Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allen,

Deze week verscheen hier in de regio een nieuwe traditional online.

( Published: February 26 by GeoGuy.) :thumbup:

Leuk voor de goudjagers in de regio. :dribble:

Erg verbaasd waren we dan dat op de pagina van deze cache, na publicatie,

een log verschijnt met de datum 12 december 2010.

Voorkennis en een gekregen coördinaat van de legger dus ? :eek:

Nou vragen wij ons af of dit überhaupt kan/mag. :rolleyes:

Moet zo'n log eigenlijk niet gewoon door "reviewer" verwijderd worden?

Of moet de legger hierover op de vingers getikt worden?

Het zal ons verder worst zijn maar we vragen ons af of dit zo moet.

Graag jullie reacties.

Geplaatst

Het kan, dus het mag.

Immers een log in het boekje telt

Hieronder komt dadelijk het relaas van de morele overwegingen. :lol1:

Geplaatst

Het is een beetje een ongeschreven wet dat de voorloper of proefloper geen metaal mag scoren bij een cache, maar ja. Het kan en dan gebeurt het ook.

Wat de waarde ervan is, dat maakt de logger zelf uit.

Is het een tradi op een leuk plekje? Dan gaan wij zeker eens kijken, want voor ons is dat het belangrijkste.

En het weer moet even wat beter worden, ik ben de winter meer dan zat.

Geplaatst

Het is ook mogelijk dat de cacher eerst caches in december heeft gelogd, en daarna bij het loggen van deze cache is vergeten de datum aan te passen. Ik zou zeggen: als je ermee zit, vraag het aan de cacher of hij de juiste datum gebruikt heeft.

Geplaatst

Onderstaand het betreffende log. ( We noemen geen namen )

De vraagstelling betreft enkel en alleen om uit te vinden of hier regels

of eventueel "ongeschreven wetten" voor deze hobby gelden.

ZEKER NIET OM MENSEN TERECHT TE WIJZEN.

-------------------------------------------------------------------------

December 12, 2010 by Team "XXX ONBEKEND".

Op 12 december heeft Legger "YYY ONBEKEND" de GPS-coordinaten van deze Cache aan ons bekend gemaakt

als een Sinterklaas cadeautje. Uiteraard zijn we er dezelfde avond nog heen gereden.

Omdat de Cache toen nog niet on-line was zullen wij hem niet als FTF loggen.

Omdat er toen nog wat technische probleempjes waren met de cache,

heeft Legger "YYY ONBEKEND" hem waarschijnlijk niet eerder on-line kunnen zetten.

Wij vonden het een erg leuk idee van Legger "YYY ONBEKEND".

Bedankt voor de Cache !!

Volgen er nog meer binnenkort ??

Groetjes, "XXX ONBEKEND".

Geplaatst

Hier in Zoetermeer ligt een cache { GC2JEC2 }die al heel wat keren gevonden is voordat hij op Internet kwam.

Deze is op verzoek van de gemeente Zoetermeer uit gezet.

En dus ook hier in de krant uit gebreid beschreven.

En is dus ook al door diverse mensen bezocht voor dat hij aan gemeld werd .

Ik zou zeggen niks mis mee toch.

Groet Pa en Ma Beer

Geplaatst (bewerkt)
hoihoi

en als ik de cache nu plaats en hij komt morgen online en hij wordt in de tussentijd perongeluk al gevonden?

groetjes

marlies

Dan heb je hem niet goed verstopt :D

bewerkt door JackHoe
Geplaatst

Waarom zou deze cacher naamloos moeten blijven, hij heeft niets misdaan, hij is op voorhand al mijn held

Volkomen open en eerlijk schrijft hij zijn log, en ziet af van iets, wat bij het geocachen groundspaek al helemaal niet word beloond, hij is en blijft natuurlijk altijd de eerste vinder (ontmaagder) van de cache en alle andere achter op komende cachers zijn zeer jammerlijk te laat, dat kan natuurlijk nooit iemand ontkennen.

Die cacher verdiend voor dit optreden alle lof wat er maar te behalen is.

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Ik dacht dat een bakkie met een logboek wel een cache was, maar dat het pas een Geocache wordt die je online kunt loggen als hij ook werkelijk online komt.

Wat nu als je hem fysiek gelogd hebt en hij wordt afgekeurd?

Maar ik maak me er niet druk om hoe mensen er mee omgaan. (ik maak er toch een potje van :lol: )

bewerkt door JackHoe
Geplaatst

Uit de glossery of terms:

GeocacheA container hidden that includes, at minimum, a logbook for geocachers to sign.
en
GeocachingGeocaching is a worldwide game of hiding and seeking treasure. A geocacher can place a geocache in the world, pinpoint its location using GPS technology and then share the geocache’s existence and location online. Anyone with a GPS unit can then try to locate the geocache.

Blijkbaar is het dus ook al een geocache voordat ie online staat, zolang het maar een verstopte container is met minimaal iets om op te loggen. De vraag is alleen of een log van voor publicatie als FTF gezien mag worden (mits je niet de coords vooraf gekregen hebt of proefloper bent). Zelf vind ik een log van iemand die geen proefloper/-puzzelaar is en ook niet voor publicatie de coords al gekregen heeft en de cache toch voor publicatie weet te loggen een FTF, of je zou een dergelijke log moeten afkeuren. Maar aangezien het dan gewoonlijk slordigheid is van de legger zelf (te veel info vooraf weggegeven op de een of andere manier, of niet goed genoeg verstopt) vind ik eigenlijk dat de legger dan hartelijk om z'n eigen stommiteit moet lachen en ervan leren en de FTF gewoon lekker laten staan. Of er hartelijk om lachen en zeggen: kom em nog maar een keer echt loggen terwijl hij online is. Niet, wat ik heb meegemaakt, de log niet als FTF laten meetellen, tijdelijk uit het logboekje halen en later er weer in plakken. Dat vind ik gewoon niet consequent

Geplaatst

Uit de glossery of terms:

GeocacheA container hidden that includes, at minimum, a logbook for geocachers to sign.
en
GeocachingGeocaching is a worldwide game of hiding and seeking treasure. A geocacher can place a geocache in the world, pinpoint its location using GPS technology and then share the geocache's existence and location online. Anyone with a GPS unit can then try to locate the geocache.

Blijkbaar is het dus ook al een geocache voordat ie online staat, zolang het maar een verstopte container is met minimaal iets om op te loggen.

Het is misschien hoe je die tekst in interpreteerd. Er staat "share the geocache's exixtence and location online". Het is dan inderdaad al een geocache voordat hij online komt, maar het delen met anderen wordt in deze tekst "online" gedaan. In de titel van dit draadje staat ook "gelogd voordat de cache ooit bestond", dit lijkt mij ook duidelijk; iets wat er niet is, kun je niet loggen. Ik meen de uitleg in mijn vorige reactie ook een keer gelezen te hebben van Kruimeldief, maar misschien vergis ik me daar ook weer.

Geplaatst (bewerkt)

hoihoi

en als ik de cache nu plaats en hij komt morgen online en hij wordt in de tussentijd perongeluk al gevonden?

groetjes

marlies

Nou per ongeluk, ik kan een handje helpen. Het is maar welke puzzel je oplost, als je maar bij het boekje kan komen he.

Ik deel de mening van Fotogravinnetje (hihi). Recente studie heeft aangetoond dat de CO er niets van begrijpt, en de community maar raaskalkt.

Consensus is (tenzij ik me ernstig vergis) dat het gaat om het bereiken en afmelden in een fysiek logboekje als bewijs. That's all folkes.

Dan claim ik bi jdeze een pre-FTF op wegens oplossen van de verkeerde puzzel.

Hier in Zoetermeer ligt een cache { GC2JEC2 }die al heel wat keren gevonden is voordat hij op Internet kwam.

Deze is op verzoek van de gemeente Zoetermeer uit gezet.

En dus ook hier in de krant uit gebreid beschreven.

En is dus ook al door diverse mensen bezocht voor dat hij aan gemeld werd .

Ik zou zeggen niks mis mee toch.

Groet Pa en Ma Beer

Dat was voor de dag van het park in opgaaf van de gemeente zelf. Lijkt me uiterst legaal.

P.s. met CO wordt niet gerefereerd aan Team IJsbeer, dat snappen jullie wel.

bewerkt door thex
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...