Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nu al enige tijd een GPS map 62S. Met behulp van GSAK laad ik daar geocaches (inclusief childpoints) in. Wat me echter opvalt is als ik op 'mark' klik zegt mijn GPS dat het waypointgeheugen vol is. Hoe voorkom ik dit?

• Top! 1
Geplaatst

Nu al enige tijd een GPS map 62S. Met behulp van GSAK laad ik daar geocaches (inclusief childpoints) in. Wat me echter opvalt is als ik op 'mark' klik zegt mijn GPS dat het waypointgeheugen vol is. Hoe voorkom ik dit?

Als je via GSAK caches upload moet je de WP laden als POI. Doe je het als WP dan passen er max 1000 WP's in. POI's kan je onbeperkt laden en dan kan je nog zelf 1000 WP's aanmaken.

Geplaatst

De WP's komen niet op de geheugenkaart, de maximum aantal is een vast gegeven. Wat je beter kunt doen is als je in GSAK de macro GarminExport.gsk gebruikt, daar onder Child Options de optie Send Child points as POI's. Dan wordt het waypointgeheugen niet gebruikt, maar komen ze als POI in je Garmin te staan. Dat aantal is bijna onbeperkt (tot geheugen echt helemaal vol is denk ik). Je vind de childs van een cache dan onder Waarheen? in Extra's. Zo kan ik op mijn Oregon en Dakota tenminste veel meer caches laden.

Geplaatst

Als je via GSAK caches upload moet je de WP laden als POI. Doe je het als WP dan passen er max 1000 WP's in. POI's kan je onbeperkt laden en dan kan je nog zelf 1000 WP's aanmaken.

totdat de poi zo groot wordt dat bv je colorado vastloopt

Geplaatst

Ik laad de additional waypoints wel als waypoint (niet als POI), maar laat ze door GarminExport in de gpx file stoppen. Dit zorgt ervoor dat ze ook automatisch weer gewist worden, als ik het gpx bestand er af haal. Als je dit niet doet en je schoont het niet handmatig vaak op, dan loopt hij dus vol.

Maar ja, ik heb ook geen grote bergen waypoints nodig (en hoef ze dus niet als POI te laden), omdat ik vrij selectief ben in het laden van de geocaches. Anders krijg ik namelijk klachten van mijn man dat het updaten van de kaart te langzaam gaat in het veld...

Geplaatst

Voorheen deed ik ook alles in de gpx laden, maar dat gaat bij mij wel ten koste van het maximum aantal waypoints. Op de Dakota bijvoorbeeld passen 2000 caches, maar slechts 1000 waypoints. Ik kon daardoor meestal maximaal 720 caches laden, omdat anders het wp-geheugen vol zat.

Nu met het gebruik van poi's kan ik met gemak de 2000 caches laden. Lijkt misschien wat overdreven, maar daardoor kan ik van meerdere pocket-queries alle resultaten laden als ik ergens kom en spontaan wat caches wil zoeken, of aan het rondtrekken ben met vakantie. De poi's die niet meer nodig zijn verdwijnen ook weer vanzelf bij een volgende export uit GSAK.

Geplaatst

Bedankt voor de tips! Heb de GarminExport macro inmiddels gedownload. Nu een keer mijn GPS opschonen en dan de child waypoints als POI laden. Denk dat mijn probleem dan voorbij is.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...