exile Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 Hallo, Ik ben bezig met Geopoly, een serie van 40 caches in en rond Deventer. Drie daarvan zijn een puzzel. Één daarvan is cache DC1D7CD. De puzzel is de volgende: De cache-locatie kun je vinden door de volgende puzzel op te lossen. De eerste en laatste letter van het antwoord zijn al gegeven (tussen haakjes): A = Annie M.G. Schmidt (HF) B = Drs. P. (DT) C = Chris de Burg (DN) D = Don't stop the Dance (BY) E = Castlevania (TN) F = Gaelic Storm (TN) G = Sailing Home (PN) H = Styx (CN) I = A. J. Schoolman (KK) K = Frank Boeijen (DN) Bereken A t/m K door van elk antwoord de letterwaarde van de 2de letter op te tellen bij de letterwaarde van de één na laatste letter. Bereken nu XXX, YYY en ZZZ. XXX = A+B+C+D+E+F+G+H+I+K YYY = XXX * 6 + 12 ZZZ = XXX - 52 De cache ligt op: N 52° 14.YYY E 006° 09.ZZZ Ik begrijp al niet eens wat de bedoeling is met de termen die er staan. Wat moet je daar mee doen? bedankt.
delta123 Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 (bewerkt) Troika hier troika daar 12 april 2011 bewerkt door delta123
wolojoli Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 Ik geloof niet dat het de bedoeling is om op dit forum hulp te vragen voor het oplossen van Mysteries. Of eigenlijk beter gezegd: hulp te geven. Als je echt geen idee hebt waar je moet beginnen raad ik je aan om de cache-owner om een tip te vragen. Deze kan dan zelf beslissen of hij dat wel of niet wil doen. Aan de andere kant, misschien zijn er op dit forum wel andere mensen die samen met je willen puzzelen, maar ik hoop dan dat dat via e-mail verder gaat, en niet via het forum. Ik wens je in ieder geval veel succes met de serie
kdv Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 (bewerkt) Vaak is de 'grap' van een puzzel juist om erachter te komen wat de bedoeling is. Als je dat niet ziet, kun je hem misschien even wegleggen en er later nog eens naar gaan zitten staren. En dan nog eens. Deze is op het eerste gezicht nou ook weer niet zo heel moeilijk. Goed lezen helpt ook vaak. En als je er echt niet uitkomt, kun je altijd de maker van de cache om een duwtje in de goede richting vragen. Dit forum is niet bedoeld voor het gezamenlijk oplossen van specifieke puzzels (foei Delta ). 12 april 2011 bewerkt door kdv
barny Geplaatst 13 april 2011 Geplaatst 13 april 2011 er zijn mensen hier die het ongepast vinden om met elkaar en openbaar Puzzels op te lossen, vandaar dat het op deze site niet word toegestaan maar als je eventjes hier op het forum struind kan je genoeg "reklame" van die zelfde klagers zien van een site die wel openstaat voor geocachers met puzzelproblemen. stel daar je vraag en je kan samen met meer openmindett mensen de probelen te lijf gaan Barny
BY Angels Geplaatst 13 april 2011 Geplaatst 13 april 2011 Volgens mij heb je de naam Exile bewust gekozen om daarmee een vraag te stellen die je op dit forum niet mag stellen. Vertaling van Exile: Ballingschap zelfstandig naamwoord ballingschap verbanning balling uitgewezene werkwoord verbannen bannen uitbannen bijvoeglijk naamwoord verbannend
Wad-Seekers Geplaatst 13 april 2011 Geplaatst 13 april 2011 Dat is een hele leuke puzzel. De allereerste cachepuzzel die we gedaan hebben. Zonder hulp van medecachers... maw; hij is te doen als je het ziet :-)
Twin Peaks Geplaatst 13 april 2011 Geplaatst 13 april 2011 Aangezien ik toch wel een paar "hele foute" vragen gesteld zie worden, ben ik niet te beroerd om daar een paar "hele foute" antwoorden op te geven: "Wat Is Uberhaupt De Bedoeling Van Deze Puzzel??" Niet teveel moeite doen om hem zelf op te lossen. Gewoon hier op het forum rondvragen. ....en als ze hier "carambalig" doen kun je wellicht ook nog bij Geoleaks terecht. De cache ligt op: N 52° 14.YYY E 006° 09.ZZZ De cache ligt op: N 52° 14. 321 E 006° 09.876 Ik begrijp al niet eens wat de bedoeling is met de termen die er staan. Wat moet je daar mee doen? Vooral niet puzzelen en niet rekenen. Gewoon vragen, men is hier altijd hardstikke hulpvaardig. Let op: deze antwoorden zijn natuurlijk allemaal wel goed.....fout 1
keske27 Geplaatst 13 april 2011 Geplaatst 13 april 2011 "Wat Is Uberhaupt De Bedoeling Van Deze Puzzel??" Moet jij niet werken joh ;-)) Om gelijk jou vraag te beantwoorden ik ook (nog) niet. Groejes, Kees
Cernunnos Geplaatst 13 april 2011 Geplaatst 13 april 2011 Als je er niet uit komt kun je de Cache Owner vragen om een duwtje in de juiste richting. Bepaalde technieken worden op dit forum wel besproken en dat is oké. Echter cache specifieke oplossingen zijn hier niet toegestaan en derhalve zal dit topic ook gesloten worden.
Aanbevolen berichten