Spring naar bijdragen

Loggen?


K9Luna

Aanbevolen berichten

Oke, dan heb je een cache gevonden.

Afgelopen weekend een Earth cache gedaan, mooie omgeving enzo.

Foto gemaakt zoals vermeld stond en heb antwoorden verzameld voor de vragen.

 

En dan? Kan je in je GPS aangeven dat ie bij de gevonden dingen moet komen?

OF doe je eigenlijk niets meer in je GPS?

Of moet je dan die cache uploaden in je Mapsource?

 

Ik heb de Cache opgezocht op het kaartje en op loggen geklikt.

Maar nou weet ik dus niet of dat dan een algemeen iets is wat bij de Cache komt te staan of dat er dan alleen een mail naar de cache-eigenaaar gaat?

Want ik moet mijn antwoorden op de vragen via de mail sturen, waar vind ik het mail-adres wat ik daarvoor moet gebruiken?

De foto moet ik plaatsen in de log, dus eigenlijk dus in dat venster wat ik krijg als ik op loggen klik?

Hoe krijg ik mijn foto daar in??

 

Jeutje.... wat een vragen :eek:

Iemand paar antwoorden voor me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat loggen betreft, verschilt een Earthcache subtiel van een "gewone" (fysieke) cache - je mailt eerst de antwoorden naar de eigenaar.

 

Wanneer je de antwoorden naar de cache eigenaar heb gemaild, en deze heeft bevestigd dat het allemaal OK is, dan kan je op de cachepagina (op je PC, niet je GPS) op "log your visit" klikken, rechtsboven op d epagina . Er opent zich dan een nieuw scherm waar je in een pulldown menu aangeeft "found it" en in een vrij textveld een text kan schrijven over hoe je de cache hebt ervaren of wat je maar kwijt wilt. Een leuk logverhaal wordt door de meeste mensen op prijs gesteld.

Ben je klaar met het verhaal, scroll helemaal naar beneden en klik op "submit log entry".

Er zoemt even het een en ander in je PC :blush: en je hebt gelogd.

 

Op de volgende pagina kan je je log nalezen en krijg je ook de mogelijkheid de foto's toe te voegen, bij de meeste Earthcache is dat een voorwaarde om te loggen.

Wijst zich vanzelf.... Dit gedaan hebbende, kan je in je profiel zien dat je nu op 1 found staat.....

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat ik je een beetje op weg kan helpen.

 

Je begint je berichtje met: dan heb je een cache gevonden. Daar maak ik uit op (en de rest van je verhaal over loggen) dat het je allereerste cache is. Misschien vertel ik nu wel dingen die je al weet, maar voor het geval je het niet weet, vertel ik alles even vanaf het begin.

 

Het nadeel van een earth cacht is dat je eigenlijk niets hebt gevonden ;), dus werkt het iets anders dan een traditional.

 

Bij een traditional ga je op zoek naar een doosje dat op de coordinaten ligt die je op de site kan vinden. (of die je op je GPS hebt gezet). Als je het vind zet je je naam in het logboekje wat je daar vind. Daarna ga je naar de pagina op internet van de cache. Dan klik je inderdaad op loggen en maak je er een mooi verhaaltje van. Dan is je cache ook online geregistreerd en zo hou je bij welke caches je hebt gedaan. Er gaat dan automatisch ook een bericht naar de cachelegger, maar eigenlijk wordt daar in dit geval niet zo veel mee gedaan.

 

Als je een cache hebt gelogd, kom je vanzelf een knop tegen met upload picture (of iets van die strekking) je dan daar op klikken, je bladert dan door de mappen in je computer en dan kun je de foto bij je log toevoegen.

 

Bij een earth cache werkt het ongeveer hetzelfde, maar dan net even anders. Je vind een locatie en je geeft aan dat dat helemaal goed gelukt is. Je logt dan de cache precies zoals ik heb uitgelegd bij een traditional alleen is er geen logboekje op de locatie te vinden. De foto's waar ze om vragen log je ook zoals bij een traditional. De antwoorden waar ze om vragen kan je in een berichtje naar de cache eigenaar sturen. Het is namelijk niet de bedoeling dat je die in je log zet, omdat dan iedereen het antwoord al kan lezen.

 

Wat betreft het loggen van caches in het algemeen, je hoeft dus niets in mapsourse te doen en ook niets in je GPS. Er zijn ook wel andere mogelijkheden dan hoe ik het heb uitgelegd, maar bovenstaand is hoe ik het doe en het meest makkelijk. Je kan in je GPS ook wel caches als gevonden loggen, maar zelf vind ik dat wat omslachtig werken.

 

Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg. Zo niet dan hoor ik het graag :D

 

Groetjes Micha

 

Nou twee antwoorden tegelijk :D Hopelijk kom je er aan uit met de combinatie van onze twee antwoorden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proficiat met je eerste cache :thumbup:

 

Ik geloof dat je nog mist waar je het e-mailadres van de eigenaar kan vinden.

Om de eigenaar te e-mailen klik je op zijn naam boven aan de cachepagina, net onder de titel van de cache (A cache by <naam eigenaar>). Vervolgens kom je op zijn profiel pagina terecht en hier zie je achter "E-Mail Address:" of het e-mailadres van de eigenaar staan of "Send Message". Klik hierop en dan kan je in een tekstveld de e-mail typen en hem vervolgens verzenden.

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt al antwoord gekregen op de vraag hoe te loggen, maar je vroeg ook hoe je de eigenaar van de cache kan mailen.

Die gegevens vind je door boven aan de cachepagina bij 'A cache by ......' op de naam van de legger te klikken. Je komt dan in zijn/haar profielpagina terecht.

Hier vind je de regel 'E-mail adress: Send message. Via send message kom je in een mailprogramma terecht en wijst het zich vanzelf. Vertel je verhaal, geef je antwoorden en als alles klopt, dan mag je ook op de cachepagina loggen. (soms staat er ipv send massage een mailadres, maar dat werkt vervolgens hetzelfde)

Wat ikzelf doe bij een earthcache, is loggen en mailen tegelijkertijd. Mits de legger expliciet heeft vermeld dat er gewacht moet worden tot er toestemming is gegeven.

 

Succes!!!

 

Ik zag da ik iets te langzaam was met typen....... :)

bewerkt door KoeBoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mits de legger expliciet heeft vermeld dat er gewacht moet worden tot er toestemming is gegeven.

 

Je bedoeld zeker: Tenzij de legger expliciet heeft vermeld dat er gewacht moet worden tot er toestemming is gegeven.

Dat is precies het omgekeerde.

bewerkt door wirholt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je GPS betreft, daar hoef je in principe niets meer mee. Bij mijn GSP kan je op "found" klikken, waardoor hij uit de lijst met te vinden caches verdwijnt, ik weet niet of dat bij andere GPSsen ook zo werkt. Het is echter helemaal aan jezelf of je dat wilt doen, of je hem in je GPS wilt laten staan of dat je hem helemaal verwijdert. Mapsource gebruik ik zelf niet (geen Windows PC), maar ook daarvoor geldt volgens mij dat je doet wat jezelf goeddunkt. Ik ben van het opruimen, dus ik verwijder gevonden caches uit mijn GPS en ook in RoadTrip (programma voor de MAC) verwijder ik alles wat ik niet echt nodig heb. Ik kan me echter voorstellen dat anderen juist alles bewaren wat ze gevonden hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de reacties en de duidelijke uitleg!

De mail is de deur uit, ik zal even kijken of ik al kan loggen of moet wachten op bevestiging.

 

Nou als je em inderdaad logt op de pagina dan hoeft ie natuurlijk niet meer in je GPS te staan... dat maakt het geheel niet overzichtelijker lijkt me.

 

Heb het extra coordinaat van een cache "uitgerekend" miss morgen tijd om die te gaan zoeken.

Fijn weekend allen!

 

K9Luna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...