Raider0fTheLostCache Geplaatst 20 juli 2011 Auteur Geplaatst 20 juli 2011 Bedankt. Heb alles ingesteld en het kompas gekalibreerd. Ik hoop dat het nu goed werkt. Ik heb de basis handleiding gelezen maar je zou toch denken dat als je het geocaching profiel selecteert, dat alles automatisch goed staat om te cachen, right? Ik zal nog iets laten weten of het nu opgelost is of niet.
*BaJo* Geplaatst 20 juli 2011 Geplaatst 20 juli 2011 @Raider0fTheLostCache Onze trouwe oude colorado had hier vroeger ook wel eens last van, van alles geprobeerd (kalibreren, firmware, resetten, enz) hij bleef het af en toe doen. Ook onze oregon heb ik er al een paar keer op betrapt dat het aantal meter blijft hangen en daarna er voorbij schiet. Heeft naar mijn idee te maken met een fout in de gps ontvangst, bijvoorbeeld door slechte ontvangst, waardoor de gps denkt ergens anders te wezen dan hij is. Na een tijdje krijgt hij waarschijnlijk andere info van boven en schiet daardoor weer de andere kant uit. Uit en weer aanzetten was bij ons de enige oplossing.
Raider0fTheLostCache Geplaatst 20 juli 2011 Auteur Geplaatst 20 juli 2011 @Raider0fTheLostCache Onze trouwe oude colorado had hier vroeger ook wel eens last van, van alles geprobeerd (kalibreren, firmware, resetten, enz) hij bleef het af en toe doen. Ook onze oregon heb ik er al een paar keer op betrapt dat het aantal meter blijft hangen en daarna er voorbij schiet. Heeft naar mijn idee te maken met een fout in de gps ontvangst, bijvoorbeeld door slechte ontvangst, waardoor de gps denkt ergens anders te wezen dan hij is. Na een tijdje krijgt hij waarschijnlijk andere info van boven en schiet daardoor weer de andere kant uit. Uit en weer aanzetten was bij ons de enige oplossing. Hmm bedankt, is natuurlijk wel minder. Had toch gedacht dat de technologie al op dit vlak verbeterd was.
Triskelle Geplaatst 20 juli 2011 Geplaatst 20 juli 2011 Ik heb de basis handleiding gelezen maar je zou toch denken dat als je het geocaching profiel selecteert, dat alles automatisch goed staat om te cachen, right? Niet helemaal. Als je al eens eerder het geocaching profiel hebt geselecteerd en toen bijvoorbeeld de instelling zet vast op de weg hebt gewijzigd dan houdt het apparaat die instelling vast in het geocaching profiel. In het begin lijkt het heel onpraktisch dat profielen zosnel gewijzigd kunnen worden, maar op de langere termijn is het eigenlijk heel efficient.
Petra Geplaatst 20 juli 2011 Geplaatst 20 juli 2011 ja hier hebben wij dus ook last van. Had vergeten (en dat zal vaker gebeuren want heb dat nooit hoeven doen) om na de batterij wissel het kompas te kalibreren. Wij hadden dus goed de pest in tijdens het event in den helder toen de gps het dus niet goed deed. Op aanraden van mede cacher met een oregon het kompas gekalibreerd en ja hoor hij deed het weer als vanouds. soms cachen we op kaart maar tijdens het event bleek dat het daar lekkerder liep om het op de ouderwetse manier te doen dus via het kompas. ook bleek toen inderdaad dat via de weg hier niet werkte, dus op off road gezet maar ja voordat je hier achter bent en je het uitgetest hebt heb je al aardig wat heen en weer gelopen.
Aanbevolen berichten