Spring naar bijdragen

Waypoint Klopt Niet Met Iphone


Engelenburg

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een test cache gedaan hier in de buurt, en gelijk bij de eerste vraag opdracht lopen wij al vast.

Wij zijn namelijk vreselijke newbees.

Het waypoint wat wij ingeven wil het maar niet doen. De bereking die bij de cache hoort was vrij simpel, dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

Ik begrijp hoe het werkt met coördinaten en het verschil tussen N,S,W,E. Alleen het deeltje bearing... ???

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Ik gebruik de apps: Geocaching Intro, GCTools, iGCT en Geocaching de betaalde app.

Vooral op de app iGCT loop ik vast. Mijn waypoints komen bijna altijd in het water terecht in Amerika.

Dat ik zelf wat fout doe is duidelijk, anderen hebben de cache al wel gevonden. :blush:

 

Het is de volgende cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=bf6dc13f-8680-4abf-91d5-d641d28da3ac

 

Alvast bedankt voor de tips!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb alleen voor de eerste paar caches de iPhone van manlief gebruikt, dus weet het allemaal niet zo precies, weet ook niet meer welke apps we hebben gebruikt (geen betaalde in ieder geval).

 

Misschien staat de app op het verkeerde coordinatenstelsel (Grid), kan je dat ergens aanpassen naar WGS84?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je het dan over iGCT? Die ken ik niet en kan je daar niet mee helpen.

Lijkt me eerlijk gezegd een beetje stug dat dit niet gewijzigd kan worden, want dan heb je m.i. meestal niks aan die tool.

We werken bijna altijd met het andere grid.

 

Overigens begrijp ik niet waarom je deze tool voor de door jou genoemde cache zou willen gebruiken.

Je kunt toch gewoon de nieuwe coords uitrekenen en in de Geocache app invoeren?

 

iGCT lijkt me bedoeld om berekeningen / conversies op coordinaten uit te voeren.

 

O ja, bearing betekent "richting". Wordt gebruikt om vanuit een bekend coördinaat een nieuw coördinaat te vinden dat op x meter (distance) ligt in de richting van y graden (bearing)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iGCT op de iPhone is een app die je kan gebruiken om veel voorkomende berekeningen te doen. Omdat je spreekt over Bearing denk ik dat je bij het onderdeel "Project" zit bij iGCT.

Daar kun je een projectie (een nieuw coördinaat berekend m.b.v. een afstand en richting) mee bepalen. En als ik naar de cache kijk is dat niet de bedoeling.

Wat je wilt doen is de coördinaten van een zelf berekend waypoint ergens invoeren en daar dan naar navigeren. Dat kan volgens mij niet met iGCT.

Ik denk (maar ik weet het niet zeker) dat je met alle apps die je noemt dat niet kan doen.

 

Misschien goed om te doen, is eerst een traditional proberen te vinden. Dat kan wel via de betaalde Geocache app.

Die coördinaten staan er in (je hoef dan geen tussenpunten te berekenen zoals wel vaak het geval is bij een multi cache) en met die app kun je er ook naar navigeren.

Volgens mij kun je ook bij die app geen eigen coördinaten invoeren om er vervolgens naar te navigeren. Met welke app dat wel kan weet ik niet, het kan zeker wel met een Gps apparaat ;)

 

Dit was Sotigirl.

Komodo is slimmer en gaat me wel verbeteren als ik het fout heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig, dat was de oplossing. iGCT heb ik nog niet verwijderd, omdat er zeker handige tools op zitten zoals decrypt van letters naar cijfers :rolleyes:

Met de app van GeoCoaching van Groundspeak is het wel gelukt, daar kan ik keurig de coördinaten invoeren!

Van de week ga ik dus zeker nog een poging wagen, en dan laat ik weten hoe het afgelopen is!

 

Met vr. gr...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iGCT kan zeker handig zijn, maar niet voor navigeren.

 

Je hebt het over cache GC2PZV1, en je hebt een waypoint berekend. Als je dan de app van Groundspeak gebruikt werk dan als volgt:

 


  •  
  • Zorg er eerst voor dat je de bewuste cache opgezocht hebt binnen de app, kan via de zoekfunctie en dan zoek op GC-code.


  •  
  • Klik dan op Navigeer naar de cache. Dan krijg je als het goed is een kaart te zien.


  •  
  • Nu wil je zelf een berekend waypoint invoeren en daar naar navigeren, dat kan door op het vlaggetje rechtsboven te klikken.


  •  
  • Je kan het waypoint dan een naam geven (bijvoorbeeld WP1) en bij de Breedtegraad en Lengtegraad kun je dan je waypoint invoeren.


  •  
  • Klik je dan op "klaar" dan zie je je ingevoerde waypoint als een geel vlaggetje op de kaart.


  •  
  • Je kan er dan naar navigeren door het aan te tikken (je ziet er een soort lijntje naar toe gaan).

 

Ik wist dit ook niet, zoals ik al zei, ik ben Sotigirl en Komodo is slimmer, hij heeft me dit even laten zien.

Wij cachen met een GPS en hebben deze app wel maar gebruiken hem niet om te navigeren.

 

Probeer eerst toch een traditional, dan hoef je in de app niks in te voeren, alleen de bewuste cache selecteren en dan er naar toe.

Al is de gps in de iPhone niet zo nauwkeurig, het kan wel.

 

Succes! :)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Geocashing van Groundspeak is een prima app, echter zeker zo handig is GCBuddy van BtStSoft.nl (te koop via iTunes) met betere mogelijkheden voor berekeningen en omzetten van gecodeerde coordinaten.

Tot zover ben ik nog positief. Irritant is de afwijking die je tegen kunt komen. Een multicache met 9 wp's (zorgvuldig bepaalt) levert een verschil op van ca. 300 mtr. met de werkelijk plaats van het wp. Bij toeval toch gevonden en het volgende wp berekent. Dit bracht ons exact op de plaats van het volgende wp.

Bij het zoeken naar traditionals hebben we tot nu toe geen enkel probleem ondervonden met de iPhone.

Jammer dat Geocach.nl, in verhouding tot GPS, weinig aandacht besteed aan smartphonegebruik.

Wie weet een oplossing voor het probleem van afwijkende afstandbepaling met iPhone?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet meepraten over een IPhone (misschien is het handig te vertellen over welke iPhone het gaat) maar een GPS kan niet altijd op tegen een telefoon. Als voorbeeld: mijn Samsung SG3 is vaak nauwkeuriger als de Oregon 600.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een telefoon die beter positie bepaald dan een specifiek apparaat? Goh...

En qua type iPhone maakt niet uit, gps in alle types is min-of-meer gelijk en zeker niet zo goed als een specifieke gps-ontvanger.

 

Volgens mij maakt het ook niet uit of je nu een tradi of een multi zoekt, gaat om een coördinaat, nietwaar. Idd, zoals hierboven aangegeven, schaf een gps ontvanger aan. Werkt prettiger qua coördinaten, met daarbij een telefoon voor het papierloze cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...