laudeb Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Wij verbazen ons erover hoeveel nieuwe caches worden gepubliceerd. Vooral bij het uitbrengen van een serie "traditionals" ontbreekt het nogal eens aan originaliteit. Geen foto's op de pagina, ontbreken van een informatieve of leuke omschrijving. Gaat het plaatsen van zoveel mogelijk eigen caches dan toch voor de kwaliteit. Laatste punt, we hopen dat er ook weer eens wat meer grotere cache-behuizingen bijkomen, een kans om TB's en coins te laten reizen ! Wat vind de rest van cachend Nederland ?
*BaJo* Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Tegenwoordig is de kwantiteit nummer 1 en de kwaliteit totaal ondergeschikt geworden lijkt het wel. 1
DanPan Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 (bewerkt) Inderdaad, een trieste vaststelling. T.g.v. het populariseren v.h. geocachen zegt mijn cachebuddy steeds... De series laten wij dan ook meestal links (of rechts) liggen... 15 juli 2011 bewerkt door DanPan
Team Gelaen Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Staat ook een heel verhaal over in de nieuwsbrief deze week van geocaching.com.......
Phoenix-night Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Mee eens. Niet alleen de cachebehuizingen laten te wensen over, ook de originaliteit wordt steeds minder. Ik heb ooit 1 cache gehad (ook nog eens een Waardeloze) en mijn alterego heeft ook ooit slechts een minimaal aantal caches gemaakt; allemaal met als achterliggende gedachte een cache van hoog nivo te maken. Ik zou zo ontzettend graag willen dat alle cachebouwers eens heel goed zouden nadenken over hetgeen ze willen gaan maken. Niet zozeer de puzzels vooraf (volgens mij) zijn het doel, maar datgene wat je in het veld neerlegt. Als iedereen die een cache wil maken nou eens zou proberen de mooiste cache van Nederland te maken .............. Kijk eens over de grens; in België en Duitsland liggen topcaches. Maar ook in Nederland liggen fantastische caches; ga die doen, leer er van en maak iets wat nog mooier, spannender, fraaier is. En gooi al die meuk die niets toevoegt aan het fenomeen cachen, in de vuilnisbak! Liever 1 topcache dan 1000 flutoprapers! PN 1
De Oliva's Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 De roep om grotere caches kan ik zeker onderschrijven. Vaak ligt een micro op een plek waarvan ik denk 'waarom niet een mooie ammobox?" Vanwaar die fascinatie met micro's... Wat kwaliteit betreft, ik moet zeggen dat ik toch ook wel mooie nieuwe caches aantref hier in de omgeving. Het is niet allemaal kommer en kwel....
Vlindertje Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Tegenwoordig is de kwantiteit nummer 1 en de kwaliteit totaal ondergeschikt geworden lijkt het wel. Dat is al jaren de trend en zal ook niet veranderen. In 2005 heeft Jeremy al verklaard niet geïnteresseerd te zijn in kwaliteit. Groundspeak is een commercieel bedrijf dat streeft naar optimalisatie van winst. Snelle en simpele caches trekken een groot publiek (= klantenkring), dat speelt voor de puntjes. De meeste cachers weten al niet beter dan dat het bij geocaching om een wedstrijd gaat. En voor veel puntjes moet er veel te rapen zijn, vandaar het strooigoed.
de-fam Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Ik vraag me toch af wat voor winst er valt te halen uit die micro of nano zooi. De verkoop van coins en tb's zullen mede hierdoor flink afnemen.
DanPan Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Onlangs las ik volgende quote: "When you go to hide a geocache, think of the reason you are bringing people to that spot. If the only reason is for the geocache, then find a better spot." – briansnat "Wanneer je een cache gaat verstoppen, denk aan de reden waarom je mensen naar deze plek brengt. Als de enige reden de geocache is, zoek dan een betere plek."
Lighthouse777 Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Het valt me ook meer en meer op dat puzzels, zowel onderweg, als als mysterie niet kloppen. Kijk je dan naar het profiel van een cachelegger, dan blijkt toch vaak dat ze zelf nog amper caches hebben gevonden. En dan toch zelf stug volhouden dat de puzzel echt klopt en er geen fouten in zitten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle nieuwe cacheleggers fouten maken of geen mooie caches neerleggen, beslist niet. Maar soms ..... Dan kun je dus puzzelen / rekenen tot je een ons weegt, maar de goede oplossing krijg je nooit (Eén cache-eigenaar presteert het zelfs om te zeggen dat de rekenmachine op de computer en PCGT niet klopt, maar zijn berekening wel ... wat moet je dan?!)
De Oliva's Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Lighthouse, ik nodig je uit onze mysteries eens te proberen.... hoop dat het een verademing is.
laudeb Geplaatst 15 juli 2011 Auteur Geplaatst 15 juli 2011 (bewerkt) Zo genieten wij van geocachen in Zweden waar de lokale caher ons naar leuke plekjes brengt. Leuke multi die wij niet vonden Leuke caches ergens inZweden 15 juli 2011 bewerkt door laudeb
BalgVinkjes Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Waarom krijg ik toch het idee dat het over de Geniedijk gaat... ? Gert, wij zijn het helemaal met je eens. Niet alleen zijn grotere behuizingen leuk voor TB's en coins, ook voor de kids zijn die heel belangrijk. Wij gaan alleen maar op pad met de kids als we weten dat het een grote container is, want ook al is het een sleutelhanger of een voetbalplaatje, onze kids zijn daar (nu nog wel) blij mee. En dan is daarvan natuurlijk wel een heel goed voorbeeld: De kluis (http://coord.info/GC2V8DE) van Dagobert! BalgVinkjes
Zuurtje Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 De enige manier, het zelf anders doen. Zie serie "DCG" Zonnig spoor Zuurtje
Twentse Mug Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Vergeleken met Quebec vind ik het hier meevallen. Daar trof ik langs een fietspad om de 200 meter een kokertje in een boom. Dat heb je in Nederland volgens mij niet op veel plekken. Kijk maar eens rondom Saint-Jean-de-Richelieu bijvoorbeeld.
Aanbevolen berichten