Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag hebben we 2 caches gelopen met de GPSMAP62. Ik had beide caches op de gps gezet via de site van geocaching, send to gps, maar tijdens het lopen bleek dat van Panthera Leo 2 maar de helft van de beschrijving, tot wp8, aanwezig was, en van de Earthcache Arcemerberg / Lemelerberg was de gehele beschrijving niet aanwezig.

Kan iemand mij vertellen waarom dit het geval is?

Jack.

Geplaatst

Klomp, op mijn Oregon heb ik dit probleem ooit met een schitterende multi in de Oostenrijkse bergen gehad. Precies de eindformule misten we waardoor we zo'n 8 uur lopen niet prettig konden afronden. Gelukkig was m'n cachemaatje in Nederland thuis én bereid om ff op de bewuste pagina te kijken en ons die formule te SMS'en. Zonder hem had het behoorlijk katterig voor ons afgelopen.

Het blijkt dus dat er een maximaal aantal tekens wordt overgehaald in de .gpx-file. Controleer dus thuis altijd éérst of je na het overhalen van de bestanden ALLE informatie in je GPS'r ziet. Zoniet? Dan lekker ouderwets afdrukken en op papier lopen..

Groet, Leo

Geplaatst

We cachen eigenlijk alleen maar paperless wanneer het traditionals of uitgerekende mysteries betreft. dat om bovenstaand probleem te voorkomen.Voor de rest gaat gewoon een ouderwetse print mee- heeft ook wel z'n charme. En laten we eerlijk zijn, hoeveel multi's doe je op een dag...

Geplaatst

En heb je een smartphone? Die kan html tonen, dus als je vanuit GSAK de optie "export html files" gebruikt, dan heb je gegarandeerd alles bij de hand. Wel even zeggen dat ie de plaatjes ook lokaal moet nemen. Even experimenteren dus. Dit doen wij op vakantie, omdat je dan nooit precies weet waar je terecht komt en we dan geen printer bij ons hebben. Ga je gewoon thuis een multi lopen, dan kan niets op tegen een print. Moet je hem natuurlijk niet vergeten thuis.

Geplaatst (bewerkt)

Een mogelijk orzaak voor het ontbreken van gegevens die wel in de GSAK database aanwezig zijn kan, zo is mijn ervaring, liggen aan:

a. tijdens het overzenden is iets misgegaan, te merken aan het feit dat de 62s blijft hangen bij de eerste keer opstarten nadat je de caches hebt overgezonden.

b. er kan slechts een maximaal aantal caches op de 62s (ik meen iets van 5000). Ga je daarover heen, dan zal een deel van je database niet op de 62s terug te vinden zijn.

Wellicht zijn er nog meerdere mogelijkheden, maar bovenstaande twee heb ik in ieder geval zelf meegemaakt.

Greetz Bloodwoosj.

bewerkt door Bloodwoosj
  • 1 year later...
Geplaatst

Een mogelijk orzaak voor het ontbreken van gegevens die wel in de GSAK database aanwezig zijn kan, zo is mijn ervaring, liggen aan:

a. tijdens het overzenden is iets misgegaan, te merken aan het feit dat de 62s blijft hangen bij de eerste keer opstarten nadat je de caches hebt overgezonden.

b. er kan slechts een maximaal aantal caches op de 62s (ik meen iets van 5000). Ga je daarover heen, dan zal een deel van je database niet op de 62s terug te vinden zijn.

Wellicht zijn er nog meerdere mogelijkheden, maar bovenstaande twee heb ik in ieder geval zelf meegemaakt.

Greetz Bloodwoosj.

Wij hebben hetzelfde probleem op de Gps 62s en op de Oregon 450. Via GSAK mis ik steeds (vaak cruciale) info Nu heb ik een PQ rechtreeks geladen en aldaar uitgepakt en nu heb ik wel de volledige tekst. Maar dit is een omslachtige manier van werken. Heeft iemand een idee (voor deze digibeet) hoe het anders kan?

Geplaatst

Ik exporteer de caches naar de GPS via een macro. De Waypoints exporteer ik dan als poi. Dat werkt op zich perfect, maar dan moeten de coordinaten van de waypoints wel van te voren bekend zijn.

Meestal doen wij multies gewoon van papier af. Maar als we er toevallig een gaan doen hebben we altijd plezier van GDAK. Daar staan gewoon alle beschrijvingen in, inclusief de waypoints waarvan de coordinaten niet gegeven zijn. Maar ja, dan moet je natuurlijk wel een Android telefoon hebben...

Geplaatst

Ik gebruik de 62s en stuur de caches via GCTour naar de gps.

GCTour is te gebruiken met de Firefox-browser met daarin de Greasemonkey Add-on toegevoegd.

Werkt uitstekend! Ik kan eerst eenvoudig lijsten maken in GCTour van de caches die ik wil doen en vervolgens stuur ik die ook via GCTour naar de 62s, inclusief de hele beschrijving en child-waypoints.

Voor mij als Basis Member ideaal!

NB. Maar voor het lezen van de beschrijving in het veld gebruik ik de Groundspeak-app op de iPhone Daarmee is voor mij paperless cachen een genot geworden! :yes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...