Spring naar bijdragen

Anwb Start Zijn Eigen Virtuals


Birdie.NL

Aanbevolen berichten

Via Twitter kan ik toevallig op het volgende nieuws: Gratis app voor wandelliefhebbers

 

Als ik het item lees:

"De gebruiker kan ook een virtuele speurtocht door het park maken. Het beginpunt wordt gegeven, daarna moet de gebruiker de route zelf ontdekken. Bij het goed beantwoorden van een vraag of door het bereiken van het doel bij een game, verschijnt op het scherm het volgende punt waar de speurder naartoe moet. Als alle checkpoints zijn gevonden, ontvangt de speler een virtuele badge, die hij kan delen met zijn vrienden via social media."

lijkt het verbazingwekkend veel op een virtual cache.

 

Het enige dat dit weer een apart platform is, maar wat schaadt dit? Met Geocaching, Waymarking, Wherigo, etc kan dit best naast elkaar bestaan.:thumbup:

Kunnen we misschien meteen de nederlandse challenges erbij aanbieden, zodat die van Geocaching.com kunnen verdwijnen.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eerste indruk: ziet er goed uit. Mooie user interface, en genoeg wandelingen hier in de buurt. Zodra ik me weer gezond voel en het weer niet al te slecht is, ga ik er eens een paar uitproberen. Je kunt de routes thuis al downloaden, dus ook goed te gebruiken door mensen die geen mobiel internet op hun smartphone hebben, maar alleen wifi gebruiken

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi appje voor iPod, erg fijn dat je geen internet nodig hebt om te lopen!!

Er mogen meer wandelingen komen en er mag wel een functie komen om je eigen routes te maken.

 

4/5

 

Mooie app

Hoe doe je dat op je iPod als daar geen gps op zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag zowel een speurtocht als een gewone wandeling met de app gedaan.

Ik begon met de speurtocht. Die is duidelijk heel erg op kinderen gericht, maar ik denk dat een paar van die spelletjes voor een tien-jarige eigenlijk al te saai is. Ik kwam wel langs erg leuke speeltuinen, dus wat dat betreft is het dan weer wel leuk voor kids van diverse leeftijden. Af en toe was wat onduidelijk via welke route ze je wilden laten lopen. Dan zitten de meeste multi's toch wat degelijker in elkaar. En als je een goed antwoord geeft, krijg je niet eens iets als: goed geantwoord, ofzo. Foute antwoorden heb ik niet gegeven, dus geen idee of je daar een melding van krijgt.

Na de speurtocht had ik ook nog wel zin in de gewone wandeling. In dit geval liep die voor het grootste gedeelte via ongeveer de zelfde punten als de speurtocht, maar nu waren de punten toch beter gekozen voor gewoon de route volgen. Ik heb niet, zoals bij de speurtocht, een stukje terug moeten lopen, maar kon gewoon netjes doorlopen. Bij de tussenpunten kun je er voor kiezen om de informatie te lezen of niet. Ik heb het uiteraard wel gedaan. Zo kwam ik erachter dat ik inderdaad de juiste antwoorden gegeven had tijdens de speurtocht.

 

Al met al denk ik dat ik de speurtochten een beetje laat voor wat ze zijn, en de gewone wandelingen wel doe als ze in een gebied liggen waar ik alles al gevonden heb aan caches msp_wink.gif Interface is in ieder geval wel mooi en overzichtelijk en de app doet gewoon wat hij hoort te doen. De spelletjes in de speurtochten zie ik het nut eigenlijk niet zo van in: laat de kids lekker op de speeltoestellen spelen ipv ze zelfs buiten computerspelletjes te laten doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...