kirrik Geplaatst 6 september 2011 Geplaatst 6 september 2011 Hoeveel cache beschrijvingen kan je met gc tour ophalen ?? als ik er meer dan 70 ophaal valt fire fox uit iemand ervaring mee ? groetjes Rik
miracles65 Geplaatst 6 september 2011 Geplaatst 6 september 2011 Ik gebruik het veelvuldig en nam in mei 185 caches (traditionals) mee naar Londen.
Bloodwoosj Geplaatst 6 september 2011 Geplaatst 6 september 2011 Ook hier met aantallen boven de 70 geen probleem in firefox / GC-Tour. Wat ik wel gemerkt heb is dat bij het laden van de .cpdf file GC-Tour zeer sporadisch blijft hangen, maar iedere keer dat dat gebeurde zat er ergens een cache tussen die het laden blokkeerde, waarschijnlijk wegens een of andere rare html-code die kennelijk niet gepikt werd door GC-Tour. Haal je die cache uit de toer dan laadt de rest probleemloos. Greetz Bloodwoosj.
Ringeling Geplaatst 6 september 2011 Geplaatst 6 september 2011 Kan iemand kort uitleggen wat GC Tour is? Ook te gebruiken als je geen PM bent?
HereIsTom Geplaatst 6 september 2011 Geplaatst 6 september 2011 Kan iemand kort uitleggen wat GC Tour is? Ja dat zou ik ook wel willen weten?
Ringeling Geplaatst 6 september 2011 Geplaatst 6 september 2011 (bewerkt) Inmiddels heb ik het geïnstalleerd in Greasemonkey en een eerste poging gedaan. Ik heb de radius ingesteld op 10 km vanaf het centrum van Tilburg en gevraagd om me de traditionals en multi's te laten zien die ik nog niet gevonden heb. Ik krijg vervolgens 1 traditional en 1 multi te zien. Dat klopt niet. Wat doe ik verkeerd? Edit: inmiddels via het menu nogmaals de Auto-tour optie getest en nu werkt het wel goed. Mooie functie hoor. Je geeft aan (in de kaartweergave van gc.com) in GHC Tour in welke regio je caches wilt zoeken en vervolgens welk type cache je wilt zoeken en ook of je PM-caches wilt uitsluiten. Vervolgens laat GC Tour een lijst zien van caches die voor deze zoekcriteria van toepassing zijn. Erg handig!!! NB. Je moet uiteraard wel Firefox als browser gebruiken en Greasemonkey geìnstalleerd hebben om het GC-Tour script te kunnen installeren en gebruiken. 6 september 2011 bewerkt door Ringeling
kirrik Geplaatst 7 september 2011 Auteur Geplaatst 7 september 2011 Even verduidelijken het probleem stelt zich als ik de print versie wil om zetten naar PDF of wil printen
miracles65 Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Zoals vermeld gebruik ik het al enige maanden. Tuurlijk kun je GCTour in een regio laten zoeken, maar ook makkelijk is, om de kaart te openen op GC.com. Wanneer je nu op een cache klikt opent dat kleine bekende kadertje op de kaart met de cachenaam e.d.. Ook vind je vanaf de installatie van GCTour (via Greasemonkey) nu een knopje in dat kadertje een knop waarmee je die cache kan toevoegen aan de huidige lijst. Zo kun je een eigen lijst aanmaken. Daarna kun je de lijst printklaar maken, met of zonder foto's, kaart, hints. Veel is in te stellen. Het invoegen van caches kan ook als je bij de (oude versie van de) kaart, rechtsonder bij de lijstweergave van de in de kaart weergegeven caches, aanvinken welke je ingevoegd wil hebben. Eén nadeel is dat wanneer GC.com zij website vernieuwd, het weleens voor kan komen dat GCTour tijdelijk niet meer werkt. Je kunt via GCTour de maker ervan op de hoogte brengen, en hij regaeert vrij snel, weeet ik uit ervaring na de laatste grote wijziging van GC.com. GCTour maakt keurige GPX-files. Ook voor geen-PM-ers.
miracles65 Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 @Kirrik, Zoals gezegd had ik ook problemen eerder, vooral als ik de printweergave wilde opvragen. De maker is toen aan het werk geweest en de nieuwste versie lostte mijn probleem op. Dus probeer de laatste versie eens op te halen. Misschien is dat de oplossing. Succes
ikke Geplaatst 10 september 2015 Geplaatst 10 september 2015 Ook nu heb ik weer dat ik wel een tour kan aanmaken en 'vullen' maar printen en vooral verzenden naar gps werkt al maanden niet meer. Iemand een oplossing, of misschien (handmatige) update ?
Ringeling Geplaatst 11 september 2015 Geplaatst 11 september 2015 (bewerkt) Kijk eens hier Bij mij werkt de autotour niet meer, maar wel om een lijst met caches die je toegevoegd hebt aan een tour naar mijn gps te sturen. Maar ik vrees dat dat ook afgelopen is binnenkort, door dit verhaal. Ik heb wel een omweg gevonden voor het versturen van de tour naar de gps. 1. Ik klik in de tour een cache aan die dan de betreffende cachepagina opent. 2. Op die cachepagina klik ik op 'stuur naar gps' 3. Vervolgens laat de gehele tour zich wel naar de gps sturen. (aantal caches per tour echter beperkt houden) 11 september 2015 bewerkt door Ringeling
Aanbevolen berichten