Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat ik een beetje jammer vind, is dat sommigen gelijk oordelen over hoe ik te werk ben gegaan zonder de volledige situatie te kennen.

Ik heb uiteraard de checklist bij het maken van mijn cache gebruikt. Na pogingen om via geocaching.nl hulp te krijgen om de eigenaar te achterhalen (wat ook in de checklist vermeld staat wat je kunt doen) waar ik niets op hoorde; heb ik uiteindelijk toch maar mijn cache ingediend. Na een week wachten heb op antwoord op mijn cache heb ik dit topic gestart om een antwoord op mijn vraag te krijgen.

Bedankt toch voor de goede tips van sommigen. Hier zal ik zeker werk van maken. Hopelijk kan ik er achter komen wie meneer van Loon, die niemand kent, is.

Geplaatst
Hopelijk kan ik er achter komen wie meneer van Loon, die niemand kent, is.

Misschien dat het kadaster te verder kan helpen. Zij weten echt alle eigenaren van grond. Misschien was lastig online maar dan kun je altijd terecht op het kantoor (mogelijk na afspraak) 'Zal wel niet kosteloos zijn

Geplaatst (bewerkt)

Zomaar interesse:

Heb je een cache aangemeld op de dag dat je lid werd?

Eergister was het de 23e. En 6 dagen daarvoor de 17e.

Zoals al beantwoord heb ik er 1 op .com staan.

goed gevonden!

Dit is inderdaad ook te lang.

Ik bedoel ook meer een paar dagen langer als 72 uur moet geen probleem zijn. 10 dagen is te lang.

Ik snap best dat dat reviewen vrijwillig werk is, maar ook daarbij heb je bepaalde richtlijnen die je moet volgen anders moet je of hulp inroepen of iemand anders het werk laten doen als je er geen tijd voor hebt.

bewerkt door wr450f05
Geplaatst

Inmiddels is dag 11 ingegaan en nog niets online. :thumbdown:

De mail naar Groundspeak is gisteren verstuurd als ook een announcement met excuses aan alle mensen die ons event bezochten.

Ik had gevraagd of de cache op 20 augustus na 13.00 uur online kon komen.

Ben vergeten het jaartal erbij te vermelden. Zou dat de oorzaak zijn? :crybaby:

Geplaatst

Yep, dag 11 ... hier ook.

Ik heb al eerder van de week een mail aan Groundspeak gestuurd en zij hebben Kruimeldief een reminder gestuurd dat mijn cache dus nog niet behandeld is. Als ik na 1 a 2 dagen niks hoorde moest ik ze weer even contacten.

Dat heb ik net, uurtje geleden, gedaan.

We wachten (weer) af.

Er blijkt dus dat er op de vraag Hoe Lang Duurt Het Ongeveer Voor Een Cache Ge'reviewd' Is? niet echt antwoord te geven is. Kan dus wisselen van een halve dag tot 11 dagen (tot nu toe ... misschien nog wel langer). Hangt er blijkbaar van af in welke "behandellijst" van welke reviewer je cache terecht komt. Ondanks de richtlijn van Groundspeak die 3 dagen aangeeft.

Geplaatst

Ik heb zelf gemerkt dat het ongeveer op de volgende manier loopt:

we hebben reviewer a, b en c.

De lijst te reviewen caches bevat 60 caches.

reviewer a neemt 1-20

reviewer b neemt 21-40

reviewer c neemt 41-60.

Als reviewer c meer tijd heeft om te reviewen, zal zijn lijstje eerder leeg zijn als het lijstje van de overige.

Daardoor kan het dus zijn dat nieuwere nummers eerder gereviewed zijn als oudere.

Daarbij is het mogelijk dat de ene reviewer wel eerst de trado's doet, terwijl de andere de caches op volgorde doet.

En ook dan gaat dus de volgorde van de nummers door elkaar.

Dit zijn dus allemaal dingen waardoor de doorlooptijd kan verschillen. Weet wel dat ze proberen om het binnen 72 uur te behandelen. Maar op dit moment redden ze dat niet helaas.

Ik ken iemand die een trado heeft doorgezet op 21-8 en nog zit te wachten. Maar het komt vanzelf goed.

Groeten

Theo

Geplaatst

Als ik bovenstaande zo lees dan zijn de cache´s die op Maandag 15/08/2011 aangeboden zijn bij de reviewer nog steeds niet on-line of behandelt.

Inmiddels zijn er ook mailtjes naar gc.com gegaan met de vraag waarom ze na 10 of 11 dagen niet on-line zijn maar blijkbaar geven die ook niet thuis

of je krijgt geen een beetje feed-back.

Ik kan mij voorstellen dat het plezier van cache's leggen er heel snel af gaat doordat 1 reviewer een lijst vast houd en gc.com er niks aan doet tot op heden!

Maar goed we gaan nu weer cachen. ;)

Geplaatst

ik vind het een schande, dat moet anders!

gewoon met z'n alle klagen naar de bobo's van groundspeak, met als voordeel dat het gezeur Kruimeldief nog meer reden geeft om er echt mee te stoppen, en dan blijft er nog maar 1 revieuwer over,

die geeft onder dat gemekker cultuur ook snel de pijp aan maarten en dan hebben we tenminste weer genoeg amirikanen om onze "prut"cache's te revoeuwen

dat alle revieuwernote's dan ook in het engels geschreven moet worden nemen we maar even voor lief

Barny

c0741aea-be7a-4d63-a12e-f9caa683a33f.jpg

Geplaatst

gewoon met z'n alle klagen naar de bobo's van groundspeak, met als voordeel dat het gezeur Kruimeldief nog meer reden geeft om er echt mee te stoppen, en dan blijft er nog maar 1 revieuwer over,

die geeft onder dat gemekker cultuur ook snel de pijp aan maarten en dan hebben we tenminste weer genoeg amirikanen om onze "prut"cache's te revoeuwen

dat alle revieuwernote's dan ook in het engels geschreven moet worden nemen we maar even voor lief

Barny

Nee inderdaad. We moeten lekker met z'n allen ons mond houden. Zoals jij ook altijd zo braaf doet. Dat helpt.

Waar jij altijd zo over de regeltjes aan het "piepen" bent (terecht of onterecht), daar zouden wij nu ons mond moeten houden? Voor het geval dat Kruimel er misschien mee stopt, omdat ie een mailtje van Groundspeak heeft gekregen? Zou wat kinderachtig zijn niet?

En hoezo houden we dan 1 reviewer over? We hebben er nu toch 3 ... soort van?

En stel dat dat allemaal zou gebeuren, dat Kruimel zich aangesproken voelt waarom kunnen er geen Nederlandse reviewers bijkomen en moeten dat perse Amerikanen zijn?

Misschien is dat sowieso wel een idee. Reviewers erbij ... scheelt de huidige reviewers werk en (blijkbaar) veel gezeur. Kunnen er ook weer wat vagige NeverEndigStory-dingen gelegd worden. Hebben ze meer tijd om de mailtjes daarover te beantwoorden of ter plekke langs te gaan om te checken of het allemaal wel klopt :-).

• Top! 4
Geplaatst

Barny

Nee inderdaad. We moeten lekker met z'n allen ons mond houden. Zoals jij ook altijd zo braaf doet. Dat helpt.

Waar jij altijd zo over de regeltjes aan het "piepen" bent (terecht of onterecht), daar zouden wij nu ons mond moeten houden? Voor het geval dat Kruimel er misschien mee stopt, omdat ie een mailtje van Groundspeak heeft gekregen? Zou wat kinderachtig zijn niet?

En stel dat dat allemaal zou gebeuren, dat Kruimel zich aangesproken voelt waarom kunnen er geen Nederlandse reviewers bijkomen en moeten dat perse Amerikanen zijn?

Misschien is dat sowieso wel een idee. Reviewers erbij ... scheelt de huidige reviewers werk en (blijkbaar) veel gezeur. Kunnen er ook weer wat vagige NeverEndigStory-dingen gelegd worden. Hebben ze meer tijd om de mailtjes daarover te beantwoorden of ter plekke langs te gaan om te checken of het allemaal wel klopt :-).

Hallo LiZoe,

Kom jij uit een EI of zoiets van??

Vr Gr,

Keske

Geplaatst

Hallo LiZoe,

Kom jij uit een EI of zoiets van??

Vr Gr,

Keske

Hai Keske,

Ik twijfel tussen de volgende reacties:

1) Ik kom inderdaad uit een ei en vraag me echt af hoe jij dat weet? Het is namelijk een groot supergeheim project waar maar weinigen van weten.

2) Komen we niet allemaal uit een ei(cel)?

3) Wat bedoel je?

4) Ik kom uit "zoiets van"

4) Spoor jij niet helemaal?

Kies er zelf 1 uit zou ik zeggen.

Nu weer on topic?

• Top! 1
Geplaatst

Voor een aantal jaren terug werden mensen die zo'n vraag durfden te stellen gewoon geband.

Geplaatst

- Ja, het zijn er nu drie: GeoGuy, Kruimeldief en Kralenfee. Punt is echter dat Kralenfee ook stopt als Kruimeldief stopt. Die twee zijn een echtpaar.

- Groundspeak vindt 2 reviewers voor Nederland voldoende. Hun standpunt is dat als het in tijden van drukte echt nodig is, dat er dan tijdelijk andere reviewers -die normaal caches in landen zonder eigen reviewer behandelen- bijspringen.

Geplaatst

Ik vind het werkelijk jammer wat er nu gebeurt. Geocaching is nu eenmaal een hobby. Dat is vrijwillig en dat geldt ook voor de reviewers.

Er liggen er inmiddels al meer dan 14000 in NL liggen dus die eene nieuwe is ook niet zo'n groot verschil.

Ik begrijp dat eenieder zijn nieuwe cache graag snel gepubliceerd wil hebben maar ook dat is vrijwilligerswerk.

Kruimeldief is HET icon van Geocachend Nederland. Dat is iets wat we niet mogen vergeten. GC'rs uit het verleden kennen nog de eenmalige rake opmerkingen op het forum van hem voordat hij reviewer werd. Dus heb een beetje begrip als het allemaal wat langer duurt. Zorg ervoor dat er ggen informatie ontbreekt voor de snelle goedkeuring van je cache.

Laten we blij wezen met iemand als Kruimeldief. Hij heeft heel veel positieve dingen gedaan voor Geocachend Nederland!! Wellicht is dat tegenwoordig wat minder duidelijk maar een cache reviewen en goedkeuren vergt nu eenmaal wat meer tijd dan een tweet de wereld in sturen.

Mvg,

De Wolvjes

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...