hebt!

 

de irc-club (eigenlijk alleen team Badnews) was van plan de cache te doen en in het logboek te schrijven om te laten zien dat de cache ook gedaan kan worden zonder MOC lid te zijn.

Gelukkig had waterboys hierover nagedacht en bleek na de emails over en weer dat het niet mogelijk is deze cache te doen door gebruik te maken van wat wiskunde en logisch denken, omdat er een tussenpunt in zit.

 

Het is NOOIT onze bedoeling om een cache 'stuk' te maken of op een andere manier schade toe te brengen.

Ik hoop ook dat IEDEREEN er zo over denkt om caches ALTIJD correct te behandelen en achter te laten zoals deze gevonden is.

 

Maar ik denk dat het inderdaad tijd is om deze discussie achter ons te laten. Ik hoop dat er weinig MOC caches zullen komen in Nederland omdat wij van mening zijn dat er een andere manier van inkomsten voor geocaching.com gevonden moet worden.

 

Voor ons is dit einde discussie in deze topic.

 

ohja... als je onze caches links wil laten liggen.. je hebt vanmiddag nog genoten van onze cache in Hilversum (SMSCache), dus weet je ook wie ik ben.

 

ps: het irc-clubje wist niets van deze plannen, tot wij mensen zochten om te helpen zoeken in een stuk van 20x30 meter waar de cache zou moeten liggen. De precies coordinaten zijn dus ook nog steeds niet bekend bij mij, al heeft waterboys mij wel de exacte locatie van het bord verteld waarmee het tussenpunt bepaald zou worden.. en we zaten er dus iets van 20 meter vandaan volgens onze bepalingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de irc-club (eigenlijk alleen team Badnews) was van plan de cache te doen en in het logboek te schrijven om te laten zien dat de cache ook gedaan kan worden zonder MOC lid te zijn.

 

Maar waarom dan? Wat wilde je bewijzen?

 

Maar ik denk dat het inderdaad tijd is om deze discussie achter ons te laten. Ik hoop dat er weinig MOC caches zullen komen in Nederland omdat wij van mening zijn dat er een andere manier van inkomsten voor geocaching.com gevonden moet worden.

 

Ik heb er al eerder opgewezen; de reden voor MOCs (zoals aangegeven op geocaching.com) is niet om extra geld te genereren maar omdat geocachers er om deze functionaliteit hadden gevraagd.

 

Zelf heb ik geen idee welk doel een MOC dient, maar ik vind wel dat als een plaatser zijn/haar cache als zodanig merkt, je dat dient te respecteren.

 

Er zijn momenteel 200+ caches in NL, één ervan was MOC. Waar hebben we het over?

 

ohja... als je onze caches links wil laten liggen.. je hebt vanmiddag nog genoten van onze cache in Hilversum (SMSCache), dus weet je ook wie ik ben. 

 

Ik heb geen idee wie je bent. Je hebt een mooi cache gemaakt, ik kan hem aanbevelen. Maar je zou het toch ook niet leuk vinden als men het te zoeken GSM nummer bekend maakt? Of de eindcoordinaten publiceert?

 

Waarom gun je een ander niet hetzelfde? Een cache te maken zoals hij/zij goeddunkt?

 

Ik begrijp dat iedereen betrokken de discussie wil laten voor wat ze is. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Behalve dit: ik had een aantal leuke ideeen voor nieuwe caches, maar de lust is mij een beetje ontgaan. Misschien is het een overreactie en denk ik er anders over na een nachtje slapen. Anders doe ik mijn ideeen wel van de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik niet voor de MOC's ben, waardeer ik wel je goede steekhoudende argumenten om het begrip 'leven en laten leven' in ere te houden. Iets waar ik zelf ook wel voor ben, als het niet ten koste gaat van andere zaken. Helaas zag ik op een indirecte manier een kans dat het ten koste ging van onderlinge verhoudingen tussen voor- en tegenstanders: namelijk omdat je er donder op kunt zeggen dat er vette onenigheid ontstaat door zware voor- en tegenargumenten.

Helaas voor Waterboys, die met alle goede bedoelingen een proefje wilde opzetten, is het zo geëscaleerd. Wat dat betreft is de uitkomst van de proef wel erg hard duidelijk geworden. Misschien dat er in de toekomst toch nog anders over gedacht gaat worden, maar dat zal wel even duren denk ik gezien de huidige meningen.

Waterboys: petje af voor de manier waarop je met deze netelige discussie bent omgegaan.

 

Ik begrijp dat iedereen betrokken de discussie wil laten voor wat ze is. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Behalve dit: ik had een aantal leuke ideeen voor nieuwe caches, maar de lust is mij een beetje ontgaan. Misschien is het een overreactie en denk ik er anders over na een nachtje slapen. Anders doe ik mijn ideeen wel van de hand.

Ik hoop van ganser harte dat je na dit nachtje inderdaad van gedachten veranderd bent. Laat je alsjeblieft niet als gevolg van reacties op het proefballonnetje van Waterboys ervan weerhouden om caches te plaatsen. Dan zou je eigenlijk zelf ook verstrengeld raken in het negatieve dat je zag in de discussie, terwijl je dat negatieve zelf ook niet graag zag ontstaan.

Hou daarbij ook in de gaten: het aantal personen dat het niet eens was met MOC's en meediscussieerde daarover, gerelateerd tot alle andere geocachers is wellicht net zo klein als de 1:200+ verhouding die je aangaf. En die rest van geocaching-nederland onthoud je dan ook van je nieuwe caches!

En anders kun je toch gewoon logjes van mensen die niet-opbouwend meediscussieerden verwijde..... :laugh: *oeps* :0 ..... hè wat typ ik nou toch weer :blush:.

---geintje, sorry---

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MOC test deel 2 is onderweg....MOC 2

 

Verder vind ik het jammer hoe iemand inderdaad kan worden bekogeld die alleen maar bezig is om iets uit te proberen.....

 

 

Volgens mij zijn uitprobeersels altijd positief (systeem van Darwin werkt ook nog steeds).

En kan het niet de bedoeling zijn om iets op voorhand af te maken terwijl het nog niet eens de kans gehad heeft om zich te bewijzen...

Wellicht wordt er door de Waterboys nog een poging gedaan om (net als ik) een MOC te plaatsen............

 

 

 

Edited By Hawkeyes on juni 04 2002 at 00:06

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week is er  ook geprobeerd om de coordinaten te bemachtigen van van de inmiddels gearchiveerde "Fly a Kite" MOC d.m.v. deze methode.

 

De methode wordt ook gebruikt bij de Tjongervallei-cache.

 

Die methode kun je toepassen omdat met de link 'nearby caches' ook de afstand naar de MOC wordt vermeld. In kilometers in 1 decimaal nauwkeurig, maar in miles in 2 decimalen nauwkeurig. Die laatste is nauwkeurig genoeg om tot op 30 m de locatie te bepalen. Het is uiteindelijk niet gelukt omdat ik met een tussenpunt had gewerkt. Dat tussenpunt was dus wel met die nauwkeurigheid berekend.

 

Ik heb dit doorgegeven aan Jeremy, die zeer snel heeft gereageerd. Voortaan staan de afstanden tot nearby caches in miles ook met 1 decimaal nauwkeurig. Het toepassen van de genoemde methode wordt dan een stuk moeilijker.

 

Nog iets wat we hebben geleerd van de korte proef met de MOC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze methode.

 

De methode wordt ook gebruikt bij de Tjongervallei-cache. 

 

Nog iets wat we hebben geleerd van de korte proef met de MOC.

[*]coordinaat bij mij is ook alleen maar begin....dus daar heb je weinig aan

 

[*]jammer van de kortstondige proef....maar er volgen er hopelijk meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Lees ik het nou goed, HawkEyes, dat de MOC dan pas gereed is? Dat wordt wel een supermoeilijke... of een speciaal event  :blush:

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Lees ik het nou goed...Zenz

Moet toch wel duidelijk zijn na drie keer bekijken...? :blush:

 

En het is inderdaad een kluif om hem op te zetten dus dat gaat ff duren....maar of het zolang duurt week ik niet...wellicht (hopelijk) niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Wat mij opviel is dat je MOC niet bereikbaar is via de link op hawkeyes.nl. Na een klik krijg ik daar een inlog van .com voor m'n kiezen (dus hij leest het cookie niet uit) die echter niet 'door' komt: na invullen van login & password kom ik gewoon terug bij het inlogscherm. Paar keer geprobeerd: consequent niet gelukt. Als ik 'm echter rechtstreeks via de .com benader is er niets aan de hand: paar keer geprobeerd, consequent werkend... Het lijkt er op dat linken naar een MOC vanaf een andere site dus niet kan. Of misschien geeft hij in de url die je gebruikt jouw ID mee, die niet klopt met de mijne?

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaaah! Als eerste cache bij mijn 'nearest caches' staat 'Hawkeyes Secret puzzle'. Hoe lang kan ik me nog inhouden om niet Member te worden? Al is het alleen al om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen

Conclusie wat mij betreft: het plaatsen van MOC's werkt wel om nieuwe members te werven.

Overigens ben ik niet tegen dit soort caches zolang ik maar niet het idee heb dat er iemand heel erg rijk wordt van mijn membership maar dat het geld wordt besteed om de kosten te dekken is het OK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...