Spring naar bijdragen

Piratentocht


lambique

Aanbevolen berichten

Als vrijwilliger van de kindervakantiespelen bij een wijkcentrum in Hengelo ben ik telkens op zoek naar nieuwe en uitdagende activiteiten voor kinderen. Onze doelgorep zijn kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar.

In de zomer van 2011 organiseren we een piraten GPS speurtocht. Met hulp van Dobermann11 gaan we een WHEREIGO tocht uitzetten. Voor dit "spel" heb je echter specifieke GPS apparaten nodig. Momenteel beschikken we over 3 geschikte GPS apparaten.

Wie van jullie kan ons helpen aan een vierde/vijfde WHEREIGO geschikt GPS apparaat. Het zou dan ook heel erg fijn zijn als je die middag aanwezig kunt zijn om te helpen.

 

Het wijkcentrum ('t Lansink) ligt in Hengelo (Ov). Indien iemand mee wil helpen en/of een geschikt GPS apparaat kan leveren dan hoor ik dat zeer graag. De Piratentocht vindt plaats op maandagmiddag 22 augustus tussen 13.00 - 15.00 uur. Je kunt me bereiken op het mailadres: henri@vakantiespelenlansink.nl

 

Groet,

 

Henri Bos

Lambique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij hoef je niet zover te zoeken hoor. Elke IPhone en Android is een WherIGo apparaat. En die zijn er genoeg!

 

Het belangrijkste nadeel van zo'n smartphone is dat ze een stuk kwetsbaarder zijn dan een standaard GPSr. Verder is de specificatie van wherigo niet bekend gemaakt. De makers van openwig (waar de apps op gebaseerd zijn) hebben geprobeerd dat te achterhalen, maar helaas is ze dat nog niet helemaal gelukt. Test de wherigo ook op het apparaat waar je hem wil gaan spelen.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het voordeel is dat er meer mensen zijn met een Smartphone als dat er mensen zijn met een GPS die geschikt is voor WhereIGo!

 

En, onze ervaring is dat in dit specifieke geval de batterij van een telefoon het langer uithouden dan die van bv onze Oregon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

En, onze ervaring is dat in dit specifieke geval de batterij van een telefoon het langer uithouden dan die van bv onze Oregon!

Oh ik was altijd in de veronderstelling dat een GPS altijd langer meegaat qua batterijen als een telefoon. Of geld dit alleen bij Whereigo?

 

Maar i.i.g veel plezier met de piratentocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een Nokia met internet kan het ook. De app heet OpenWig. Bovendien kun je dan extra batterijen meenemen. De app is gratis en overal op internet te vinden (je hoeft dus niet naar één of andere app store of iets dergelijks). Het type cartridge dat je dan nodig hebt is de PDA-versie. Wel vooraf testen of de wherigo draait (niet alleen op de Nokia) want er kan een bug in zitten.

bewerkt door Twentse Mug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...