Leandraakje Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 PN is een shapeshifter! (zie geweldige vampierenserie: True Blood http://trueblood.wikia.com/wiki/Sam_Merlotte)
Peetee Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 Michelle heeft inmiddels 16 caches gevonden, waaronder enkele multi's, dus het vastleggen van een waypoint kan het probleem niet zijn. Dus op de een of andere manier denk ik dat de juiste vraag iets anders gesteld moet worden.
o0michelle0o Geplaatst 5 juli 2011 Auteur Geplaatst 5 juli 2011 haha klopt ik doe alles met mijn telefoon misschien dat het daarom een beetje verwarrend is. Ik heb op mijn telefoon een aantal progamma's zoals, onderander het officiele geocach progamma en geogogle om coordinaten in te vullen. maar ik weet niet hoe ik een coordinaat kan vast stellen van bijvoorbeeld een plek waar ik een cache wil plaatsen.
wirholt Geplaatst 5 juli 2011 Geplaatst 5 juli 2011 Als je het met je telefoon wilt doen, dan kan dat natuurlijk ook. Er zijn vast vele apps die dat doen. Jammer dat je er niet bij zegt wat voor telefoon, dan konden we wat beter helpen. Ik heb zelf een Android telefoon en gebruik de App "GPS essentials" om eenvoudig waypoints vast te leggen.
Fotogravinnetje Geplaatst 5 juli 2011 Geplaatst 5 juli 2011 Misschien dat je een geschikte gps kan lenen van een geocacher in je omgeving? Je zou die van mij bijvoorbeeld wel mogen lenen, maar dat is alleen handig als je bij mij in de buurt woont
wirholt Geplaatst 5 juli 2011 Geplaatst 5 juli 2011 (bewerkt) Mijn ervaring is dat de GPS van een telefoon wat minder goed is dan die van een echt GPS apparaat. Je kunt er wel mee geocachen, maar het zoeken is wat moeilijker. Als je zelf een cache maakt en de coordinaten met je telefoon bepaalt, dan zal dat ook onnauwkeuriger zijn. Je maakt het dan wat moeilijker voor de zoekers. We zijn dan weer terug in de begintijd van het geocachen, wat precisie betreft. Het is misschien goed dat op je cache pagina te vermelden. 5 juli 2011 bewerkt door wirholt
o0michelle0o Geplaatst 5 juli 2011 Auteur Geplaatst 5 juli 2011 okee bedankt voor de tip. MIjn tante heeft wel een gps. Ik dnek dat het het beste is dat ik die dan even ga lenen Bedankt !
Twentse Mug Geplaatst 5 juli 2011 Geplaatst 5 juli 2011 (bewerkt) Mijn ervaring is dat de GPS van een telefoon wat minder goed is dan die van een echt GPS apparaat. Je kunt er wel mee geocachen, maar het zoeken is wat moeilijker. Als je zelf een cache maakt en de coordinaten met je telefoon bepaalt, dan zal dat ook onnauwkeuriger zijn. Je maakt het dan wat moeilijker voor de zoekers. We zijn dan weer terug in de begintijd van het geocachen, wat precisie betreft. Het is misschien goed dat op je cache pagina te vermelden. Heb je een telefoon en GPS vergeleken met dezelfde GPS chipset en dezelfde antenne? 5 juli 2011 bewerkt door Twentse Mug
o0michelle0o Geplaatst 6 juli 2011 Auteur Geplaatst 6 juli 2011 Ik heb met de gps van mijn tante coordinaten vast gesteld maar volgens mij hebben.we iets.fout gedaan. Er kwam een hele rare.volgorde uit n52.54760°, e006.76934° (voorbeeld) Als ik hen invul bij google maps doet die het wel maar zogauw ik hem in mijn telefoon wil innvoeren pakt die hem niet. Groetjes
wirholt Geplaatst 6 juli 2011 Geplaatst 6 juli 2011 (bewerkt) Ik heb met de gps van mijn tante coordinaten vast gesteld maar volgens mij hebben.we iets.fout gedaan. Er kwam een hele rare.volgorde uit n52.54760°, e006.76934° (voorbeeld) Als ik hen invul bij google maps doet die het wel maar zogauw ik hem in mijn telefoon wil innvoeren pakt die hem niet. Het lijkt me een notatie kwestie. Je kunt een coördinaat weergeven met graden als een komma getal (of punt getal in het engels) zoals je hierboven laat zien. Dat is inderdaad wat Google maps gebruikt. In de geocaching wereld is het meer gebruikelijk om graden en minuten te gebruiken, waarbij de graden hele getalen zijn en de minuten een komma getal met drie cijfers achter de komma (of punt). Bijvoorbeeld: N 52° 33.456'. Gelukkig kun je de notatie in de meeste GPSen instellen. Als je de instelling verandert en daarna je waypoint bekijkt, zie je dezelfde coördinaat, maar met een andere notatie. 6 juli 2011 bewerkt door wirholt
De Oliva's Geplaatst 6 juli 2011 Geplaatst 6 juli 2011 (bewerkt) Michelle, het is misschien niet aan mij om te zeggen, en wie weet krijg ik veel commentaar van andere forum bezoekers maar: misschien is het een goed idee eerst wat meer ervaring te krijgen door wat meer caches te vinden. Je krijgt dan een goed inzicht hoe een GPS werkt, wat er voor coordinatenstelsels zijn, verstopmethoden, enzovoort. Als je dan zelf caches gaat leggen levert dat ongetwijfeld voor zowel jezelf als de vinders veel plezier op. Zoals reeds gezegd kan bij een telefoon de afwijking vrij fors zijn. Zelf ben ik ooit eens op zoek geweest naar de micro die (bij nader inzien) met een telefoon was uitgemeten en na een kwartier zoeken op, naar blijkt, een metertje of 30 van de werkelijke plek en veel aan te zijn gestaard door buurtbewoners, hield ik het voor gezien. Geen fijne ervaring Wel respecteer ik je enthousiasme en ik hoop dat je nog veel caches gaat vinden - en gaat leggen! 6 juli 2011 bewerkt door De Oliva's
Japiejoo Geplaatst 6 juli 2011 Geplaatst 6 juli 2011 Ik ben het met de Oliva's eens. Eerste ervaring opdoen met caches zoeken en dan ook gevarieerd, traditionals, mysteries, multi's etc. Daar leer je veel van en loop je ook vanzelf tegen dingen aan zoals nu, de coördinaatnotatie. Zoek rond op de verschillende fora, Google wat rond of vraag eventueel de eigenaar van de cache om hulp. De meeste zijn graag bereid om je te helpen. Het caches zelf leggen kan hierna met veel meer inzicht en ervaring en dan worden het vast en zeker mooie caches
DanPan Geplaatst 6 juli 2011 Geplaatst 6 juli 2011 (bewerkt) n52.54760°, e006.76934° (voorbeeld) Omvormen (van decimale graden naar graden en minuten) doe je door het getal na het "." of "," te vermenigvuldigen met 60 .54760° * 60 = 32,856' .76934° * 60 = 46,1604' -> afronden naar drie cijfers achter de komma geeft 46.160' n52.54760°, e006.76934° wordt dan N52° 32.856' E06° 46.160' 6 juli 2011 bewerkt door DanPan
o0michelle0o Geplaatst 13 juli 2011 Auteur Geplaatst 13 juli 2011 Dankjewel voor de tips. Heb ondertussen zwlf een gps aangeschaft en dat gaatidd een stuk beter als mijn telefoon en met de coordinaten weet ik nuook hoe dat moet Bedankt voor het helpen !
Aanbevolen berichten