de trije susters Geplaatst 4 februari 2011 Geplaatst 4 februari 2011 Ik gebruik op de GPSmap 60CSx meestal het kaartje met daarboven de pijl voor de richting en een blokje voor de nog af te leggen afstand. Die pijl (en ook het kaartje) draaien echter niet mee als ik in de richting van een wp loop. Ik heb als koers Boven ingesteld. Dus als ik over een lange rechte weg naar het volgende wp loop moet dat wp boven aan het schermpje zitten en de pijl moet recht naar voren wijzen Dit gebeurt echter niet of pas na lange tijd. Blijft gewoon bijv. naar rechts wijzen. Ik heb al meerdere malen gekallibreerd het kompas, maar het probleem blijft. Herkenbaar? Oplossing?
Peetee Geplaatst 4 februari 2011 Geplaatst 4 februari 2011 Vreemd. Het lijkt er op dat hij de looprichting niet goed kan bepalen. Wijst ie wel in de juiste richting als je het kompas uitschakelt?
GeoGorkum Geplaatst 5 februari 2011 Geplaatst 5 februari 2011 (bewerkt) Wij hebben dat met onze 60CSx ook wel eens gehad. Vreemd is ook dat de meters wel afnemen! Na het calibreren of uit- en aanzetten van de GPS is het meestal wel weer over. 5 februari 2011 bewerkt door GeoGorkum
den Duit Geplaatst 5 februari 2011 Geplaatst 5 februari 2011 Ik gebruik op de GPSmap 60CSx meestal het kaartje met daarboven de pijl voor de richting en een blokje voor de nog af te leggen afstand. Die pijl (en ook het kaartje) draaien echter niet mee als ik in de richting van een wp loop. Ik heb als koers Boven ingesteld. Dus als ik over een lange rechte weg naar het volgende wp loop moet dat wp boven aan het schermpje zitten en de pijl moet recht naar voren wijzen Dit gebeurt echter niet of pas na lange tijd. Blijft gewoon bijv. naar rechts wijzen. Ik heb al meerdere malen gekallibreerd het kompas, maar het probleem blijft. Herkenbaar? Oplossing? Goedemorgen, ik zag dit bericht staan. Ik had dit nog nooit zo gebruikt...dus even kijken. Hier werkt het met het kaartje en boven in de wijzer probleemloos. Zowel het kaartje en de pijl draait mee als ik mijzelf omdraai. Grtz, Derk
de trije susters Geplaatst 5 februari 2011 Auteur Geplaatst 5 februari 2011 (bewerkt) Vreemd. Het lijkt er op dat hij de looprichting niet goed kan bepalen. Wijst ie wel in de juiste richting als je het kompas uitschakelt? Dat moet ik eens even proberen. Wij hebben dat met onze 60CSx ook wel eens gehad. Vreemd is ook dat de meters wel afnemen! Na het calibreren of uit- en aanzetten van de GPS is het meestal wel weer over. Inderdaad, de meters nemen wel af, en dat gebruik ik in eerste instantie dan ook om de richting te bepalen waarin ik moet lopen. Heb niet het idee dat kallibreren en/of uitzetten GPS bij mij helpt. 5 februari 2011 bewerkt door de trije susters
LeoCache Geplaatst 5 februari 2011 Geplaatst 5 februari 2011 ...'k weet niet of dat bij de GPSmap 60CSx hetzelfde gaat als bij de eerste Oregon's. Daar had je het probleem ook als je het apparaat niet horizontaal hield. Overigens kreeg je dan wel de hele tijd die irritante mededeling in beeld dat je 'm dus horizontaal moest houden. Zoals gezegd, ik weet niet óf dat ook zo is, maar wellicht wél het proberen waard. Groet, Leo
de trije susters Geplaatst 5 februari 2011 Auteur Geplaatst 5 februari 2011 Heb het kompas uitgezet en even een test gedaan. Mijn eerste idee is dat het nu wel goed gaat. Binnenkort "in het veld" nog wat uitgebreider testen, maar dit lijkt de oplossing. Rijst wel de vraag waarom dit de laatste tijd zo is en ik daarvoor nooit geen last had terwijl het kompas toen ook gewoon aan stond. Een ieder dank voor de hulp.
WillemvOranje Geplaatst 21 juli 2011 Geplaatst 21 juli 2011 Of ik begrijp het niet helemaal goed, maar mijn vraag is kan het kompas ook gekoppeld worden aan een waypoint. Ik heb het idee als ik het kompas gebruik zelf handmatig het waypoint moet intikken. Dit zou hij toch automatisch (selecteren van waypoint) kunnen doen.
Aloys Geplaatst 17 december 2011 Geplaatst 17 december 2011 Hier hetzelfde probleem gehad: pijl en kaartje bevriezen, doen niets meer. Afstand tot de cache telt wel af, maar dat is hee lastig zoeken, dat kan ik je verzekeren! Kompas uitgezet lostte het probleem op! Daarna kompas gecalibreerd, en nou doet ie het ook weer mét elektronisch kompas aan! Probleem opgelost dus. Jammer, mijn wederhelft was er net van overtuigd dat we maar een nieuwe GPS moesten gaan kopen..
Aanbevolen berichten