Spring naar bijdragen

Een Forumbericht Schrijven


Sivota

Aanbevolen berichten

Wanneer ik de laatste tijd een berichtje neerzet op het forum gaat er nog wel eens wat mis.

 

Zo is er een behoorlijke (standaard) regel afstand, maar af en toe ook weer niet.

 

De iets langere berichtjes schrijf ik in Word en dan de ik copy-paste.

Daarbij verspringt de tekst en heb ik overal nog grotere regelafstanden.

 

Wanneer ik dat vervolgens probeer te corrigeren, dan verspringt steeds de tekst en plakken woorden en regels aan elkaar.

Dat zie ik dan pas wanneer ik mijn bericht post, waardoor ik het moet wijzigen.

 

Echter, wijzig het een dan plakt er soms weer iets anders aan elkaar :blink:

 

Hetzelfde overkomt me wanneer ik het lettertype verander.

 

Eerder had ik dat niet

 

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe of vertellen hoe ik het anders (en bij voorkeur handiger en minder tijdrovend) kan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij een copy-paste uit ms-word naar een web-applicatie neem je onbedoelt opmaakcode uit ms-word mee. Veel van dei code wordt niet zichtbaar. Dit veroorzaakt o.a. afwijkingen in de regelafstand. Beter is eerst te kopieren naar een tekst bestand, en dan nogmaals hieruit verder te kopieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of schrijf je bericht niet in word maar meteen in kladblok. Kopieer het dan van daaruit. Heb je meteen de opmaak-problemen niet meer voor zover de forum software die niet veroorzaakt.

Ik krijg nog wel eens html in m'n tekst na het bewerken van een bericht. Dat is op te lossen door de uitgebreide editor te gebruiken ipv ' snel antwoorden'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf mijn berichten wel gewoon in het forum zelf, maar soms als je dan even een typefout wilt verbeteren, dan levert dat in de snelle bewerking html-code op in je post.

 

En ik kan mee voorstellen dat je een langere post even in een tekstverwerker schrijft, omdat je weleens andere dingen op wil zoeken en als je je dan vergist, kun je zo al je tekst kwijt zijn... Of als er even een probleempje is met het versturen van het bericht, dan heb je nog een kopie staan en hoef je je post dus niet helemaal opnieuw te schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Korte berichten schrijf ik direct op het forum, langere berichten inderdaad eerst even in Word, vanwege de redenen die Fotogravinnetje noemt.

 

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga dat eens doen en hoop dat het beter werkt in het vervolg. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een copy-paste uit ms-word naar een web-applicatie neem je onbedoelt opmaakcode uit ms-word mee. Veel van dei code wordt niet zichtbaar.

 

Aha, er gaat me een lampje branden... die opmaakcode is zeker wel zichtbaar als de post vervolgens in mijn rss-feed terecht komt? Vooral bij berichtjes van Barny wordt elke regel vooraf gegaan en gevolgd door font en fontsize code.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...