Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een Garmin Etrex Vista HCx in mijn bezit. Daar zit een standaard kaart op. Nu wil ik graag specifiekere kaarten. Er zit een MAP Source CD rom bij "trip & Waypoint Manager".

Hoe krijg ik kaarten op mijn GPS? Zou ik een code moeten hebben? Is deze niet standaard meegeleverd?

Geplaatst

die kaarten moet je erbij kopen. Dat cdeetje is volgens mij alleen software om routes en wp's mee uit te zetten.

Geplaatst

Hier kun je open source (lees: GRATIS) kaarten downloaden

Geen ervaring mee dus geen ondersteuning helaas

SUCCES

Geplaatst

Ik maak gebruik van de osm fietskaart is een gratis kaart en werkt goed.

Even met google zoeken en je kan hem zo downloaden.

Geplaatst (bewerkt)

Net even Nederland binnengehaald

Gratis Open Streetmap Kaarten

Ziet er aardig uit, niet heel gedetailleerd maar wat wil je, het is geen profi-kaart

Werkt eenvoudig je download wat je wilt en dan sla je het op in een directory.

installeren samen met mapsource en voila kaarten zo te gebruiken

Succes

bewerkt door handleiding
Geplaatst

Net even Nederland binnengehaald

Gratis Open Streetmap Kaarten

Ziet er aardig uit, niet heel gedetailleerd maar wat wil je, het is geen profi-kaart

Werkt eenvoudig je download wat je wilt en dan sla je het op in een directory.

installeren samen met mapsource en voila kaarten zo te gebruiken

Succes

Dat is idd een van de velen links, ik heb deze gebruikt http://sites.google.com/site/openfietsmap/

Is wat makkelijker om te downloaden.

Geplaatst

Of je kunt natuurlijk terug gaan naar je garmin dealer om een van de kaarten erbij te kopen.

Op de internetsite van Garmin kun je adviesprijzen terugvinden: Klik hier.

Misschien niet goedkoop, maar het werkt makkelijk en goed.

Geplaatst (bewerkt)

Zie hierboven

Ligt ook aan budget van de cacher.

90 euro is niet niets om in 1 keer uit te geven.

Opensource is een goed alternatief, (ben het aan het testen en ziet er goed uit)

Was een beetje sceptisch, maar zal dit na afgelopen dagen snel aanraden om mee te beginnen

En werkt net zo makkelijk en net zo snel

bewerkt door handleiding
Geplaatst

Wie weet goed OS topo kaartmateriaal te vinden voor de Garmins? Ik gebruik zelf Topo NL en dat is goed, maar ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Ik heb bij mij VistaHCX de topokaart van de Benelux van garmin aangeschaft inderdaat wel prijzig maar wel een mooie kaart.

Gratis kaarten ga ik ook proberen bednkt voor de tip :thumbup:

Geplaatst

Ik heb bij mij VistaHCX de topokaart van de Benelux van garmin aangeschaft inderdaat wel prijzig maar wel een mooie kaart.

Gratis kaarten ga ik ook proberen bednkt voor de tip :thumbup:

Zodra je je de OSM fietskaart hebt gedownload en geinstalleerd hebt, dan komt je er achter de uitgave voor Topo NL van geen waarde was.

Geplaatst

Dat vind ik toch wel wat te kort door de bocht. Als ik het detail van de topokaart vergelijk met die van de OSM fietskaart, dan zie ik toch wel belangrijke verschillen. Oké, je kunt met OSM ook goed uit de voeten, maar de Topo kaart is wel gedetailleerder. Vooral t.a.v. de kleinere paden (de stippellijnen).

TopoNL:

Topo.jpg

OSM:

OSM.jpg

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...