Spring naar bijdragen

Tijdinstellingen


8BG

Aanbevolen berichten

Vanochtend een vreemde waarneming in mij huis: van de vier klokken in mijn huisje vertelden twee klokken dat het psies 20 minuten later was dan op de andere twee klokken.

Buiten het feit dat het zeer merkwaardig is dat vier klokken geheel onafhankelijk van elkaar twee maal een exact gelijke tijd aangeven (met een verschil van 20 minuten) was natuurlijk ook de vraag hoe laat het nu eigenlijk was.

 

Gelukkig hebben we hiervoor de GPS. Elke satelliet is voorzien van 4 atoomklokken. Vreemd, want juist in de ruimte is de dimensie tijd een raar begrip. Gelukkig zend elke satelliet zijn eigen tijd naar de GPS ontvanger. Deze weet dus hoe laat het is.

 

Mijn vraag is echter: wanneer weet de gps ontvanger hoe laat het is? Meteen als je hem aanzet? Als die een satelliet gehoord heeft? Of pas als de exacte locatie is vastgesteld?

 

Wie heeft een antwoord op deze zeer triviale vraag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij heeft hij bijna de exacte tijd als hij een signaal van een satelliet heeft opgevangen.

Of dat meteen wordt weergegeven betwijfel ik:

 

Een fix lijkt mij noodzakelijk voor de "echte" tijd. De GPS moet tenslotte weten waar hij zich bevind.

Anders kan hij nooit de tijdsduur tussen het satellietsignaal en de GPS uitrekenen. En die is weer

nodig om de "echte" tijd te berekenen: de atoomtijd uit de satelliet + de tijd die het signaal erover

doet om de GPS te bereiken.

 

Maar er komt vast nog betere uitleg :dribble:

 

Bytheway

 

ps: leuke verhaal over GPS en atoomklokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zal het niet voor elke GPSr hetzelfde zijn.

 

Je kunt het een beetje volgen door de GPSr een aantal dagen niet aan te zetten. De fabrikanten vinden een goede klok kennelijk niet belangrijk omdat hij zichzelf tijdens gebruik toch voortdurend gelijkzet. Door die zeer slechte klok zal de tijd bij het aanzetten niet kloppen. Schakel dan heen en weer tussen tijd en satellietscherm en kijk in welke toestand de tijd naar de juiste waarde springt.

 

Nu kan je GPSr de juiste tijd pas weten als hij een tijdbericht van een satelliet heeft zien langskomen. Dat kan enige tijd na het begin van de ontvangst zijn, maar in ieder geval voordat de satelliet voor de GPSr te gebruiken is (zwarte balk).

 

Als je 1 zwart balkje hebt is de tijd dus in principe bekend, maar strikt genomen is de exacte tijd pas bekend als de plaatsbepaling is voltooid, want dan pas is de afstand tot de satelliet bekend en daarmee de looptijd van het signaal.

Omdat je het verschil in looptijd toch niet kunt zien is er wat voor te zeggen om al bij 1 satelliet de gecorrigeerde tijd te vertonen, en niet te wachten tot er plaatsbepaling is. Maar dat is een beslissing van de fabrikant.

 

Tenslotte is het nog zo dat je scherm eens per seconde wordt ververst. Daardoor kan de klok achterlopen op de intern bekende tijd.

De fabrikant kan hiervoor compenseren door er eerst iets bij op te tellen, of nog beter, door te synchroniseren, maar dat wordt bij mijn GPSr in ieder geval niet gedaan. Ik heb hem alleen maar zien achterlopen.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geheel onafhankelijk van elkaar twee maal een exact gelijke tijd aangeven (met een verschil van 20 minuten)

Ik vind het wel een bijzonder fenomeen. Zijn dat bepaalde aardstralen waar je op woont, of is het gewoon tijd (!) voor een klokkenmaker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardstralen. Nota bene aardstralen!!!

Je bent een beetje uit de tijd en een beetje parochiaal dan wel voorzien van een erg lokale blikwereld. ;)

Want tegenwoordig hebben ze het over "Fen Shui", hartstikke modern, exotisch en wetenschappelijk verantwoord (wat dat ook mag zijn).

Zie maar bij The Real American Feng Shiu Institute :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want tegenwoordig hebben ze het over "Fen Shui"

Wat is Feng Shui?

"Feng Shui can determine the best or most favorable location for anyone and assist that person to avoid their worst or least desirable location", zo staat op die site.

 

Ik heb inmiddels levenservaring genoeg om te weten welke plekkies ik lekker vind of niet. Daar heb ik meneer Sang niet voor nodig. Als ik dan toch in flauwekul moet geloven, dan toch maar in die vertrouwde aardstralen. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geheel onafhankelijk van elkaar twee maal een exact gelijke tijd aangeven (met een verschil van 20 minuten)

Ik vind het wel een bijzonder fenomeen. Zijn dat bepaalde aardstralen waar je op woont, of is het gewoon tijd (!) voor een klokkenmaker?

Ik denk dat er een monsterverbond is gesloten tussen de video en de mobiele telefoon enerzijds en de PC en huistelefoon anderzijds. De overige apparaten met klok heb ik nog niet ingesteld na de laatste grote stroomstoring die heel het dorp Almere platlegde.

 

Aardstralen? Nee denk het niet. Ik hou het op NUON.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Aardstralen? Nee denk het niet. Ik hou het op NUON.

Als ik moet geloven wat er in het stukje staat uit 1998 Omgepoolde aardstralen dan zitten er toch wel een heel aantal mafkezen bij VROM te werken.

Dure kwakzalverij betaald uit de Grote BelastingenPot.

En hoe een balletje kan rollen:

"Elshof had de opdracht van VROM te danken aan de 'ervaringstochten' naar Keltische heiligdommen, die ze samen met regressietherapeut en paragnost Dick van den Dool organiseerde."

En enig respect voor hooggeleerden: nou ja,

"Voorzitter is Kees Zoeteman, plaatsvervangend directeur-generaal milieubeheer op het ministerie van VROM en lid van het Interdepartementaal Overleg voor het Wetenschapsbeleid. Hij is daarnaast vooral bekend vanwege zijn openlijk beleden geloof in kabouters ;) en als aanhanger van Rudolf Steiner, de grondlegger van de antroposofie. Andere bestuursleden zijn [.....] Prof. Mag. Arch. Peter Schmid, hoogleraar bouwkunde te Eindhoven en bekend om zijn geloof in de realiteit van aardstralen. " :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Aardstralenkastjes werden vroeger nog wel eens aan boeren verkocht om ziekten onder het vee te voorkomen. Nu worden ze aan de staat verkocht om ambtenaren gezond te houden.

Na het bericht in Bron: Skepter 11(4), december 1998 over aardstralen in het Min. VROM is er jaren later toch nog een vervolg op gekomen, zo ontdek ik nu.

 

Kamervragen!!!!

+++

CDA verdenkt VROM van verkwisting 11-07-'04

Tweede Kamerlid Vietsch van het CDA wil opheldering van minister Dekker over het gebruik van aardstralenkastjes en wichelroede-behandelingen in het gebouw van het ministerie.

 

In het gebouw van VROM, naast het Centraal Station in Den Haag, is zes jaar geleden een stiltecentrum geopend waar medewerkers kunnen mediteren. Het werd indertijd ingericht door een feng shui-expert en geopend door Jan Pronk. De toenmalige minister van VROM deed dit met een klap op een Tibetaanse klankschaal. Het centrum kent onder de ambtenaren van VROM ongeveer vijftig vaste bezoekers.

 

Een werkgroep dacht twee jaar lang na over de vormgeving van het stiltecentrum. Voor besloten werd welke kamer in het gebouw van het ministerie tot een meditatieruimte werd omgevormd, werd de hulp ingeroepen van een wichelroedeloopster.

 

Ondergrondse waterader

Zij controleerde het gebouw op kwalijke energieën en schadelijke aardstralen. Uit haar onderzoek bleek dat het gebouw bovenop een ondergrondse waterader staat, waardoor het doorkliefd wordt door schadelijke aardstralen.

 

Toch vond de wichelroedeloopster op de negende verdieping een ruimte die geschikt te maken was, mits deze ontstoord werd. Daartoe zijn in het midden van de binnenkomende banen biopolers aangebracht. Dat zijn aardstralenkastjes waarin spoeltjes en magneten zitten die de lading van de baan neutraliseren. Zowel het bestaan van schadelijke aardstralen als de werking van de biopolers zijn uiterst omstreden.

 

Het ministerie van VROM laat in een reactie weten dat de stiltekamer een initiatief van het personeel is en dat de kamer niets afdoet aan hun professionaliteit.

+++

 

En in Den Haag weten ze inmiddels alles van wateraders. Denk maar aan de vele malen ondergelopen tramtunnel. Het gerucht dat ook onze 2-de Kamer wordt toegerust met aardstralenkastjes is nog niet bevestigd. Maar als je zo die Hofvijver ziet en dat torentje aan het water: dat kan aardstraalkundig niet goed zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...