Spring naar bijdragen

Kaart Klopt (Weer) Niet Meer + Statistieken


glennenmaik

Aanbevolen berichten

Ja hoor, het gebeurde nog niet zo lang geleden ook al eens (update geo-nl website?) en nu dus weer.

 

Kijk je vandaag op de cachekaart van je omgeving staan er een hoop stippen bij die je al lang hebt gevonden!!!

Zelfs je eigen caches. Moet ik nu weer alles gaan corrigeren net als de vorige keer?

 

Ook de statistieken kloppen nu niet meer.

Waar ligt dit aan, is het iets dat alleen ik heb, of???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij mij klopte het vanmorgen ook niet, voor wat betreft de caches van het afgelopen weekend, maar ik zie er nu weer wat bijgekomen.

Dat gebeurt zo nu en dan, meestal trekt het gewoon weer bij.

Ik heb eigenlijk in al die jaren maar een paar keer 'corrigeer logs' hoeven gebruiken, van buitenlandse caches ook nog.

Ik wacht het nog een dagje (of twee) af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat de statistieken soms achterlopen, OK, dat snap ik wel, soms kwestie van een paar dagen geduld hebben.

Maar bij mij ontbreken er nu zes die er gewoon in gestaan hebben (lekker klusje, "even" 339 logs nalopen om te kijken welke zes er dan ontbreken :cry: ):

één van 3 oktober 2010, drie van 24 mei 2010 (terwijl andere van die dag er wel nog gewoon in staan), één van 19 april 2010 en één van 7 maart 2010.

Dat snap ik dan weer niet. En dat soort dingen gebeurt regelmatig. Ook komt het nog wel eens voor dat er logs dubbel in staan. Dan zit er toch iets niet lekker in de database.

 

Het rare is dan weer dat bij het Geo d'Or Beheer wel het juiste aantal founds staat :huh: . Blijkbaar komt dat dan weer uit een ander databaseje :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb hetzelfde als Hiker. In het najaar ook al eens gehad toen alle caches nagelopen. Toen bleek er zelfs een cache uit 2008 ineens niet meer bij te staan.

 

Maar ik ga echt niet alle 1040 caches nalopen hoor! Toch wel vreselijk stom dat je eigen cache op de kaart staat als not found...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de precieze en technische details, waarom het niet goed loopt, ken ik niet.

Wat ik wel weet is dat het in het geheel geen nieuwe waarneming is.

Als je bijvoorbeeld even bij het forum; Geocaching.nl ; DHZ kijkt, dan lees je hierover talloze meldingen.

Enerzijds lijkt het te maken te hebben met het inlezen van bestanden van Geocaching.com en soms veranderingen aldaar, waar het programma kennelijk ook gevoelig voor is.

Anderzijds was het een verouderd programma en is het mogelijk ook niet berekend op veel gebruikers.

Reintje de Vos heeft het in 2003 of 2004 gemaakt omdat hij zelf het bijhouden met de hand strafwerk vond.

Ik weet niet of datgene wat destijds gemaakt is, wel toegerust was op de hoeveelheid gebruikers die er anno 2011 zijn en het nu daarom ook regelmatig moet worden aangepast.

Dat er met inlezen van gegevens iets mis kan gaan was destijds wel voorzien, gegeven de funktie 'corrigeer logs'.

 

In het kort is dit hetgeen wat ik er de afgelopen jaren, uit de topics hierover, van begrepen heb.

 

Het afgelopen jaar lijkt het al veel minder voor te komen dat de statistieken achterlopen of slecht inlezen, althans gezien de meldingen.

Daardoor vermoed ik dat er achter de schermen toch hard gewerkt wordt aan verbetering en vernieuwing.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...