pa3fus Geplaatst 16 januari 2011 Geplaatst 16 januari 2011 In de loop der tijd is er bewust voor gekozen om de RD punten die aan of langs de treinsporen liggen uit onze lijsten te halen. Dit omwille van veiligheid voor de meetpuntenhunter en ten tweede om geen problemen te veroorzaken langs de spoorlijnen. Qua positie heb ik er een tweetal bezocht voordat deze beslissing is genomen, 1 zat er in de betonnen voet en in de metalen paal van een bovenleidingsboog, tweede punt was bevestigt op een losse betonnen paal die naast de spoorbielzen lag, maar nog wel op de spoordijk. Bekijk het ook eens vanuit het oogpunt van een treinbestuurder, plotseling iemand langs het spoor zien dwalen geeft geen lekker gevoel, nog afgezien van het feit dat volgens mij lopen langs of op een spoor niet toegestaan is. Groeten Jan-Willem.
pa3fus Geplaatst 16 januari 2011 Geplaatst 16 januari 2011 Zou dit evt. voor de toekomst een leuke aanvulling op de meetpunten kunnen zijn? Naar mijn mening kunnen we het beste eerst de RD punten weer gaan actualiseren, er is tenslotte in de periode dat het actief was nog niet volledig gevonden, vooral in Zeeland zijn er nog veel groene punten. Tijdens mijn bezoekjes kwam ik al wel regelmatig NAP punten tegen, die staan vaak al op de foto's die ik gemaakt heb. Terugdenkend aan de commentaren van Prof Y Lupardi had ik dan nog regelmatig een verkeerd NAP punt te pakken, er zijn vaak meerdere punten in een gebouw aangebracht. Bijvoorbeeld bij een kerk op 1 of 2 plaatsen in de toren en dan nog op diverse plekken in de muren en of steunberen in het schip van een kerk. Dit maakt het allemaal wat lastiger om de juiste punten te vinden lijkt me. M.a.w. eerst RD, als dat weer zo'n beetje compleet is kunnen we alsnog kijken of we de NAP punten erbij gaan pakken. Just my two cents zeggen ze dan. Groeten Jan-Willem.
Twin Peaks Geplaatst 16 januari 2011 Auteur Geplaatst 16 januari 2011 Ben ik helemaal met je eens Jan-Willem, Maar wat ik ervan begrijp, zijn die PMG referentiepunten voor de plaatsbepaling, bij de aanleg (en onderhoud) van het spoor en haar kunstwerken enzo. De meesten daarvan, zijn dus volgens mij niet direct aan het spoor gelegen, maar wel ergens in de nabijheid daarvan. Maar zoals je aangeeft, ook een aantal dus wel. Dus een risico. Ik heb exact dezelfde gedachten als jij, wat betreft "laten we eerst de meetpunten maar weer eens actualiseren" Het is ook mijn mening, dat we eerst dit maar weer eens lekker op de rit moeten zien te krijgen, maar ik wilde de toegang/ingang naar de (diverse) gegevens wel open houden. Daarnaast, kan en wil ik een beslissing hierin niet zelf nemen. Alle cachers kunnen daar een mening over hebben en op basis daarvan is het het team van GC.NL wat de beslissing neemt Heb beloofd dat ik het in de groep zou gooien. Dus: bij deze
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 16 januari 2011 Geplaatst 16 januari 2011 Ik kan beamen dat meetpunten op/aan/bij het spoor problematisch zijn gebleken in het verleden. Die punten zijn dan ook uit de lijst genomen (ook voor beroepsmatig gebruik door landmeters). Wat wel bij het Kadaster inzit zijn de Rijksgrenspunten. Die zouden prima bezocht en gefotografeerd enz. kunnen worden door geocachers. Met meldingen aan het kadaster als er iets kapot/zoek/verdwenen is. Da NAP bouten zijn een heel ander verhaal. Die horen thuis bij Waterstaat. www.rdnap.nl Asjemenou! Er zijn er 35.000 Ga er maar aan staan!
Cernunnos Geplaatst 16 januari 2011 Geplaatst 16 januari 2011 Ha ha ha als we op de een of andere manier die NAP bouten kunnen toevoegen.... zijn we nog even bezig! Misschien wel een leuke optie om tzt toe te voegen?
Twin Peaks Geplaatst 17 januari 2011 Auteur Geplaatst 17 januari 2011 (bewerkt) Wat wel bij het Kadaster inzit zijn de Rijksgrenspunten. Die zouden prima bezocht en gefotografeerd enz. kunnen worden door geocachers. Met meldingen aan het kadaster als er iets kapot/zoek/verdwenen is. Inmiddels via de Prof. van Kadaster begrepen, dat ze zelf bezig zijn om Rijksgrenspunten beschikbaar te stellen op internet. In welke vorm is nog niet bekend In hoeverre dat op onze meetpunten site gaat lijken of de NAP site, kunnen we niet peilen. Als die gegevens vrij toegankelijk zijn en ongeveer op dezelfde wijze als onze meetpunten te "loggen" zijn, voegt een uitbreiding hiermee op onze site niet heel veel toe. Dan zou een simpele link kunnen volstaan. Als dat heel anders van opzet is, nemen we het toevoegen hiervan op termijn zeker in overweging. 17 januari 2011 bewerkt door Twin Peaks
Wad-Seekers Geplaatst 17 januari 2011 Geplaatst 17 januari 2011 Beginnersvraag wellicht. Ik heb de faq bekeken maar geen antwoorden gevonden. Hoe krijg ik de punten in mijn gps?
Team Professor X Geplaatst 17 januari 2011 Geplaatst 17 januari 2011 (bewerkt) Beginnersvraag wellicht. Ik heb de faq bekeken maar geen antwoorden gevonden. Hoe krijg ik de punten in mijn gps? Voorlopig handmatig, lees postje nummer 1 van dit draadje maar eens goed. Wel kan je in Excel al een bestand downloaden, of gewoon punt voor punt op de kaart klikken die jij wilt bezoeken. Ben je handig met Excel dan kan je hem importeren in Mapsource/ GSAK misschien?? Oja, GPS wel op RD instellen 17 januari 2011 bewerkt door Team Professor X
marieholm Geplaatst 17 januari 2011 Geplaatst 17 januari 2011 Kijk hier eens. http://www.poi66.com/export.php?album=rdpunten Succes
Twin Peaks Geplaatst 17 januari 2011 Auteur Geplaatst 17 januari 2011 Beginnersvraag wellicht. Ik heb de faq bekeken maar geen antwoorden gevonden. Hoe krijg ik de punten in mijn gps? Hier wordt deze week hard aan gewerkt. Ik durf geen voorspellingen te doen, maar ik vertrouw erop dat we ook dit weer heel snel op de site hebben staan.
Twin Peaks Geplaatst 17 januari 2011 Auteur Geplaatst 17 januari 2011 (bewerkt) Kijk hier eens. http://www.poi66.com...?album=rdpunten Succes Mooi, dat is alvast iets! Bedankt, Marieholm! Dit zijn overigens, als ik mij niet vergis, de Kernnetpunten. (415 stuks) op de meter nauwkeurig. Is er van de RD-meetpunten (ca 5185) ook nog ergens zoiets? Dat zou onze programmeurs een hoop werk besparen! 17 januari 2011 bewerkt door Twin Peaks
marieholm Geplaatst 17 januari 2011 Geplaatst 17 januari 2011 Probeer hier eens ! http://www.poi66.com/show_album?album=rdgrid Susses
Cernunnos Geplaatst 17 januari 2011 Geplaatst 17 januari 2011 Bedoel je zoiets? http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=4754&view=findpost&p=78545
albrt Geplaatst 17 januari 2011 Geplaatst 17 januari 2011 Bedoel je zoiets? http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=4754&view=findpost&p=78545 He, had ik dat gemaakt? Dan moet er een script voor zijn Het kmz bestand staat er weer: rdpunten.kmz
Cernunnos Geplaatst 17 januari 2011 Geplaatst 17 januari 2011 ha ha ha ik dacht ik zal je even wakker schudden Goed bezig, zeker als je dat scriptje weer bovenwater weet te krijgen
Aanbevolen berichten