Teki-D Geplaatst 24 mei 2011 Geplaatst 24 mei 2011 De datum van mijn Garmin Etrex Vista HCx is spontaan vooruit in de tijd gegaan. Momenteel staat de systeemdatum op 7 januari 2031. Ik heb inmiddels een harde reset gedaan, de batterijen een paar dagen verwijderd, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Hoe krijg ik de datum weer juist ? (Volgens mij wordt de datum en tijd via de satellieten doorgegeven aan de GPS en kan dit niet handmatig worden ingesteld.) Ik gebruik de GPS voornamelijk voor geocaching, maar heb geen noemenswaardige afwijkingen in de coordinaten.
topzoekertje Geplaatst 24 mei 2011 Geplaatst 24 mei 2011 Ik heb geen idee. Ik dacht ook dat de tijd van de satellieten komt, maar blijkbaar is er toch nog iets anders. Ik zou de vraag op het forum van gps.nl stellen, daar zitten de echte kenners van de gps-techniek.
Tovenaartje Geplaatst 24 mei 2011 Geplaatst 24 mei 2011 Bij mijn 60csx heb ik in ieder geval handmatig een tijdszone ingevoerd. Niet dat ik nog weet hoe het moet, maar toen ik in Oman zat, kreeg ik de Nederlandse tijd. Ook in Engeland klopte de tijd niet. Maar de datum is toch bijna overal gelijk en zal er toch geen jaren naast zitten.
thex Geplaatst 24 mei 2011 Geplaatst 24 mei 2011 Klinkt als een interne overflow van een firmware variabele. Probeer eens de laatste firmware te installeren, gevolgd door een harde reset. De datum komt van de sat.
Teki-D Geplaatst 3 juni 2011 Auteur Geplaatst 3 juni 2011 Ik heb de GPS ter reparatie aangeboden bij Garmin, maar het probleem bleek niet opgelost te kunnen worden. Ik heb een nieuwe GPS terug ontvangen ! Goede service dus van Garmin
Aanbevolen berichten