Wad-Seekers Geplaatst 11 juli 2011 Auteur Geplaatst 11 juli 2011 Ik lees in verschillende draadjes dat er weinig tevredenheid is over vele loggers Deze wedstrijd kan een mooi podium zijn om te laten zien hoe het ook kan. Daarom mijn oproep: stuur in die mooie en bijzondere logs '
thex Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 derde inzending: Cache Rette mich - Verstecke mich (LostPlaceNachtcache) - GC2H87F http://www.geocachin...04-86ff58b6da35 Datum: 8 juli 2011 Today we decided to attack the proposed challenge with Huntertje, Thex, De Klencke and Albert-Geert (A-G). Our understanding from the German language should be good enough in order to solve the fore coming issues, but German church appraisals are sometimes difficult to follow :-) . As a consequence, we suffered from a minor degree of problems with understanding the hint as stage 1 presented to us. Soon enough we were on the roof of the lost place. Sturm und Drang is what we discovered here. The dangers were lurking plenty. We decided to continue the difficult hint interpretation to the next level of players. Unfortunately, the stash was found too easily either, partly because of an intriguing phenomenon we something refer to as "carotteren" in the Dutch language. Carrot them has something to do with solving vegetable cooking times of carrots, plenty available at the lost place on the roof, but still a very secret potent recipe for solving fore coming geocache issues. Now you may think: this guy needs doctor attention. But all Dutch geocachers know that the secret is in the carrot. We experienced a quick find. What, no five stars. From a worldwide recognized country full of bratwurst (hint) we had expected a bit more entertainment, and as always, finalizing the sauce completes the sausage. I sincerely hope that Nu-Even-Niet will not be the next visitor (Dutch joke). It will definitely draw a Not for him or Diafragma. Do I speak in riddles now, no way ! While the night light slowly distracts the surroundings from out eyes, half of the moon was shining, and our 250 + lumen devices were allowed rampant in our ongoing adventure, ag devised a clever idea. A very clever idea I guess. That gave us a good hour of extra work. The hint is on my account (photos are ready afterwards, please pm). We left the night portion of what it was (the walls were overgrown, the fences tightly closed, the stacheldraht completed and took our exit through alternative means like a true korenwolf hamster (hint). I really enjoyed the hunt. I was almost so in ecstasy that upstairs I almost torn the frames. Too short was our adventure on the roof, and we decided to go a little bit crazy further down the road.
Triskelle Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 (bewerkt) Zonder intiem met mieren te gaan doen heeft het er alle schijn van dat men op zoek is naar het Zomerlog 2011 (titel is met één leuk logje te winnen = mogelijk toeval of een ééndagsvlieg) en niet naar de Zomerlogger 2011 (een logger die gedurende de zomer logjes van hogere kwaliteit aflevert = commitment). 13 juli 2011 bewerkt door Triskelle
Fotogravinnetje Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 (bewerkt) Ik maak zeker bij een serie graag een vervolgverhaaltje als logs. Dus dan zou je voor de volledigheid niet 1 log, maar de hele serie logs moeten gebruiken om te beoordelen of het een goede/mooie/originele log is.... 13 juli 2011 bewerkt door Fotogravinnetje
't Hopbelletje Geplaatst 22 juli 2011 Geplaatst 22 juli 2011 Even een spammetje tussendoor Vergeet niet je geweldige mooie logjes van je dagje weg/vakantie te melden.
Wad-Seekers Geplaatst 3 augustus 2011 Auteur Geplaatst 3 augustus 2011 Onze vakantie zit er weer op. En zie daar: vandaag twee logs Dat stemt een mens vrolijk, mij althans wel Dank voor het inzenden en voor het schrijven. Vierde inzending:: Ik vroeg nog aan Moeder Eijkeltje of ze de cachebeschrijving goed gelezen had. Ik heb nog tegen haar gezegd dat het wel een Zuurtje cache is. Ik heb nog uitgelegd dat daar altijd wel iets mee is. Ik heb nog een keer gevraagd of ze het echt heel zeker wist. Dus vol vertrouwen gingen we op pad. Om vervolgens aan de verkeerde kant van de beek uit te komen, maar dat lag aan de GPS (echt waar!). Dus toen we omliepen bleken we weer aan de verkeerde kant van de beek uit te komen, maar dat lag aan de GPS (Echt waar!). Toen we uiteindelijk aan de oorspronkelijk verkeerde kant stonden, was Vader Eijkeltje nog druk aan het spelen met zijn GPS, toen moeder Eijkeltje al triomfantelijk riep dat ze hem gevonden had. En daar liepen we vast om precies die redenen zoals bovenaan deze log beschreven. Dan maar nederig naar Zuurtje gebeld. Die liet ons natuurlijk eerst even heerlijk bungelen, wreef het vervolgens nog even lekker in, waarna hij nog wat zout in de wonden strooide. Maar zoals we weten heeft hij een groot hart en was het een kwestie van tijd voor hij ons op weg hielp. Volgende keer lees ik zelf de beschrijving wel weer, alhoewel.... dit maakt het wel extra gezellig! Vijfde inzending: Uit het Diepenveens dagblad van 1 augustus 2011: "In een bosperceel langs de Wechelerweg zijn gisteravond rond 19:34 2 personen staande gehouden. Vandaag zullen zij worden voorgeleid aan de Officier van Justitie. Hen wordt ten laste gelegd 'het voorbereiden van een terroristische aanslag op een onooglijk klein stenen paard in een bosperceel langs de Wechelerweg'. Voornoemde personen, Vader en Moeder E. waren op het moment van staande houding juist bezig een object van onbekende makelij te plaatsen, vermoedelijk een bom. Nader onderzoek door de EOD moet hier uitsluitsel over geven. Op de vraag 'Wat zijn wij hier aan het doen?' verklaarde de E's dat ze op zoek waren naar paarden en er al een van kunststof hadden aangetroffen op enkele meters hoogte in een niet nader omschreven struik en een van tin onder een niet nader gedefineerde boom. Volgens de verdachten moesten er zich ook nog paarden van glas en hout in het perceel bevinden. Nader onderzoek leverde op dat Vader E. al eerder betrapt was op het uitvoeren van tenminste dubieuze zaken bij Brinkgreven. Hij zal dan ook psychologisch onderzocht worden." Hoi Zuurtje, Dit is nou de tweede keer dat me dit overkomt bij een cache van jou. Zie hier (visit link) Ik hoop dat je volgende caches wat minder aanleiding geven tot represailles op goedbedoelende cachers </IMG>
Wad-Seekers Geplaatst 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst 8 augustus 2011 3 logs dit keer. Met dank aan de inzenders 6de: Voor ik met mijn logje begin eerst even alle hulde toekennen aan de legger van deze serie. Dit moet een ongelofelijk karwei geweest zijn en alles was tot in de puntjes verzorgd. Nergens een foutje te vinden en alles is bijna tot op de meter correct uitgepeilt. Mijn gemeende complimenten voor het creëren van deze schitterende serie. De Geo d'Or en het favorite punt zijn dik en dik verdiend. Voor de rest even de balans opgemaakt op het einde van deze serie. Boven de streep: - 4 keer vanuit Roermond vertrokken op de fiets, in het totaal 185 km gefietst om de ronde compleet te krijgen - 20 uur op de fiets gezeten. Even rekenen dan zijn dit ongeveer 10000 verbrande caloriën oftewel 40 pilsjes die ik dankzij deze tocht nu extra mag drinken, mijn grote dank aan de cache legger hiervoor </IMG> - 31 tuinpaaltjes gezien dus genoeg om een mooie schutting te maken - 2 keer voet niet uit de click pedalen kunnen krijgen wat resulteerde in 1 kapotte knie - we hebben 5 keer gebruik gemaakt van de plaatselijke horeca, dit is ook altijd goed voor mijn humeur - een kleine drie uur achter het toetsenbord om 32 logjes te schrijven Onder de streep: - 32 caches en een geweldige ervaring rijker. we zijn op diverse mooie plekken geweest waar we nog nooit geweest waren. Onze dank hiervoor. 7e: Hele mooie wandeling van 4 km. Wat een prachtige omgeving. Junior was mee, evenals een vriendje. Momenteel zitten deze 8/9-jarigen in de Harry Potter-fase...dit betekende dus 4 km lang Harry Potterspreuken. Als het aan hun had gelegen waren bomen gaan leven, hadden de draken door het bos gevlogen en waren vurige bliksemflitsen voor ons in de grond geslagen......gelukkig is het maar fantasie. Fantasie geprikkeld door een enigszins grillig bos en lege vlakten. Bedankt voor deze mooie wandeling! 8e: Loch Ness mag dan niet bestaan. Loch Nes bestaat wel degelijk! Ik heb namelijk oog in oog gestaan met dit monster en dan heb ik het vooral over de tocht, dus de reis naar het doel. Het begon al meteen met een valse start. De CO bleek namelijk veel meer torens te kunnen zien dan ik met mijn adelaarsogen + brilletje. Zo bezocht ik enkele plekken, waar ik niets te zoeken had en daar werd ik niet vrolijk van. Dus deze multi gelaten voor wat ie was en besloten andere gemakkelijker caches te graaien. Toen dat voldoende was gelukt en ik nog flink tijd over had tot de volgende boot naar het vasteland, probeerde ik andere aantallen torens en warempel, bij een van de aannames was het raak en kon ik verder. Helaas deed de CO nu iets waar je mij altijd mee te pakken kunt nemen. Hij draaide voor de grap? C en D om in de formule. Zo stond ik vlakbij de boot naar iets te zoeken, wat zich midden in Nes bevond. Nu begon de tijd enigszins te wringen, maar ik besloot toch weer naar het dorp terug te sprinten op mijn vouwfietsje. En met succes. Wonder boven wonder ging de volgende berekening in één keer goed en kon ik de cache gaan graaien die op een mooi rustig plekje was verstopt. Vervolgens in volle eindsprint om de boot te halen en ook dat lukte. Zeer vermoeid doch uiterst tevreden plofte ik neer op een zetel in de zon op het bovendek en kon een uurtje lang op adem komen van dit avontuur. Dank daarvoor.
Wad-Seekers Geplaatst 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst 9 augustus 2011 9e: July 31 by Pim Poef. Cache; Moord in Breehees (GC1DVDZ) Ik sprak zaterdagavond met Bintjes die onze hulp inriep voor een moord waarvan het onderzoek muurvast zat mede door onnavolgbare nonchalance waarmee zijn assistent Pieper met documenten was omgegaan. De hoofd-commissaris eiste dat er eindelijk eens wat schot in de zaak kwam. Omdat Bintjes van onze kwaliteiten overtuigd was, verzocht hij ons met klem hem te helpen en een onderzoek in te stellen. Misschien heb ik zaken over het hoofd gezien en als vreemden er dan onbevooroordeeld naar kijken werpt dat nieuw licht op de zaak. Na de stukken gelezen te hebben leek het ons een interessante zaak en wilden we daar best onze tanden inzetten. De cachemobiel bracht ons naar een mooi gebied. De verloren gewaande stukken konden we toch alsnog boven water brengen. Met de opgedoken informatie konden we door combineren en reduceren daders wegstrepen. Na een paar waypoints kwam er al wat licht in de zaak; maar nog geen dader. Uiteindelijk waren er nog twee over. Zouden we Bintjes dan toch niet kunnen helpen? Het nog eens doorlopen van alle namen en bewijsstukken bracht de oplossing. We konden ons PV in het logboek noteren. We zullen Bintjes de eer geven. Hij kan de naam van de moordenaar aan de hoofdcommissaris meedelen. En Pieper, ............. laat hem voor straf maar piepers schillen."
Wad-Seekers Geplaatst 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst 10 augustus 2011 Ja. We hebben de 10 gehaald! 10e: Pas op, want deze log is een zwamverhaal! (En moest daardoor in twee delen worden gesplitst ...) Deel 1 Terug van vakantie, leuk gecached in Zwitserland trouwens, blijkt dat er in Nederland meteen werk aan de winkel is: er groeien paddenstoelen in de tuin. De schoffel mag in de schuur blijven maar de wandelschoenen krijgen een prominente plek bij de voordeur. Het virus dat al een tijdje onderhuids aan het broeien is steekt de kop op. De maanden van de waarheid breken aan, er moet namelijk gespeurd worden. Ieder jaar help ik als vrijwilliger mee bij een natuurproject voor basisscholen hier in de buurt. In 2012 is het thema, je kunt het vast wel raden: Paddenstoelen! Negen staan er op mijn verlanglijstje. Negen moeten er op de film. Wanted, alive! Helaas zijn de zwammen in mijn eigen tuin van de soort KBP (Kleine Bruine Paddenstoel). Maar gelukkig is er genoeg natuur in de buurt waar in ieder geval enkele van de 'gezochten' zich thuis voelen. 'ns Kijken of ze hun kop al boven het zand hebben gestoken. Wat is het toch fijn om het nuttige met het nuttige (of het aangename met het aangename?) te kunnen verenigen. De route van 'Oefenen voor Handel' komt namelijk langs de Tongelreep, waar ik al vaker veel paddenstoelen heb gezien. Het filmzonnetje schijnt, de muggenolie gaat mee want natuurliefde houdt érgens op, en ik ga lekker op pad. Een vol fietsenrek bij het café. Dat zijn blijkbaar geen fietsen van wandelaars, want het park is uitgestorven. Na het eerste WP wordt het leuk. Allerlei bloeiende planten in de berm, zoals koninginnenkruid, distels en klis. Citroentjes en zandoogjes vliegen af en aan. Met veel speuren wordt het eerste paddenstoeltje ontdekt. En dan nog één, en nog eentje, en zelfs een zwavelkopje van de 'wanted'-lijst. Dat vraagt om een proefopname. En om muggenolie, want zodra je hier stil staat duiken de steekmuggen als kamikazepiloten op je af. In de buurt van WP2 begint het echte paddenstoelenparadijs. Hier is het lekker vochtig, precies wat de doorsnee paddenstoel graag heeft. De vliegenzwam en andere amanieten hebben er al goed van geprofiteerd. Vooral gele knolamanieten (hoewel niet 'wanted') trekken de aandacht. Wat zijn ze toch mooi. Op de berkenzwam moet ik nog even wachten. Er zijn wel berkenstammen met zwammen, maar dat zijn de 'verkeerde' en de 'goede' zijn nog in knop. Het lijkt wel of de beek iedere keer als ik er kom mooier is geworden. Engelwortel, koninginnenkruid en kattenstaart langs het water. Schaatsenrijdertjes erop. Een eekhoorntje dat mij vanuit een boom kalmpjes aankijkt. En niemand, helemaal niemand die hier vandaag van loopt te genieten, behalve ik. Het Achtereind komt dus veel te snel in zicht alhoewel, toch pas na anderhalf uur?! Deel 2 De extra ronde in de buurt van het Meeuwven is ook wel leuk hoor, maar dat gebied heeft me nooit zo aangetrokken. Het zal wel door de Hut van Mie Pils komen, waar ze met goed weer altijd met de benen buiten hangen (dus ook vandaag). Het droge zand hier levert sowieso in augustus wat minder paddenstoelen op. Maar wél een buizerd die opeens twee meter voor me opvliegt (sorry, gestoord bij de maaltijd?) en prachtig bloeiende heide rond het ven. Het laatste stukje naar de cache levert zowaar nog een paar onbekende paden op. Jarenlang ben ik ervan overtuigd geweest dat het park rond Gagelhof en het terrein van de Eindhovensche Golf verboden gebied waren voor simpele wandelaars zoals ik. En hoewel er op de route langs de WP's nergens een art. 461-bord te zien is, voel ik me toch niet helemaal op mijn gemak. Stel, er stapt een persoon in ruitjeskledij op mij af, kom ik dan wel weg met de 'smoes' dat ik aan het cachen ben? Gelukkig gebeurt dat niet. Pff, de cache kan ongezien worden gelicht en dan is het nog maar een klein stukje terug naar het fietsenrek. Bijna 4 uur onderweg geweest, en een goede reden om over een paar weken de digicam en het statief hier opnieuw mee naartoe te sjouwen. Berkenzwam, zwavelkopje en vliegenzwam zijn alvast in WP's vastgelegd! En de moraal van het verhaal? Kom je op deze cacheroute, of tijdens een andere cachetocht in de buurt, een andere 'most wanted' paddenstoel tegen, aarzel dan niet en geef zijn verblijfplaats door via ons gc.com profiel. Ik zoek nog de grote oranje bekerzwam, het eekhoorntjesbrood, het elfenbankje, de grote sponszwam, de rodekoolzwam en de geschubde inktzwam. Onder de tipgevers het lijkt wel een prijsvraag! wordt een zelfgebakken taart verloot. En dat is geen gezwam! TeamVisser, bedankt voor deze geweldige ronde. Het is een zeer geslaagde middag geweest. Groetjes, 11e: Wat ben ik verkouden! Snotneus, dik hoofd, spierpijn, koorts, branderige ogen ik lig er al drie dagen mee op bed. Deze verkoudheid heb ik het afgelopen weekeinde opgelopen toen ik iets de schaars gekleed naar mijn (motor)vriendjes in Groningen ben geweest. Tja, wie mooi wil zijn, is nu verkouden. Ik zat dan ook in bed met de laptop op schoot een beetje wazig te wachten totdat ik me weer wat beter voelde. Pling, zowaar om 11:22 een nieuwe Zowaar! De griep was vergeten, de branderige ogen zijn nog voldoende voor een stukje op de 'fiets'. En de spierpijn, de snotneus? Die vallen in het niet bij een mogelijke FTF. Wat doe ik? Douchen? Scheren? "Ja, doe maar wel, het zal wel druk zijn bij de cache." Ik wil natuurlijk niet dat de goegemeente schrikt van deze ongeschoren verwilderde snotterende Quasimodo. In de gauwigheid had ik voor vertrek even op de kaart gekeken. Hmmm, West gaat niet lukken Zuid/Noord ook niet, vanuit het Oosten misschien? Waterland mag dan mooi zijn, als je op jacht bent dan zitten er wel verschrikkelijk veel slootjes zonder bruggetjes en kronkelende weilanden in de weg. Ik kwam tot de conclusie dat mijn kaart hopeloos is verouderd. De hele tijd kon ik de locatie van de cache zien. Het was niet goed voor mijn gemoedsrust dat er daar af en toe een wandelaar of fietser voorbij kwam. Goud was zo dichtbij, als mijn neus niet dicht zat, dan had ik het kunnen ruiken. Daar! Dat is iets nieuws, daar moet ik langs! Jawel met een grote omtrekkende beweging kwam ik via een gloednieuw pad op de stash area aan. Ondertussen stak mijn verkoudheid weer de kop op. Luid hoestend, proestend heb ik op en onder het kunstwerk door gescharreld. Ik vermoed dat ik met mijn bacteriën een duidelijke besmettingshaard heb achtergelaten. Ik ken de humor van Zowaar! een beetje. Dat hielp want ik had de cache vrij snel in handen. Euforisch stond ik met het logrolletje in handen. Tja, 't is werkelijk waar. Ik ben echt de eerste!!! Alleen een paar woordjes van Zowaar herselves, verder niemand. De overwinning smaakt zoet, nu weet ik dus hoe Polmske dat vroeger deed, vroeger toen hij nog snel te been was en er moeite voor deed om achter een eerste vondst aan te jagen. 12:22, een uurtje later dan de publicatie. Dat is voor mij ook een record. Nadat de opwinding een beetje was bedaard, kwam mijn verkoudheid weer in volle hevigheid terug. Wat doe ik hier in 's hemelsnaam. Ik hoor in bed te liggen! Zwetend en rillend van de kou snel weer naar huis. Voor de zilver, brons jagers: Doe maar een mondkapje op en latex handschoenen aan. Als je anders over een dag of wat net als ik wazig in bed wacht tot het weer beter gaat, herinner dan mijn waarschuwing. Het gif ligt hier niet alleen onder de grond. Oh, ja mooi plekje voor een cache dank Zowaar!
Wad-Seekers Geplaatst 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst 14 augustus 2011 12e (over de cache mijlpaal 3): Na de helse problemen van mijn 666ste (</IMG>) cache vanmiddag gunde ik mijzelf nog een makkelijke cache. Deze mijlpaal leek mij daarvoor zeer geschikt. Hoewel ik met de 2de mijlpaal heel wat moeite had gehad wist ik na bestudering van de beschrijving, foto's, spoilers en hints van deze mijlpaal dat dit een eitje zou zijn. Sterker nog: ik besloot 'm zonder GPS of zelfs zonder uitdraai van Google Maps te doen. Wel had ik van tevoren natuurlijk goed uitgezocht hoe ik bij de cache moest komen. Dat was overigens ook makkelijk, omdat ik al enkele caches (van schaafjes, over schaafjes of anderszins schaafjes-gerelateerd) had gedaan in dit gebied - en zelfs op mijn zoektocht naar Mijlpaal 2 over dit bruggetje was gelopen. Ik wist dus precies waar ik moest zijn. Maar ik zag wel een tekortkoming in de cachebeschrijving: behalve dat er dus weinig nachtfoto's op staan is het ook zo dat de foto's steeds genomen zijn vanaf de Molenwetering (-zuid), terwijl ik nu juist vanaf het pad vanuit de Hoekpolder (vanuit het noorden) wilde komen. Vandaar dat ik zo vrij ben enkele foto's te plaatsen ter verduidelijking van de cachebeschrijving, opdat echt iedereen de cache kan vinden en niemand in twijfel kan geraken. Foto 1 laat dus zien hoe het eruit ziet als je vanuit het noorden de brug nadert Foto 2 heb ik toegevoegd omdat op foto 1 niet geheel duidelijk is dat de twee palen (de langere metalen paal met het verkeersbord en de kortere houten paal met de cache) dan dus LINKS van de brug staan in plaats van rechts zoals op de andere foto's Foto 3 laat nog eens zien hoe de twee palen aan elkaar vast zitten. Let op: deze foto is vanaf het bruggetje gemaakt; dan staat dus de kortere houten paal (waar de cache bovenin zit) LINKS van de langere metalen paal (waar het verkeersbord op zit), terwijl dat andersom is als je aan de andere kant staat. Hoewel...: Foto 4 laat namelijk zien dat je ook de pech kunt hebben om precies zó voor de langere metalen paal (die van het verkeersbord) te staan dat je niet door hebt dat er een kortere houten paal aan vast zit - je zou daardoor in de veronderstelling kunnen verkeren dat de cache er niet is. DIT IS NIET JUIST: de cache is er wel degelijk! Hij zit in de bovenkant van de kortere houten paal die zich op deze foto áchter de metalen paal met het verkeersbord bevindt en die daardoor aan het oog wordt onttrokken... Foto 5 verduidelijkt hopelijk de positie die de kortere houten paal (waarin de cache zich bevindt), de langere metalen paal (met het verkeersbord) en de brug ten opzichte van elkaar hebben. Ook is duidelijk dat er een reflector bovenin de kortere houten paal zit. LET OP: de cache bevindt zich áchter die reflector. Dus niet achterop de paal, maar echt achter op de reflector: daartoe is in de paal een ronde uitsparing gemaakt. De reflector met daaraan de cache kun je zonder veel moeite uit de paal halen om de cache te loggen: zie daarvoor de aanwijzingen van de CO in de beschrijving van de cache. Overigens zie je op deze foto dat de reflector weliswaar reflecteert (da's eigenlijk best toevallig, omdat-ie gek genoeg ook zo heet...) maar dat er ook op de brug een rond plaatje zit dat je abusievelijk zou kunnen verwarren met de reflector waar de cache achter zit. Dus voor de duidelijkheid: de cache zit NIET in de pijler van de brug, maar (boven) in een klein houten paaltje dat met tiewraps is vastgemaakt aan een langere metalen paal met een verkeersbord eraan. (log continues in Note) (continued Found-log of August 12) Foto 6 laat zien hoe de ronde uitsparing eruit ziet wanneer de reflector met de cache eruit is verwijderd. Voor de duidelijkheid: deze ronde uitsparing bevindt zich dus BOVEN in de kortere houten paal die met behulp van tiewraps is vastgemaakt aan de langere metalen paal met het verkeersbord. LET OP: als je de houten paal dus zo aantreft dan is de cache eruit verwijderd. Dat kan twee redenen hebben: 1. een andere cacher is er net even mee bezig. Ga dan nu in plaats van naar de cache op zoek naar die andere cacher. Die kan je verder helpen om de cache te vinden. 2. de cache is geript (weggehaald) door een muggle (in het Nederlands dreuzel - oftewel een niet-cachende medemens). Uiteraard meld je dit bij de CO. Maar ik ben ervan overtuigd dat die bereid zal zijn je dan tòch te laten loggen als found - je was immers op de juiste plek! Om dit te bewijzen zou je een foto kunnen maken van de houten paal met zonder de cache erin, zo'n foto is toch voldoende bewijs dat de cache is geript? Laten we hopen dat die foto nooit gemaakt wordt... Foto 7 ten slotte is een overzichtsnachtfoto, waarop helaas het verkeersbord het meest reflecteert. Helaas, omdat: a. daardoor het idee zou kunnen bestaan dat het verkeersbord de reflector is waarover ik hierboven schreef. Dat is niet juist: de reflector zit namelijk niet bovenin de langere metalen paal (dat is het verkeersbord), maar bovenin het kleinere houten paaltje (dat overigens direct náást de metalen paal staat). b. daardoor niet duidelijk is om welk verkeersbord het gaat en je dus per ongeluk bij het verkeerde verkeersbord (ook weer zo'n toevallige naam...) zou kunnen staan. Maar zoals je in foto in de cachebeschrijving kunt zien: het gaat om een wandelbord, dus een rond blauw bord met daarin twee witte wandelaars, namelijk een grote die een kleine aan het handje meeneemt. Ga dus op zoek naar dit verkeersbord! c. daardoor niet duidelijk is dat de cache achter een reflector zit en niet zomaar in de ronde uitsparing in het houten paaltje. Maar deze reflector weerkaatst het licht alleen als dat er van voren op valt en in dit geval valt het licht er van opzij op (en juist recht op het verkeersbord). Dus: zoek naar een reflector (boven) in het houten paaltje dat naast de metalen paal met het verkeersbord staat. Achter die reflector zit de cache. d. daardoor het idee zou kunnen bestaan dat de maan erg laag stond deze avond. Dit is niet juist: de maan stond hoog en bovendien stond deze aan de andere kant (dus in dit geval achter de rug van de fotograaf). LET OP: dit geldt natuurlijk alleen voor het moment dat ik op de cachelocatie aanwezig was (tussen 22:35u en 22:50u), want de maan draait natuurlijk om de aarde en zal dus op een ander tijdstip en/of op een andere dag ook op een andere plek staan ten opzichte van de cache dan op dit tijdstip deze avond het geval was. Overigens is ook op deze foto weer te zien dat er ook op de brug een rond plaatje is bevestigd. Om misverstanden te voorkomen: dit ronde plaatje op de brug is dus NIET de reflector waarachter zich de cache bevindt. Deze reflector zit boven in het kleinere houten paaltje dat met tiewraps is bevestigd aan de langere metalen paal waarop zich het verkeersbord van de voetgangers bevindt. En dan nog even voor de duidelijkheid: foto 6 is dus weer wèl genomen vanaf de Molenwetering (vanuit het zuiden) en daarom zie je op deze foto de kortere houten paal en de langere metalen paal RECHTS van de brug staan terwijl ik eerder schreef dat ze links stonden omdat ik de cachelocatie oorspronkelijk vanuit het noorden (het pad vanuit de Hoekpolder) benaderde. Ik ben dus voor de foto omgedraaid. Goed, ik hoop dat ik hiermee één en ander heb weten te verduidelijken - tenzij er natuurlijk vanwege het late tijdstip waarop ik dit schrijf toch enkele foutjes in de uitleg zijn geslopen... In dat geval bij voorbaat mijn excuses als de cache hierdoor onvindbaar blijkt. TFTC, 13e. Een kort log dat aansluit bij de cachetekst: Cachetekst: IK HEB 1 GROOT VERZOEK!!! AANGEZIEN ER EEN GROTE AFWIJKING IN DE COORDINAAT BLIJKT TE ZIJN ZOU IK HET ZEER OP PRIJS STELLEN ALS DE VOLGENDE VINDER DEZE COORDINAAT OPNIEUW WIL PEILEN OMDAT IK ZELF NIET IN HET BEZIT BEN VAN EEN GPS!!! EN DAARNAA DOORGEVEN AAN MIJ?HARTELIJK DANK! LOG: Hallo all, deze cache vandaag kunnen vinden. Coordinaten weken zover af dat hij bij ons om de hoek lag.
Wad-Seekers Geplaatst 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst 15 augustus 2011 14e: Een log mbt 1000 bomenbos. Het log is gerelateerd aan de cachetekst daarom eerst een klein stukje van de cachetekst: De stash, die met toesteming van de gemeente Soest, is verborgen in de beurt van het duizend boomen bos, is een kinderpuzelcache. Niet te moelek dus…..(als je ergens tusen de 6 en 12 jaar aut bent). Neem van alle vieguiren, afgebeelt op de plaatjes, de eerste lettur van de voornaam. Gebruik de letturwaarde (A=1; B=2; C=3 enzelvoord) van deeze letturs om het ijndcodinaad te maken. Er hoeft niet gereekend te worden. De sijfers staan al in de jeuste volgorde. log: Eers wissik helemaal nie wattik moes doen, dus heppik gewoon ut printje effe opzij gelegt, maar toen kwamik um weeres tege en toen dagik dattik um gewoon maares moes perbere. Dus toen ginik hartstikke veel soeke op ut internet en daar kwammik hartstikke veel plaatjes tege maar nie deze. Dus moesik nog veeeeel meer soeke, en toen haddik de meeste wel, ongefeer dan. Ik wis tuulek wel van Asterisk en obelisk en lukkie luuk en so en die andere strips, maar die van de kindertelefisie die konnik nie so goed. Maar ik ken wel goed soeke, dus toen haddik se beina allemaal. Der wasser een die konnik nie, dus wissik ook nie wattik moes soeke. Toen kwam er een keer een friendin van me dogter en die froegik et toen en die zij dattet van die ene telefisieseerie was, en toen wissik et wel, en kon ik et ook opsoeke en toen haddik se allemaal. Toen moesik nog een beetje tellen so, en gelukkig haddik een rekenmaschien anders konnik et netuulijk nie. En toen haddik me geepeees gepakt en hebbik et antwoort eringezet en toen wasset klaar. Onee, toen moessik nog gaan soeke in et bos. Vanmorrege stonnik vreseluk froeg al op en ginnik gouw in de oto naar et bos. Der ware nog geen andere lui dus hebbik gouw effe de oto in et bos gezet en bennik maar een klijn stukkie gaan loope. Ik houw wel van loope maar nietefer. Het was wel lekker rusteg in et bos behalleve die tiefusherrie van die trijn die iedere keer als een een iedieoot langs kwam reese. Man, ik sgrok me et aapegaape. Toen stonne der veels te feel boome in da bos om goet te soeke, dus bennik er maar een beetje langs geloope en me geepeees sij toen dattik er was. En toen moessik soon witte boom hebbe, nou die waare der zat, dus liepik naar de eerste en die wasset nie en toen naar de tweede en die wasset ook nie en toen naar nog eenandere en die wasset ook nie, en toen keek ik noggus goet op me geepeees en die wees toen de verkeerde kant op en toen ben ook die kant opgeloope en daar was weer zoon witte boom, maar der lag geen doos. Ik dag bennik nou gek? Ja is wel so, maar dat zeggik natuulek nie zelluf. Dus keek ik noggus bij die boom en wa denkje? Ligtie er tog! Nou, ik blei en lagge, en gau opemake en kijke wadder in sit. Zattie proppievol met zooi en en een boekie waar ik heel netjes me naam in heb gekrast. En toen moessik weer met de oto doorrije naar me kantoor en konnik nie meer geokesje vedaag. Feeliene, dankie voor de gijnige pussel, hoor!
Sivota Geplaatst 8 september 2011 Geplaatst 8 september 2011 Nu we het al over een prachtige geocoin race voor 2012 hebben, vroeg ik mij af: Hoe staat het met deze wedstrijd? Er zijn toch wel geweldige, ontroerende en hilarische logs geschreven deze zomer? Of heeft niemand iets meegemaakt dat het vermelden waard was? Nog een paar weken om in te sturen. Ik vind het wel leuk om te lezen, mooie logs...
Wad-Seekers Geplaatst 8 september 2011 Auteur Geplaatst 8 september 2011 Ik moet zeggen dat ik nog 2 logjes 'op de plank' had liggen. En zojuist kwam er nog een binnen. 15e mbt cache pseudologica fantastica: Er zijn van die uitdagingen die je gedaan moet hebben in je leven. Nu had ik nog geen 5/5 caches bedwongen en had eigenlijk ook geen zin om daar heel ver voor te reizen. Tot voor kort had ik de mogelijkheid dat ik zo'n soort cache kon doen dus maar uit mijn hoofd gezet. Tot dat daar plots deze sublieme uitdaging tevoorschijn kwam. Het feit dat ik deze nu pas kon doen ligt in het feit dat ik mij uiteraard eerst gedegen voor wilde bereiden. Dat hield dus in gedurende de afgelopen weken een strak regime qua eten (want dat zal tijdens deze tocht vast niet voldoende lukken), duurtraining, krachttraining en werken aan het verbeteren van het uithoudingsvermogen om bij een eventuele aanval van de wilde dieren een geweldige sprint te kunnen trekken. Tevens de meeste afleveringen van Bear Grylls nogmaals bekeken voor de brood- en hoognodige tips. Nadat ik mij dus terdege had voorbereid durfde ik het vandaag wel aan om deze cache te lijf te gaan. Ik had natuurlijk ook qua waypoints een goede voorbereiding gedaan en zodoende had ik waarschijnlijk een kleine voorsprong op de rest. Het eerste waypoint werd, nadat ik een frontale aanval van een aantal hongerige wilde beesten had afgeslagen, na een paar kilometer gelukkig gevonden. Na eindeloos zoeken en puzzelen kon ik dan na verloop van een aantal uren door naar het volgende punt. Hier werd het mij bijna te machtig. Opgeven was echter geen optie. Een boom werd omgehakt, de boot werd gemaakt en met de moed der wanhoop toch de rivier overgestoken in een verwoede poging een beetje verloren tijd goed te maken. Onderweg heb ik met de stevig gehakte peddels de nijlpaarden van mij af kunnen slaan en met slechts zo'n 150 liter extra water in de inmiddels bijna gezonken boot bereikte ik dan toch heelhuids de overkant. Hier werd mijn uithoudingsvermogen en inventiviteit nog meer op de proef gesteld. Blijkbaar hadden de vleesetende pinguïns mij al zien vechten midden op het water met de nijlpaarden en wisten dat er een verzwakte mensachtige aan land zou komen. Direct na de landing op de oever werd ik dan ook door grote hoeveelheden van deze beesten aangevallen. Ik heb ze met de laatste kracht die ik in mij had van mij af kunnen slaan om mij vervolgens een weg te banen door het bijna ondoordringbare woud op weg naar de cache. Op mijn tandvlees werd de beoogde plek dan na lang hakken en breken bereikt en kon het zoeken naar de zeer listig verstopte cache beginnen. Eindelijk, naar mijn idee na wederom een hele lange tijd, had ik dan de flinke box te pakken en mocht tenslotte de krabbel worden gezet. Tot veel meer was ik dan ook niet in staat. Het ruilen van de overvloedig aanwezige coins en tb's heb ik dan ook maar achterwege gelaten. Het kampvuur werd aangestoken (voor de volgende zoekers misschien een goede aanwijzing dat ze goed zitten) en na een paar uur slaap mij weer teruggesleept naar de stalen ros. Met allerlei lichaamsdelen in het verband en met een fors slaapgebrek zit ik nu deze log te schrijven omdat ik de wereld natuurlijk wel wil laten weten dat ik een 5/5 cache (bijna) heelhuids heb volbracht! Nooit meer!! Bedankt & groeten, 16e: Several days in advance, we had already driven to the area of the Sa Oche huts, reconnoitering, just for fun. It was clear that doing the Mount Tiscal would be a major effort for the family, so we organized this well, and booked a guide with the hotel. This would be cache number 500, after 8 years of geocaching, so this is special! We started out with an early breakfast at 08:00 and were all set to go at 08:30 in the lounge, geared up, with proper shoewear, lots of water in the rucksack, and with an anticipatory mindset. At just after nine, the guide showed up with his Defender, and we drove off. The total team included us five, the guide Francisco and three people from an Italian family. Francisco took us the recced road to Sa Oche, and very significantly beyond, through some dried up riverbeds, up 'roads' at breakneck speeds. Obviously, he does this tour very often, as he really knew where to go. Suddenly, long after the road had petered out, he said 'this is the parking place,' and put the Land Rover under some trees at the track side. Indicating the trees, he said 'we'll start on that path'. Path? What path? And it is already so hot here! Time is tennish, altitude is 250m. Every fifty meters (UP!), the guide took the opportunity to explain an interesting aspect of the track, scenery, or the flora and fauna. Fortunately, he did this elaborately in both Italian for the Italians, and in English for us. This did take time, and allowed us to catch our breath again: it could take long enough for us. At the beginning I really had the impression that we were quite fit, but we were nothing compared to the guide. He leaped like a goat to twenty meters onward (UP), and then we stood flabbergasted how on earth we were to get up there where he was. Taking it at an acceptable pace, we did get there, though. The higher we get, the more breath taking the views: spectacular! After at least an hour and a half (two hours? Mostly we lost track of time), and after some 1000 to 1500 meters going, we reached the entry into the doline at some 400m altitude. At last a serious break! PFfff. After doing the rounds of the doline at a very leisurely pace, we had some more resting time, while Francisco chatted with the doline caretaker. Of course I took the opportunity to talk with the caretaker myself too, to get the answers to the earthcache questions, which I sent on by email to the CO. And then we were off again, out of the doline, and higher up to the edge of it. Looking down the precipitous wall is not taken lightly. On the other side of the edge, just above the 'window' we went up through an really steep pass in a narrow crevice to the other side of the mountain, peaking at approx 480m altitude. From here it was even scarier, as the track down was as daunting as the upward track with loose rocks and ridiculous steps to be taken. At last, we got to the end of the cart 'road' that the Land Rover had been driving, and we had a few hundred meters of going downhill at a walkable decline. At close to two o'clock, we drove off in the Land Rover into the fields, to get a nice view of the Mount Tiscali for pictures, and to a mountain well for freshing up. And then back to the hotel where we dropped down in the bar seats with cold drinks, and didn't do anything anymore today! What a great day. We walked for some three hours and did about 3000 meters horizontally (1 km/h...), going up and down again by 230 meters. Compare that with home geocaching at 5-6 km/h walking speed and max rise of 5 meters. Temperature on the mountain started at 20+ degrees in the morning until over 30 during the afternoon Luckily the down hill track was on the shady side of the mountain, but still: Hot! In total, we cooled off in the hotel swimming pool and had an excellent 500th geocache! #500 (!), earthcache #33, highlight of the holiday 17e: (de gebruikte emoticons heb ik moeten wissen omdat dit aan een maximum is gebonden) Found... Allicht... Dat kan niet anders na een wandeling, uitgezet door M & M...Je moet natuurlijk wél zelf snugger zijn en blijven... Dwarreltje zit op een camping. Daar is wél stroom en internet. Dwarreltje is ook voorzien van een laptop, een gps, batterij-oplader, gsm... Echter geen printer Wél een pen . Maar dan moet je natuurlijk wél nauwkeurig zijn, zéker als je een cache van 20 wpts overneemt... Anders sta je op wpt 8, mét de juiste invulling voor wpt 9, maar géén wpt 9 want die heb je vergeten op te schrijven . Maar alé, we hebben een gsm En drie kinderen. En drie schoonkinderen. Aanvang: Dochter 1: Aan het winkelen... Dochter 2: In de bus/trein op weg naar dochter 1... Zoon: Voicemail... Schoonzoon 1: Weggedrukt, is aant werk dus... Schoonzoon 2: Weggedrukt, ??? Schoondochter: Bingo!!! Alleen, die moet ik wel helemaal begeleiden hoe ze op internet bij wpt 9 van een cache ergens in het land komt.... Dit gaat vlot en na enkele minuten heb ik wpt 9 te pakken. Assepoes, Dwarreltje's dank is groot!! We kunnen weer verder na een verplichte pauze van een half uur. Gelukkig wel in de zon Vervolgens wordt Dwarreltje teruggebeld dor schoonzoon 2 en, blijkt later, tot 3x toe door de CO, waarmee inmiddels een smscontact was ontstaan. De wandeling verloopt verder vlot en behalve het 'pad' naar wpt 15, is het genieten. Met een weliswaar lichtgewicht, maar wel 70 cm brede HTB, was deze jungle echt even overleven. De cache zonder problemen gevonden op een heerlijk rustige plaats. Zeven uur gedaan over ruim 21 km. Dwarreltje raakt steeds meer overtuigd dat M&M snappen wat cachen is. Grote klasse! Uit: TB en olifantknuffeltje In: Snoopy toy and candy.
Mr.Atari Geplaatst 9 september 2011 Geplaatst 9 september 2011 Er was ooit een wedstrijd "logwedstrijd 2000-2008" en er was sprake van een vervolg daarop, dat is er bij mijn weten helaas nooit van gekomen. Hierin werd wel uitgebreid stilgestaan bij mooie logs, en er kwamen inderdaad een heleboel pareltjes voorbij. Ik denk dat een dergelijk initiatief misschien ook wel uitnodigt om mooiere logs te schrijven. Er wordt in ieder geval aandacht aan geschonken dat niet iedereen met alleen tftc of een logtijd logt...
barny Geplaatst 10 september 2011 Geplaatst 10 september 2011 even ter aanvulling, ik kwam toevalig logs tegen van WaG! hoewel hij nog niet zoveel gevonden heb, schrijft hij schitterende logs. ook dat soort cachers mogen wel eens in het zonnetje Barny
Aanbevolen berichten