Spring naar bijdragen

publieksprijs cachefoto 2010  

156 leden hebben gestemd

1. 1. Welke foto heeft jouw voorkeur?

• 1
      8
    • 2
      14
    • 3
      3
    • 4
      7
    • 5
      0
    • 6
      2
    • 9
      6
    • 11
      14
    • 12
      1
    • 14
      9
    • 17
      2
    • 24
      2
    • 26
      0
    • 29
      6
    • 34
      0
    • 38
      0
    • 39
      0
    • 46
      9
    • 47
      7
    • 51
      4
    • 52
      0
    • 60
      1
    • 61
      1
    • 65
      4
    • 66
      3
    • 67
      5
    • 68
      1
    • 75
      10
    • 83
      0
    • 85
      26
    • 87
      0
    • 91
      1
    • 99
      1
    • 100
      1
    • 105
      0
    • 106
      1
    • 110
      0
    • 112
      1
    • 114
      3
    • 115
      3

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

In dit draadje cachefoto 2010 vind je alle inzendingen voor de wedstrijd cachefoto 2010.

De jury is flink opgeschoten maar nog niet gereed.

Wel is nu duidelijk welke foto's de meeste kans maken. Dit op basis van de scores die de juryleden hebben toegekend aan elke foto.

Het is nog steeds mogelijk dat een andere foto wint.

Een van de juryleden stelde voor om ook een publieksprijs toe te kennen.

Dat leek me leuk.

Hierbij geef ik alle foto's die in de top 5 van de juryleden staan vrij.

Dat zijn precies 40 foto's. En laat ons forum nu ook maximaal 40 mogelijkheden per vraag hebben om te stemmen...

Dat is ook de reden dat ik niet alle foto's voor de publieksprijs opgeef. Dat is eenvoudig niet, of moeilijker, te organiseren.

Er is 1 publieksprijs. Deze prijs gaat over/door alle categorieen heen.

Ook voor de publieksprijs wordt de prijzenpost gevuld; vermoedelijk met een coin maar dat horen jullie nog.

Even voor de duidelijkheid: de jury zal onafhankelijk van deze publieksprijs 3 categorieprijzen uitreiken.

Stem mee en geef uitleg in je postings.

Die uitleg graag alleen over de positieve redenen van je keuze.

Dat je een andere niet hebt gekozen is dan ook duidelijk genoeg.

Ieders inzending is uniek en wordt gewaardeerd; kraak ze svp niet af.

Alle foto's staan bij elkaar in picasa:

publieksprijs cachefoto 2010 op picasa

TIP: ga eerst naar picasa, bekijk de foto's, maak onafhankelijk je keuze. En lees daarna dit draadje pas.

Alvast bedankt voor het stemmen.

En veel plezier.

bewerkt door Wad-Seekers
Geplaatst (bewerkt)

Ik stem voor foto 2. Deze viel al meteen op, niet vanwege het lage nummer, maar vanwege het plot en de goede technische uitvoering ervan. Er valt ook nog wat te raden. Zo is de camerastatief te zien waar de camera opstaat. En wie is die meneer. En dat vreemde cache attribuut op de rails.

De foto past ook goed in het thema. Er zijn zeer veel leuke treintunnelcaches in duitsland.

Verder is hij autonoom.

bewerkt door thex
Geplaatst

jemig wat moeilijk om die foto's een beetje te bekijken. Kun je ze niet ergens bij elkaar zetten in een diashow ofzo?

Geplaatst (bewerkt)

goed idee.

Ik zal een speciaal picasa album aanmaken.

Het linkje: publieksprijs cachefoto 2010 op picasa

Daar kan je alle foto's ook als diavoorstelling zien.

Klik linksboven op het knopje "diavoorstelling".

Helaas kan je dan geen nummers zien. Ik zal dat nog proberen te organiseren.

Of stuk-voor-stuk: klikken op de foto van je keuze, en dan met de blauwe pijltjes alles aflopen.

Het nummer vind je rechts: bestandsnaam.

bewerkt door Wad-Seekers
Geplaatst

Handig zo, dan kun je mooi alles bij elkaar vinden :thumbup:

Ik heb op nr 46 gestemd. Dat is degene waar we hier gedrieën erg om hebben moeten lachen.

Hij is mooi van lelijkheid :wub:

Succes jury!

Geplaatst

Mijn keuze is gevallen op 106. Waarom? Vind hem leuk gevonden, en juist de niet perfecte kleuren en scherpstelling maken juist dat ik het inventief vind om op die manier jezelf er op te krijgen. Leuke compositie.

Geplaatst

Dank voor jullie enthousiasme :-)

De foto's hebben nu het nummer als bijschrift.

Die zijn te zien als je ze als diavoorstelling bekijkt.

Onder middenin de foto.

Wel eerst je muis omhoog schuiven zodat de bedieningsbalk verdwijnt.

Geplaatst

Eerst 13 geselecteerd, toen die nog eens goed bekeken en over nagedacht, waarna er 3 overbleven en uiteindelijk werd het overduidelijk:

FOTO 85B is onze winnaar!!!

0085b.JPG

Omdat we die zo in zouden laten lijsten om op te hangen. Voor niet-geocachers is het raadselachtige kunst, voor geocachers de harde waarheid. Het geeft dát weer wat geocachen in de basis is: je zoekt naar een pietluttig vaak vies kokertje, maar als je goed kijkt zie je heel veel moois er omheen.

Alle genomineerden succes, dat de beste moge winnen! :thumbup:

groetjes GeoVlinder

ps Ik weet niet of foto erbij plaatsen mag, zo niet haal ik hem weg, of een mod als die me voor is. Maar ik vind uitleg makkelijker te begrijpen als ik plaatje erbij zie, denk dat dat voor anderen ook geldt, vandaar.

Geplaatst

Broedertje gaat voor nummertje 85.

Volgens hem geeft deze foto het mooiste en duidelijkst weer waar wij mee bezig zijn als geocachers.

Op zoek naar "vreemde" atributen in heerlijke natuur.

Maar voor iemand die niks weet van geocachen zal het ook een foto zijn waar je, volgens Broedertje, met genoegen naar zult kijken.

Daarnaast vindt hij het, net als Geovlinder eerder zei, een foto waardig om mooi ingelijst te worden.

Geplaatst
Er moet in de foto een duidelijke relatie met het geochachen zijn.
Dat was voor mij het criterium waarop ik de vaak prachtige foto’s uit de publieksselectie heb beoordeeld. Dus opgetogen onbekende mensen, fraaie landschappen of knappe macro’s van beesten in de natuur; die vielen dus al meteen af.

Ook vielen voor mij alle buitenlandse foto’s af omdat ik vind dat dit de verkiezing is van de mooiste Nederlandse cachefoto.

Maar dan blijven er nog genoeg mooie foto’s over. Ik zal mijn uiteindelijke favoriet niet noemen, want ieder moet voor zichzelf een keuze maken. Maar de foto van mijn keuze verdient het om groot afgedrukt en ingelijst aan de winnaar bij de prijsuitreiking te worden overhandigd.

Zilvervloot.

Geplaatst

Prachtig. Al jullie persoonlijke uitleg en persoonlijke criteria.

Ik wil nog wel even kwijt dat er voor de publieksprijs geen algemene criteria zijn.

Iedereen mag kiezen met haar/zijn eigen redenen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...