wolojoli Geplaatst 7 juli 2011 Geplaatst 7 juli 2011 Edit: Zoals eerder door anderen gepost, kun je op youtube zien hoeveel helderder het montana scherm is. Ik geloof best dat het scherm van de Montana beter is. Maar om die van de Oregon slecht te noemen. En dan met een filmpje te komen dat met 1 camera is opgenomen! Zet daar nog eens een gloeilamp naast, en je ziet op de Montana ook niets meer. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het menselijk oog anders werkt dan een videocamera.
GoudHaartje Geplaatst 7 juli 2011 Geplaatst 7 juli 2011 Ik heb een Oregon 450, daar zit een prima scherm op. Waar leidt je uit af het scherm slecht zou zijn als je geen vergelijk hebt? Als je de kwetsbaarheid bedoeld, zal die echt niet beter zijn op de montana. Jan Je maakt een grapje hoop ik? Ik heb de oregon wel degelijk beoordeeld in de winkel maar toen ik buiten kwam gelijk weer mee terug genomen naar binnen. Dat scherm was bij de release al een groot drama. Ik heb de oregon 300, en ik ga ervanuit dat de 450 een verbeterde versie van de 300 is, maar ik heb ook geen problemen met mijn scherm. Niet in de auto, niet op de fiets en niet in de hand.
Gast Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 Goede reden om een nieuw subforum speciaal voor dit nieuwe apparaatje aan te maken en dat is bij deze gebeurd!
Cpl_Uhl Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 Gaat dit over de Montana (waarin ik best wil lezen wat men na een week gebruiken ervan vind)of gaat het over wat iedereen vind van de afleesbaarheid van een scherm van een andere type. In dat laatste geval heb ik nog een Nokia 1600 en deze is prima af te lezen, hoewel dit beter zou kunnen (maar alles kan beter). De Samsung Galaxy van mijn vriendin is weer beter af te lezen, maar die is ook ietsjes duurder (of eigenlijk niet omdat je deze gratis krijgt bij een abonnement). Om terug te gaan naar navigatie systemen. In de auto heb ik een navigatie systeem wat goed af te lezen is omdat er een dag, nacht en een contrast (felle zon) stand op zit. Toch vind ik deze GPSr nadelen hebben bij het geocachen. Dit komt o.a. door de behuizing (Volvo S40) waardoor deze iets te goor is voor in je hand of je broekzak. Een groot voordeel van deze GPS met groot scherm is dat je wel droog kan zitten als het gaat regenen. Om een of andere vage reden geef ik toch de voorkeur aan de Oregon om te cachen. P.s. zo zien jullie maar dat ik ook onzinnige dingen kan schrijven waar jullie waarschijnlijk niet op zitten te wachten. Mag het nu weer over de Montana gaan please.
krewillers Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 Beste mensen, Ik heb de montana nu 2 weken in bezit en gebruik,dit apparaat is fantastisch. Hij is veel sneller dan mijn vorige oregon 450t,dat niet alleen maar hij heeft ook een heel duidelijk,mag wel zeggen zeer duidelijk scherm,zowel binnen,met bewolking en in zonlicht. Daarbij komt ook nogj het bedieningsgemak . De oregano 450t heb ik ook altijd een fantastisch apparaat gevonden,maar voor mij is de montana echt de top. Ook een voorbeeld is dat de ontvangst stukken beter is want ik heb binnenshuis,en onder een bladerdeken volle bak ontvangst. Voor mij is op dit moment de montana de absolute top. John
Snapernixvan Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 Dat is fijn om te horen. Is de prijs inmiddels wat gezakt???
TuuronTour Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 Ook een voorbeeld is dat de ontvangst stukken beter is want ik heb binnenshuis,en onder een bladerdeken volle bak ontvangst. Heb ik ook met de Oregon, dus daar zit geen verschil in lijkt me.
crewone Geplaatst 15 juli 2011 Geplaatst 15 juli 2011 Dat is fijn om te horen. Is de prijs inmiddels wat gezakt??? De prijs in inmiddels onder dat wat de 62S kostte ten tijde van introductie. Daarnaast had je dit zelf ook makkelijk kunnen controleren op beslist.nl, tweakers.net of kieskeurig.nl.
kloppie Geplaatst 17 juli 2011 Geplaatst 17 juli 2011 sinds een week in bezit van de montana 600. Zelf in bezit van een Etrex hcx en m'n schoonvader heeft de oregon 650. Ik heb met beide gewerkt en wat als eerste opvalt is i.d.d. Het scherm. Groot en duidelijk ivm de oregon. De besturing vind ik zelf ook wat makkelijker. Het grootste nadeel is het formaat en het feit dat de wegen navigatie het niet doet bij mijn kaarten, en waar ik hem wel voor had willen gebruiken. zelf heb ik hem als test besteld en heb nog 1 dag de tijd om hem terug te sturen, iets wat ik overigs niet ga doen over drie weken ben ik terug can vakantie en hoop ik meer te vertellen over het verschil oregon/montana. Tot zover! en een bericht op de telefoon typen gaat mij zoals je kan leze niet goed af. excuses voor de schrijffouten
wandelaarjgm Geplaatst 17 juli 2011 Geplaatst 17 juli 2011 De montana is een prachtig apparaat. Je moet er wel even aan wennen, maar dat was ook zo bij de overstap van de 60CSx naar de Oregon. Heb gisteren een aantal FOF-jes bij Emmerich gelopen met de Montana. Zoals ik al schreef: Wel even wennen. Het draaien van het beeldscherm is bij het geocachen wat lastig, dus vooraf vastzetten. Ook de keuze van de kaart is belangrijk, anders wordt er voor je gedacht. Het grote beeldscherm is geweldig en heeft bovenin (bij de goede stand) naast de kaart ook het kompas met de richtingwijzer en de afstand. Ben tot nu toe erg enthousiast, maar dat moet ook wel: Een gegeven paard kijk je niet in de bek! Wandelaarjgm.
skybiker Geplaatst 17 juli 2011 Geplaatst 17 juli 2011 De montana is een prachtig apparaat. Je moet er wel even aan wennen, maar dat was ook zo bij de overstap van de 60CSx naar de Oregon. Heb gisteren een aantal FOF-jes bij Emmerich gelopen met de Montana. Zoals ik al schreef: Wel even wennen. Het draaien van het beeldscherm is bij het geocachen wat lastig, dus vooraf vastzetten. Ook de keuze van de kaart is belangrijk, anders wordt er voor je gedacht. Het grote beeldscherm is geweldig en heeft bovenin (bij de goede stand) naast de kaart ook het kompas met de richtingwijzer en de afstand. Ben tot nu toe erg enthousiast, maar dat moet ook wel: Een gegeven paard kijk je niet in de bek! Wandelaarjgm. Is het ook mogelijk om op de Montana gevarencirkels zichtbaar te maken?
wandelaarjgm Geplaatst 17 juli 2011 Geplaatst 17 juli 2011 Misschien even de handleiding downloaden, dan kun je de mogelijk en onmogelijkheden bekijken van de Montana. Zelf heb ik niets met watersport, dus naar die opties heb ik niet gekeken. Wel kun je te vermijden plaatsen aangeven, maar dat was volgens mij ook al mogelijk bij mijn vorige toestellen. Wandelaarjgm.
@rend Geplaatst 17 juli 2011 Geplaatst 17 juli 2011 Niet echt het antwoord wat je verwacht van een cacher. Gevarencirkels is een optie die mogelijk is in de 60 csx en misschien ook in de 62 serie. Maar in de Oregon serie was dat verdwenen. Nu is de vraag kan de Montana wel de gevarencirkels aan en kun je de caches die hier gebruik van maken weer gaan doen.
crewone Geplaatst 17 juli 2011 Geplaatst 17 juli 2011 De montana kan het. Helaas (nog) slechts op 10m nauwkeurig. (Je kunt het opgeven in kilometers met 2 decimalen.)
Aanbevolen berichten