Spring naar bijdragen

Coin Niet Te Registreren


Hardewind

Aanbevolen berichten

Een vraagje. Wij hebben een coin uit australia meegenomen uit een cache (in Nederland). Al verschillende keren geprobeerd hem te registeren maar het lukt ons maar niet.

Het is een nummer dat bestaat uit allemaal cijfers. De nul al een keer vervangen door een O. Maar ook dat lukt maar niet.

Heeft iemand van jullie een tip wat we nu kunnen/moeten doen.

 

Bedankt alvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een vraagje. Wij hebben een coin uit australia meegenomen uit een cache (in Nederland). Al verschillende keren geprobeerd hem te registeren maar het lukt ons maar niet.

Het is een nummer dat bestaat uit allemaal cijfers. De nul al een keer vervangen door een O. Maar ook dat lukt maar niet.

Heeft iemand van jullie een tip wat we nu kunnen/moeten doen.

 

Bedankt alvast.

 

Je moet hem niet registreren, je moet hem loggen. Ding is al lang geregistreerd (mag ik toch hopen, ding lag in ee cache). Je gaat naar de cache waar hij in lag, daar staat de coin bij. En daar dan op klikken en loggen. Of ms ik iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien handig om dan even wachten tot hij wel in die cache is gedropt. :rolleyes:

 

We hebben al even gewacht. Hij is al even in ons bezit. Doordat we zelf veel plezier hebben met cachen willen we netjes afhandelen zoals het hoort. Dus vandaar mijn vraag op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het een pathtag? Of zoiets?? Die kun je alleen loggen op een andere site, niet direct via geocaching.com. Wij hebben er ook wel eens een gevonden, maar toen stond wel duidelijk op de coin dat het een pathtag was...

 

Groeten Jolanda en Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gebeurt er als je op zoek gaat naar die coin?

Kan zijn dat hij is gedropped, maar dat de dropper dat niet heeft gelogd of dat hij op vakantie is en dus nog geen tijd heeft.

 

DM me anders even het nummer, dan zal ik voor je kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het een pathtag? Of zoiets?? Die kun je alleen loggen op een andere site, niet direct via geocaching.com. Wij hebben er ook wel eens een gevonden, maar toen stond wel duidelijk op de coin dat het een pathtag was...

 

Groeten Jolanda en Diesel

 

 

Dit is de tip!! Het is namelijk een pathtag.

 

Bedankt voor jullie reacties!!

Fijn zo snel antwoord te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet hem niet registreren, je moet hem loggen. Ding is al lang geregistreerd

Volgens mij haal je nu 2 begrippen door elkaar.

Een nieuwe coin moet je activeren.

Een coin die reist moet je retrieven, discoveren of (in noodgevallen) grabben.

In al deze gevallen registreer je de coin. Namelijk dat hij gestart is, of dat hij heeft gereisd of gezien is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet hem niet registreren, je moet hem loggen. Ding is al lang geregistreerd

Volgens mij haal je nu 2 begrippen door elkaar.

Een nieuwe coin moet je activeren.

Een coin die reist moet je retrieven, discoveren of (in noodgevallen) grabben.

In al deze gevallen registreer je de coin. Namelijk dat hij gestart is, of dat hij heeft gereisd of gezien is.

Registreren zit in mijn optiek toch dichter bij activeren dan bij loggen.

Maar afijn, ding is gevonden.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet mijn bedoeling om er een welles-nietes spel van te maken.

Zoveel mogelijk concequent gebruik van termen kan onze starters wel helpen. Dat is de reden waarom ik nog even reageer.

In onze startershanleiding gebruiken we de term registreren namelijk voor al die verschillende handelingen.

Ik heb ze even uit de handleiding geknipt en de term registratie vet gemaakt:

 

Als je een Trackable uit een cache hebt gehaald, kies je 'Retrieve from…'. Als het goed, is staat de naam van de cache op de puntjes. Het kan natuurlijk gebeuren dat een andere cacher de Trackable kort geleden heeft gedropt. En daarom nog niet in die cache heeft gelogd (geregistreerd).

 

'Grab it from somewhere else' is bedoeld om te kunnen registreren dat je de trackable op een andere manier in handen hebt gekregen.

Wanneer je dan op 'submit log entry' klikt, staat de Trackable geregistreerd als; 'in the hands of' met jouw nickname erbij.

 

Als je de Trackable in een cache hebt achter gelaten, moet je ook dat weer loggen. Dan wordt de Trackable in de cache waarover je aan het loggen was, geregistreerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet mijn bedoeling om er een welles-nietes spel van te maken.

Zoveel mogelijk concequent gebruik van termen kan onze starters wel helpen. Dat is de reden waarom ik nog even reageer.

In onze startershanleiding gebruiken we de term registreren namelijk voor al die verschillende handelingen.

Ik heb ze even uit de handleiding geknipt en de term registratie vet gemaakt:

 

Als je een Trackable uit een cache hebt gehaald, kies je 'Retrieve from…'. Als het goed, is staat de naam van de cache op de puntjes. Het kan natuurlijk gebeuren dat een andere cacher de Trackable kort geleden heeft gedropt. En daarom nog niet in die cache heeft gelogd (geregistreerd).

 

'Grab it from somewhere else' is bedoeld om te kunnen registreren dat je de trackable op een andere manier in handen hebt gekregen.

Wanneer je dan op 'submit log entry' klikt, staat de Trackable geregistreerd als; 'in the hands of' met jouw nickname erbij.

 

Als je de Trackable in een cache hebt achter gelaten, moet je ook dat weer loggen. Dan wordt de Trackable in de cache waarover je aan het loggen was, geregistreerd.

 

 

 

 

 

 

 

 

Snap je, gaf ook enkel mijn optiek aan. Had niet eens gekeken naar de uitleg daarover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...