Spring naar bijdragen

Wat is de definitie van ETE en ETA?


Anco

Aanbevolen berichten

Kan iemand vertellen wat de definities EN de toepassings mogelijkheden zijn van de ETE en ETA functie? (Vista)

Ik heb er al op diverse plaatsen wat van gelezen maar het blijft voor mij een beetje vaag.

:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn Vista-handleiding spreekt van een Huidige ETA en ETE, en van een Eind ETA en ETE.

 

Huidige ETA: De geschatte tijd van de dag waarop u bij het eerstvolgende waypoint aankomt.

Eind ETA: De geschatte tijd van aankomst bij uw eindbestemming.

 

Huidige ETE: De geschatte tijd te gaan tot het eerstvolgende waypoint op de route.

Eind ETE: De resterende tijd te gaan tot uw eindbestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ETA = Expected Time of Arrival (de tijd) bijv 16:28

ETE = .... de tijd die je nog te gaan hebt vanaf dit moment bijv 90 minuten

ETE = Estimated Time Enroute.

(uit het frans 'en route' = onderweg)

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ETA the time it will take to reach your destination (in hours/minutes or minutes/seconds) based upon your present position, speed and course.

 

ETE the estimated time you will arrive at a destination

 

These words, my son, come from the holy Garmin GPS Glossary itself.

 

De bron; www.garmin.com/about gps/glossary

 

De final omschrijving in mijn vista functieoverzicht vindt hier zijn oorsprong

vrij vertaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ETA  the time it will take to reach your destination (in hours/minutes or minutes/seconds) based upon your present position, speed and course.

 

ETE  the estimated time you will arrive at a destination

Nee, net andersom! Als je het heilige Garminoverzicht citeert moet je het wel goed doen natuurlijk. :angry:

 

Estimated Time Enroute (ETE)

The time it will take to reach your destination (in hours/minutes or minutes/seconds) based upon your present position, speed, and course.

 

Estimated Time Of Arrival (ETA)

The estimated time you will arrive at a destination.

(Dit citaat is een rechtstreekse kopie, daar is mijn toetsenbord niet aan te pas gekomen :wine: )

 

ETE, E = enroute, ETE = Estimated Time Enroute = geschatte tijd onderweg, dus tijdsduur.

ETA, A = arrival, ETA = Estimated Time of Arrival = geschatte aankomsttijd, dus tijdstip.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gezien Jij slaapt ten minste niet. Of toch wel?

Nou jij kunt de Glossary in ieder geval vinden.

 

Ik geef jou 3 punten.

 

Punt waar het om gaat, is dat je de meest simpele vragen wel in het forum kan blijven stellen, maar je kan ook een keer de moeite nemen iets zelf op te zoeken

 

Estimated Time Enroute (ETE)

The time it will take to reach your destination (in hours/minutes or minutes/seconds) based upon your present position, speed, and course.

 

Estimated Time Of Arrival (ETA)

The estimated time you will arrive at a destination.

 

ETA

See Estimated Time Of Arrival.

ETE

See Estimated Time Enroute.

 

Frequency

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha grote vriend,

 

Wanneer is je opleidingsmodule voor de Academie af? Ik ben benieuwd. Vond het een goed plan.

 

Oh ja hier het antwoord;

 

 

Hoi dj Bel,

 

Bij deze mijn reaktie op jouw mail. Ik heb een vraag over de ETE en de ETA funkties. (Vista)

Maar om andere newbies van het (de) antwoord(den) mee te laten genieten heb de vraag gepost in het forun "Newbie Vragen".

 

Kan jij een reaktie/antwoord geven op deze vraag?

 

Bij voorbaat dank,

 

AnCo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt waar het om gaat, is dat je de meest simpele vragen wel in het forum kan blijven stellen, maar je kan ook een keer de moeite nemen iets zelf op te zoeken

 

 

DJ BEL, niet zo mopperen. :eek:

We zitten hier in het forum "Newbie Vragen", dus… een geschikte plek voor deze vraag lijkt mij. ;)

 

 

Ik heb de indruk dat er onder Geocachers in het algemeen wat misverstanden zijn over de ETE en ETA begrippen. Dit concludeer ik na het een en ander er over gelezen te hebben. Waar... onder andere ergens in dit forum, ik het niet terug vinden, het is een beetje moeilijk zoeken op ETE.

Voor mij en jullie ook denk ik is het (nu) helder.

 

Kan het een handige funktie zijn? Jawel. Bv als je voor zonsondergang nog even het bos in ga om een stash te loggen dan kan je ± bepalen hoe donker het is als op punt nul aankomt.

 

 

Met betrekking tot de Vista past de onderstaande definitie er het best bij denk ik.

 

Huidige ETA: De geschatte tijd van de dag waarop u bij het eerstvolgende waypoint aankomt.

Huidige ETE: De geschatte tijd te gaan tot het eerstvolgende waypoint op de route.

 

Eind ETA: De geschatte tijd van aankomst bij uw eindbestemming.

Eind ETE: De resterende tijd te gaan tot uw eindbestemming.

 

:DIedereen bedankt voor de uitleg!!! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha grote vriend,

 

Wanneer is je opleidingsmodule voor de Academie af?  Ik ben benieuwd. Vond het een goed plan.

Ha mopperdoos :eek:

 

Blij dat ik vrienden heb :dribble:

 

Zoals al gezegd, iedereen mag iedereen de kar trekken, maar als niemand dat voor september 2004 niet doet, dan pak ik het wel op. En met plezier, maar voor die tijd ben ik druk met scouting.

 

Overigens hoop ik dat je er dan ook bent om wat te vertellen, want ik denk dat je iets te vertellen hebt. Je spreidt in ieder geval een behoorlijke kennis tentoon.

 

Groet van de grootste zeikerd van Nederland en omgeving

 

:D

 

Pffff, wel helemaal off-topic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...