Team WilP Geplaatst 15 februari 2011 Share Geplaatst 15 februari 2011 Zomaar een inbreng, een cacher legt een moeilijke of lastige cache. Een teamlid die van niets weet gaat deze daarna alleen lopen of proeflopen. De cache wordt daarna door dat teamlid gelogd. Een teamlid van wat niets weet??? Dan leest hij de cachebeschrijving ook niet goed. Daar staat altijd boven door wie de cache is gemaakt. Tenzij het onder een nick-nickname is aangemaakt Snap je het niet of wil je het niet snappen? Maar goed in ieder geval open en transparant, dat kan niet gezegd worden van dubbele accounts om zo eigen caches te loggen zonder dat de goegemeente over je heen valt, of om zelfs eremetaal te scoren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BY Angels Geplaatst 15 februari 2011 Share Geplaatst 15 februari 2011 Volgens mij heb ik een optie nog niet gelezen. In de sporen aan de hemel serie wordt een cache soms gemaakt samen met een andere cacher uit de SADH makers. In ons geval Team Jemar of SN@G. Nu is het lastige dat je in het veld cache owner wel kan zetten op gc.com dat de cache door Team Jemar en BY Angels is gemaakt, maar op de achtergrond is er maar een account wat de cache op naam krijgt. De ander blijft op de kaart van gc.nl de cache gewoon zien als not found. Daarom loggen wij uiteindelijk nadat de cache een aantal keren gevonden is toch de cache waar we mede eigenaar van zijn. Zeker niet om het puntje, want daar gaat het bij ons niet om, maar om de cache niet op de kaart te zien. We loggen dan vaak met een commentaar over cache controle. Ook als een cache onderhoud nodig heeft gaat degene heen die er toevallig het dichtst bij is of wie er tijd heeft om heen te gaan en dan maakt niet uit wie de technische eigenaar is. Dus als antwoord op de vraag zou ik zeggen nee, niet je eigen cache loggen. Maar in het geval als hierboven is bij mijn weten nog geen oplossing om meerdere cachers als owner aan de cache toe te wijzen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kdv Geplaatst 15 februari 2011 Share Geplaatst 15 februari 2011 (bewerkt) Volgens mij heb ik een optie nog niet gelezen. In de sporen aan de hemel serie wordt een cache soms gemaakt samen met een andere cacher uit de SADH makers. In ons geval Team Jemar of SN@G. Nu is het lastige dat je in het veld cache owner wel kan zetten op gc.com dat de cache door Team Jemar en BY Angels is gemaakt, maar op de achtergrond is er maar een account wat de cache op naam krijgt. De ander blijft op de kaart van gc.nl de cache gewoon zien als not found. Daarom loggen wij uiteindelijk nadat de cache een aantal keren gevonden is toch de cache waar we mede eigenaar van zijn. Zeker niet om het puntje, want daar gaat het bij ons niet om, maar om de cache niet op de kaart te zien. We loggen dan vaak met een commentaar over cache controle. Ook als een cache onderhoud nodig heeft gaat degene heen die er toevallig het dichtst bij is of wie er tijd heeft om heen te gaan en dan maakt niet uit wie de technische eigenaar is. Dus als antwoord op de vraag zou ik zeggen nee, niet je eigen cache loggen. Maar in het geval als hierboven is bij mijn weten nog geen oplossing om meerdere cachers als owner aan de cache toe te wijzen. Wat ik in zo'n geval doe is de cache aan mijn negeerlijst toevoegen. Dan zie je hem niet meer op de kaart. En je kunt hem prima tegelijkertijd op je negeer- en watch-lijst zetten, zodat je als mede-eigenaar wel de logjes binnenkrijgt. Het is inderdaad zeker verre van ideaal, maar ik meen gezien te hebben dat iemand op het Feedback-forum van Groundspeak al een idee heeft ingediend om meerdere eigenaars voor een cache te kunnen instellen. Edit: oeps, ik heb het even opgezocht en het idee is al meerdere malen ingediend en helaas ook afgewezen: http://feedback.geocaching.com/forums/75775-geocaching-com/suggestions/1052007-more-than-one-cache-owner-for-a-cache?ref=title 15 februari 2011 bewerkt door kdv Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
superboppe Geplaatst 18 februari 2011 Share Geplaatst 18 februari 2011 Pas als ik een voortuincache neerleg ga ik voor de FTF! Nèt voor de bijna-eerste vinder uit het raam springen en met de eer gaan strijken (en meteen loggen op mijn iRon). Da's pas leuk! Of het kistje direct binnen zetten en meteen archiveren (kan hij ook 5/5 sterren worden: "kijk maar hoe weinig hij gevonden is"). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden