Spring naar bijdragen

Member only cache - Waarom?

Aanbevolen berichten

.......Wat mij opviel is dat je MOC niet bereikbaar is via de link op hawkeyes.nl........

Zenz

MOC accepteren geen frames in frames opbouw.... dus via mijn site (frame in frame) werkt het idd niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb dit doorgegeven aan Jeremy, die zeer snel heeft gereageerd. Voortaan staan de afstanden tot nearby caches in miles ook met 1 decimaal nauwkeurig. Het toepassen van de genoemde methode wordt dan een stuk moeilijker.

Nog iets wat we hebben geleerd van de korte proef met de MOC.

Applaus, hoor................. Als je het niet op de ene manier kunt winnen probeer je het gewoon op een andere: Blokkeren van hobbymiddelen van medecachers :devil:

Goed beschouwd is hetgeen waar je nu mee bezig bent een trieste zaak. Er zijn hobbysten die de kaart opzij hebben gelegd en zich middels een GPS vermaken. Controle vindt dan meestal wel plaats met een kaart. Het volgende level van de extreme hobbyisten is om middels een andere manier coördinaten te vinden. Dat wordt hiermee dus om zeep geholpen.

Wellicht dat het toch wijs is om jezelf eens een spiegel voor te houden en jezelf af te vragen hoe een dergelijke vondst nu toch plaats zou kunnen vinden. Je probeert nu een ieder een hak te zetten met je handeling naar Jeremy, maar wellicht dat je jezelf ook eens af kunt vragen of je MOC misschien niet goed genoeg is geplaatst.  :blush:

Ik loop al een tijdje met een idee voor een geocache in mijn hoofd die veel moeite, tijd en geld gaat kosten. Ik heb er toch wel moeite mee om iets waar ik veel tijd en moeite in heb gestoken zomaar op de site te publiceren.

Ik begin hier nu dus ook behoorlijk aan te twijfelen  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder vind ik het jammer hoe iemand inderdaad kan worden bekogeld die alleen maar bezig is om iets uit te proberen.....

Volgens mij zijn uitprobeersels altijd positief (systeem van Darwin werkt ook nog steeds).

En kan het niet de bedoeling zijn om iets op voorhand af te maken terwijl het nog niet eens de kans gehad heeft om zich te bewijzen...

Ik wil hier toch even op reageren en daarna wil ik het er eigenlijk maar bij laten.

1. Dat iemand bekogeld kan worden in het forum is enerzijds inderdaad wel jammer. Anderzijds moeten we ons   - of liever gezegd degene die aan een dergelijk iets begint -   zich realiseren dat dat onderwerp al eerder aan de orde is geweest met heftige discussies ten gevolge. Daarin is door zeer velen aangegeven dat zij dit liever niet zien in Nederland. Met dat gegeven in gedachten moet je natuurlijk niet gaan zitten jammeren. En als er dan mensen vernuftig bezig zijn en het voor elkaar weten te krijgen dat ze tot op een afstand van ongeveer 30 meter nauwkeurig de plaats weten te bepalen, moet je jezelf maar eens goed achter de oren krabbben en jezelf afvragen of je nu wel daadwerkelijk een MOC hebt geplaatst. Misschien wel geprobeerd, maar niet gelukt. Dat diegene daarna het gereedschap weg laat halen vind ik een kwalijke zaak, min zelfs. Want daaruit is gebleken (bewijs) dat het dus geen MOC was en geeft dat dan ruiterlijk toe; dan was het met recht een uitprobeersel !

2. Dit vind ik dus erg naïef en niet van deze wereld. Ik kan  dat absoluut niet rijmen. Iedereen die een cache plaatst doet dat d.m.v. "het proberen", maar dat wil niet zeggen dat dat als erg positief wordt ervaren en dat hebben we bijna allemaal wel een keer meegemaakt. Daarnaast weten we allemaal dat niet alles de kans kan krijgen om zich te bewijzen; dat zou en zooitje worden en zo zit onze (democratische) maatschappij nu eenmaal in elkaar. Ik kan daar wel 10 pagina's aan voorbeelden van noemen, maar als we logisch nadenken weten we heus wel dat dat zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Applaus, hoor................. Als je het niet op de ene manier kunt winnen probeer je het gewoon op een andere: Blokkeren van hobbymiddelen van medecachers.

Je begrijpt nog steeds niet wat de bedoeling van een MOC is. Even afgezien van het feit of je het er mee eens bent of niet, maar een MOC is bedoeld voor Members. Als niet-member kun je een poging doen om hem te vinden, maar ik ga dat niet makkelijk maken. Bovendien kan die dan niet gelogd worden en voor velen hoort dat ook bij het spel.

De caches die jij hebt geplaatst, heb je toch ook zo geplaatst dat de kans op vinden voor niet-geocachers klein is.

Het goede nieuws is dat ik met de betreffende persoon gewoon heb gemeeld om zijn resultaat te testen en dat was nauwkeurig. Alleen niet de plaats van de cache maar het beginpunt van de wandeling.

De coordinaten van MOC worden niet gepubliceerd en het is niet bedoeling om via een achterdeurtje de coordinaten te berekenen. De methode kan verder gewoon toegepast worden, zie de Tjongervallei-cache. Het betrof in dit geval een klein schoonheidsfoutje in de software of anders gezegd een niet bedoelde SPOILER.

Want daaruit is gebleken (bewijs) dat het dus geen MOC was en geeft dat dan ruiterlijk toe; dan was het met recht een uitprobeersel !

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij lang afzijdig gehouden van deze discussie, maar meen daar nu toch nog een (kleine) bijdrage aan te moeteen doen.

Overigens is het nauwkeurig lokaliseren van een MOC nog steeds mogelijk, door het zoeken naar 'nearest caches'. DE afstand wordt tot op honderd meter nauwkeurig gegeven. Wanneer je echter ongeveer 10 caches in de buurt opzoekt rondom de MOC, kun je deze allemaal als proximity waypoint invullen in bijvoorbeeld Oziexplorer. Het gemiddelde is veel nauwkeuriger dan de 100m oorspronkelijke foutmarge. Ik heb dit al geprobeerd met de nieuwste MOC van Hawkeyes en meen tot op een meter of 20 te kunnen zeggen waar deze start. Met nog meer punten, kan het nog nauwkeuriger.

Overigens zal ik hem zeker niet op deze basis gaan zoeken, en ben ik er ook niet op uit om het leven van MOC's onmogelijk te maken. Er is namelijk een simpele sluitende oplossing voor alle (a)MOC makers: gebruik aanwijzingen in je omschrijving op de website die onmisbaar zijn. De meest eenvoudige oplossing is de cache de coordinaten geven van de parkeerplaats, maar het startpunt dat elders ligt afzonderlijk te noemen in de beschrijving.

Iedereen moet gewoon voor zich weten of hij/zij wel of geen MOC's wil doen of wil uitzetten. Het waterdicht maken is aan de maker van de MOC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waterdicht maken is aan de maker van de MOC.

[b:post_uid0]Ik denk dat het echt waterdicht maken onmogelijk is.[/b:post_uid0] Een MOC zal slechts tijdelijk geheim blijven. Op het moment dat de pagina 1x is gelezen, deel je de info al met anderen. En nadat de GC voor het eerst is gevonden, komt er nog meer info vrij. Iedereen houdt natuurlijk zijn/haar mond, maar toch zal er beetje bij beetje info vrij gaan komen.

Een fake-coordinaat, op de Noordzee bv., zal dus ook niet gaan helpen.

Een MOC zal dan ook maar tijdelijk MOC zijn. Misschien moet je hem ontheffen van zijn status op het moment dat hij wordt gevonden door een niet Charter Member. De MOC status heeft dan geen nut meer  en je geeft de vinder de mogelijkheid om hem te loggen.

De levensduur van een MOC zal afhangen van de tijd dat de Charter Members hun mond (kunnen) houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 87-1018208718
Wanneer je echter ongeveer 10 caches in de buurt opzoekt rondom de MOC, kun je deze allemaal als proximity waypoint invullen in bijvoorbeeld Oziexplorer. Het gemiddelde is veel nauwkeuriger dan de 100m oorspronkelijke foutmarge. Ik heb dit al geprobeerd met de nieuwste MOC van Hawkeyes en meen tot op een meter of 20 te kunnen zeggen waar deze start. Met nog meer punten, kan het nog nauwkeuriger.

Je kunt de afstand naar een (MO-)cache opvragen vanaf elke gewenste coordinaat door deze in de URL op te geven. B.v. met http://www.geocaching.com/seek....4.59922 kun je ze opvragen vanaf 51,88355 NB / 4,59922 OL.

Door 'binair te zoeken' (coordinaten uit te proberen) kun je bepalen waar precies de punten liggen waar de afstand 'omslaat' tussen b.v. 0,1 km en 0,0 km. Deze punten liggen in een cirkel rond de cache. Door een paar goed gekozen punten op de cirkel kun je de coordinaten van het middelpunt (de cache) vinden.

Op deze manier is [b:post_uid0]exact[/b:post_uid0] te bepalen waar de cache ligt! :blush:

Groeten,

Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze manier is [b:post_uid0]exact[/b:post_uid0] te bepalen waar de cache ligt!

Slimmerik!

Maar het gaat hier natuurlijk nog steeds om de genoemde coördinaten, en die zullen zoals al eerder ter sprake kwam van een parkeerplaats of zo zijn.

Of in de tekst komt iets te staan in de trant van 'Tel een hele graad bij de noorderbreedte op'. Loop je mooi 111,3 km verderop te zoeken.

[b:post_uid0]Exact[/b:post_uid0], dat wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens waar gaat dit over. ???   1 a 2 caches op de 227!!!!

Waterboys en Hawkeyes laat je niet ontmoedigen door een stelletje vrekken :exclamation:

Het valt mij op dat de mensen met de grootste mond het meeste cachen en dus heel Nederland doorcrossen. Ze betalen hier dik voor qua benzine, maar zijn te beroerd geld over te maken.

Geeft niets. Ik heb respect voor alle meningen maar hou hier dan je mond.  

Ga dan niet de boel lopen pesten door dit soort uitlatingen en plaats dan ook geen methodes om de handel in het honderd te sturen.

Als je er niets mee te maken wil hebben trek je handen er dan vanaf.

Respecteer elkaar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al een tijdje met een idee voor een geocache in mijn hoofd die veel moeite, tijd en geld gaat kosten. Ik heb er toch wel moeite mee om iets waar ik veel tijd en moeite in heb gestoken zomaar op de site te publiceren.

Ik heb begrip voor deze mening. Zou er geen mogelijkheid zijn dat mensen een soort authorisatie moeten vragen bij de eigenaar van de cache. De eigenaar kan aan de hand van de statistieken en/of wat vragen per E-mail een goede indruk krijgen van de persoon die de cache wil gaan vinden. Zeker als Nederlandse geocachers onder elkaar is er toch een 'ons kent ons' - wereldje. Toch ?

Bijvoorbeeld als iemand 10 of 20 caches gevonden heeft kunnen we stellen te maken te hebben met een serieuze geocacher. Zo'n iemand mag toch best zo'n aparte cache doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 87-1018208718
Maar het gaat hier natuurlijk nog steeds om de genoemde coördinaten, en die zullen zoals al eerder ter sprake kwam van een parkeerplaats of zo zijn.

Of in de tekst komt iets te staan in de trant van 'Tel een hele graad bij de noorderbreedte op'. Loop je mooi 111,3 km verderop te zoeken.

[b:post_uid0]Exact[/b:post_uid0], dat wel!

Uiteraard! Alleen is hiermee wel aangetoond dat MOC's te 'kraken' zijn als de coordinaten niet worden aangepast.

Als het een single cache betreft, moet je dus andere coordinaten gaan gebruiken. Als je een graad erbij op gaat tellen, heeft het vermelden van de coordinaten niet zoveel zin meer. Het maakt het onmogelijk om de caches te selecteren op afstand (welke MOC's liggen in de buurt?). Ook de lokatie op de kaart slaat nergens meer op.

Je kunt de coordinaten van een parkeerplaats bij de cache gebruiken, maar ik vind het een grotere uitdaging als de cachejager zelf moet bepalen hoe hij of zij bij de cache komt.

groeten,

Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....ontheffen van zijn status op het moment dat hij wordt gevonden door een niet Charter Member. De MOC status heeft dan geen nut meer  en je geeft de vinder de mogelijkheid om hem te loggen...

...levensduur van een MOC zal afhangen van de tijd dat de Charter Members hun mond (kunnen) houden...

Dit lijkt mij in ieder geval een hele goede opstelling...

Met die gedachte kan ik zeker een leuke MOC opzetten. Ook al zal ik zeker ook een permanente MOC willen hebben, maar misschien moet die dan wel regelmatig worden omgebouwd.....al doende en proberende zullen we er achter komen wat het beste werkt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen is hiermee wel aangetoond dat MOC's te 'kraken' zijn als de coordinaten niet worden aangepast.
Ik meen het dat ik jouw methode uiterst slim vind, het was zeker niet spottend bedoeld.
Als het een single cache betreft, moet je dus andere coordinaten gaan gebruiken. Als je een graad erbij op gaat tellen, heeft het vermelden van de coordinaten niet zoveel zin meer. Het maakt het onmogelijk om de caches te selecteren op afstand (welke MOC's liggen in de buurt?). Ook de lokatie op de kaart slaat nergens meer op.
Helemaal mee eens. Overigens zou een offset van 0,1' i.p.v. 1° het bezwaar wel goeddeels ondervangen.
Je kunt de coordinaten van een parkeerplaats bij de cache gebruiken, maar ik vind het een grotere uitdaging als de cachejager zelf moet bepalen hoe hij of zij bij de cache komt.
Dat is een persoonlijke smaak. Het aangeven van een goede parkeerplek heeft ook wel zijn voordelen.

Mijns inziens blijft staan dat aangetoond is dat de genoemde coördinaten te kraken zijn. Als de cacheplaatser de coördinaten geheim wil houden voor niet-lezers van de beschrijving, moet hij dus maatregelen nemen. Maar dat is zeer wel mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Komt er een nieuw game uit dan heb je na een korte tjd her en der op het net 'aanwijzingen'. Bij adventure games komplete 'wat doe ik' handleidingen, bij actiegames manieren om meer levens of energie te krijgen, naar een hoger level te springen, verborgen commando's etc.

Hoe je ook de info van een MOC-cache beveiligt: er komt na korte of lange tijd iemand opduiken die zich geroepen voelt om de zaak openbaar te maken. Of die zich actief gaat gedragen om hem onwelgevallige caches uit de wereld te helpen. Ik wil wel eens zien hoe het verloopt. Mijn idee:

een kleine (micro) cache met hoge waarde die heel lastig te vinden is. (meetlint nodig  b.v.) En beschermd door alle akelige zaken zoals:

1. brandnetels en doornen

2. muggen

3. modder en glibberigheid

4. geen parkeerplek voor de auto

Geplaatst in een gebied waar zoekers weinig sporen achter laten.

"Het is nu 50 jaar geleden dat het laatste geval van de Zeeuwse Koorts in ons land voorkwam; een inheemse vorm van malaria, verdwenen na gebruik van DDT (insecticide). Thans worden in het Zeeuwse de mensen bevangen door de GoudKoorts. Want de cache bevat puur bladGOUD $$$"

Er is wel teamwerk nodig om een goede plek op te sporen. Een naam voor het team heb ik al bedacht: 'de Familie Goudkust', maar 'de Goudhaantjes' is ook prima.

Commentaar graag. Gezien de voorafgaande discussie: mij opmerkzaam maken dat ik hier de wortel/ezel truc uithaal ofwel een 'bait-and-switch' doe hoeft niet: die  kijk op de zaak is mij bekend. {;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...