Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Waarom gebruik je eigenlijk twee verschillende apparaten? Is de GPS ontvanger van de Galaxy niet goed genoeg?

Zelf heb ik ook sinds kort een Galaxy S. Gisteren voor het eerst mee geprobeerd te cachen, en dat ging niet echt goed. Ik had het sterke vermoeden dat 'static navigation' aan staat, en ik weet nog niet of/hoe dat uit is te zetten.

Bij mijn oude pda kon ik dat allemaal instellen. Daar herkende ik nog het gedrag van 'static navigation' van.

Het komt er op neer dat terwijl je loopt je positie vast blijft staan en slecht af en toe verspringt. Alsof hij een zeer grove resolutie van enkele tientallen meters heeft. Ideaal voor autoritten, maar niet voor wandelingen.

Om op de beginpost terug te komen: ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen een 7" pad (samsung tab) of de galaxy S. Uiteindelijk toch voor de laatste gekozen. Ook omdat ik enige tijd geleden al voor een appel en een ei een mini-laptopje op de kop heb weten te tikken. Die kan eventueel ook mee in de auto om ter plekke dingen te kunnen doen (berekeningen of offline cache info lezen).

Geplaatst (bewerkt)

Boeiend onderwerp. Zelf van plan om mijn iPad mee op vakantie te nemen. Ik gebruik al jaren GSAK, maar ben nu wel op zoek naar een goede manier om off-line pakweg 7000 cachebeschrijvingen mee te nemen. (Nee, ik weet nog niet precies waar ik naar toe ga, dat weet ik pas als ik er ben: ik heb mijn alias met zorg gekozen. B) Nee, de meeste van die caches ga ik niet zoeken :no:, maar beter mee verlegen dan om verlegen.) In eerste instantie zou ik prima kunnen leven met een HTML export uit GSAK, maar een Apple is geen narcis; Safari weigert lokale HTML bestanden te openen. Ik ga binnenkort even testen met een uitdraai in PDF, in de hoop dat die goed doorzoekbaar is (als er duizenden cachebeschrijvingen in staan), maar ik vermoed dat dat toch behelpen blijft. Clyde (de bakker van GSAK) heeft blijkbaar weinig plannen om zich op de tablet markt te begeven, en ik denk dat dat een vergissing is, maar goed. Iemand suggesties voor de HTML uitdaging?

Ik heb op mijn iPad de applicatie iPlunder gezet. Hier kan je dan GPX bestanden mee bekijken.

Uploaded van GPX naar iPad:

Je moet dan wel een dropbox account aanmaken en vanaf je PC/Mac de GPX bestanden naar Dropbox uploaden. Vervolgens in iPlunder de link naar het Dropbox bestand zetten en de GPX wordt naar de iPad geladen. Een Wifi verbinding is wel zo handig. Dit doe je dus voor je op reis gaat, of bijvoorbeeld in een internetcafe even snel een verse GPX aanmaakt.

In iPlunder kan je verschillende GPX bestanden naar elkaar hebben. Je kiest welke je wilt gebruiken.

Zelf heb ik voor diverse gebieden in Nederland en event. buitenlandse bestemmingen aparte GPX bestanden op de iPad.

Bekijken van caches:

Gaat prima. Je ziet een goed geformatteerde beschrijving en ook heeft iPlunder een (googlemaps) kaart waarop de caches afgebeeld zijn. Als er geen Wifi verbinding is, gebruikt iPlunder de kaart die het laatste is gebruikt en die nog in iPlunder is opgeslagen. Je kan ook fieldnotes opslaan.

Kijk maar eens in de Appstore.

bewerkt door Boswijk Posse
Geplaatst

Waarom gebruik je eigenlijk twee verschillende apparaten? Is de GPS ontvanger van de Galaxy niet goed genoeg?

Zelf heb ik ook sinds kort een Galaxy S. Gisteren voor het eerst mee geprobeerd te cachen, en dat ging niet echt goed. Ik had het sterke vermoeden dat 'static navigation' aan staat, en ik weet nog niet of/hoe dat uit is te zetten.

De kwaliteit van de interne GPS ontvangers van de Android toestellen laat inderdaad te wensen over. Mede omdat het batterijgebruik door gebruik van de interne GPS drastich toeneemt heb ik een Bluetooth Externe GPS ontvanger van het type Holux M-1200 aangeschaft. Deze had ik overigens al voor mijn vorige smartphone maar doet het hier ook uitstekend.

Geplaatst

Ik ben vandaag eens buiten bezig geweest met een tablet maar het beeldschermzicht viel me erg tegen. De e-reader is daarentegen wel goed leesbaar. Maar die zijn niet allemaal erg vriendelijk met niet-e-books (lijkt het). Dus toch maar gekozen voor een Oregon 450, in geval van "nood" toch alle cache info bij de hand, hulpfoto's kunnen op de sd. En de multi's maar blijven uitprinten.

En tijdens de vakantie de laptop onder handbereik ;)

Als er een tablet komt met e-reader scherm (of een e-reader met goede windows mogelijkheden en wi-fi tegen betaalbare prijs) weet ik al wat ik graag voor moederdag (of welke zondag dan ook) vraag.....:lol1:

Geplaatst
Ik heb op mijn iPad de applicatie iPlunder gezet. Hier kan je dan GPX bestanden mee bekijken.

Klopt, werkt helaas bij mij alleen met gpx files die van gc.com zijn gedownload.

GSAK-exported gpx files werken niet, die worden wel gelezen in iPlunder, maar niet gesaved (op mijn iPod touch 2nd gen)

Jammer dat iPlunder niet rechtstreeks met dropbox communiceert; nu moet je een public URL copy-pasten.

YMMV, Folkert

Geplaatst

Ik heb op mijn iPad de applicatie iPlunder gezet.

Thanx! Goede suggestie, daar ga ik eens mee aan de slag. Jammer van die aankondiging dat dit minder/niet goed werkt met GSAK GPX bestanden, maar daar valt vast een mouw aan te passen.

Geplaatst

N.B, GSAK blijkt al een macro te hebben voor e-reader maar werkt het goed?

Sinds bijna een jaar in het bezit van een Sony ereader. Prima om mee te nemen maar ik zocht nog een macro om beschrijvingen vanuit gsak te kunnen omzetten. Tot nu toe niets geschikts gevonden tot ik via dit draadje deze macro tegenkwam. Afgelopen zondag een cache gedaan met de ereader en de beschrijving als epub via deze macro. De letters zijn wat aan de kleine kant (zoomfunctie S M L ... werkt niet)en de waypoint tabel heeft een enigszins donkere achtergond. Toch werkte het goed. Voldoende licht is wel een voorwaarde. Ik ben hier wel blij mee. Dat betekent dat ik toch een behoorlijke hoeveelheid cache informatie mee kan nemen op vakantie zonder veel van te voren op papier af te drukken.

Geplaatst

Wij hebben iPad en wij gebruiken hem altijd onderweg. Vooral de geocaching app is erg handig! Je kan je gemaakte queries downloaden en die kan je offline gebruiken. Hierbij heb je dan gelijk de functie van aantekeningen in. Je kunt er in loggen, laatste logs lezen, zelfs foto's bekijken.

Daarbij heb je iGCT app, die ook erg handig is onderweg. Dit is een toolkit voor puzzels van geocachen. Ook kun je er coordinaten mee omrekenen voor bijv auto navigatie. Wij vinden het voordeel vooral het bij de hand hebben van je aantekeningen. Die raakte we op papier altijd kwijt. Bij gedane caches houden we heel gemakkelijk de bonussen bij.

• 2 months later...
Geplaatst

Met de macro Export Ereader de cache omzetten naar epub.

In Calibre openen.

In Calibre het boek converteren van epub naar epub.

Bij uiterlijk en gedrag Wizard voor lettertype herschaling openen.

In het uitvoerdocument de lettergrootte op 12 pt. zetten.

Gebruik standaardwaarden aanklikken.

Ok.

Ok.

En het werkt. Op de ereader kun je nu de lettergrootte weer aanpassen. :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...