kdv Geplaatst 29 december 2010 Geplaatst 29 december 2010 (bewerkt) Iets voor een poll misschien? Lijkt me niet echt nodig. Uit de officiële guidelines: "Logging of All Physical Caches Geocaches can be logged online as Found once the physical log has been signed." http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx#loggingofallcaches Daar is geen woord Frans bij dacht ik zo. Wel Engels, maar goed. 29 december 2010 bewerkt door kdv
Walker74 Geplaatst 29 december 2010 Geplaatst 29 december 2010 Gisteren wou ik de earthcache De Waterspiegel in Almere doen. Om te mogen loggen moet je een foto maken van jezelf, staande in het water met GPS in de hand. Maar ik had geen bijl bij me om een gat in het ijs te hakken! Ga je toch op het ijs staan? Met een beetje geluk zak je erdoor en is je log alsnog geldig
MacDD Geplaatst 29 december 2010 Geplaatst 29 december 2010 Nee, natuurlijk geen poll. Het is zo eenvoudig; geen log = geen found. Hoe eenvoudiger wil je het hebben?
Peetee Geplaatst 30 december 2010 Auteur Geplaatst 30 december 2010 Zo heb ik het dus ook maar opgelost. Wel gevonden, dus geen not found. Maar wel een note met een verslag van de gang van zaken.
barnold Geplaatst 30 december 2010 Geplaatst 30 december 2010 peetee's methode lijkt mij de beste aanpak, cachen is om de lol en niet om de punten, vind ik. dus wel gevonden, maar niet getekend = geen found maar een note.
Team Professor X Geplaatst 30 december 2010 Geplaatst 30 december 2010 Heel sneu inderdaad.........eerst 40 minuten zoeken onder 40 cm sneeuw en dan de deksel niet loskrijgen. Oplossing......neem stickertjes en plak die dan op de buitenkant van de cache. Voldoende bewijs dat je hem fysiek gevonden hebt. Want dat is toch iets anders dan niet kunnen vinden door sneeuw en ijs. En dan wel loggen omdat je vindt dat je "er bent geweest"! Geen cache en/of logboek is geen log!
Peetee Geplaatst 30 december 2010 Auteur Geplaatst 30 december 2010 (bewerkt) Ik moet wel eerlijk toegeven, dat ik er wel soms een beetje dubbel in sta, in dit soort situaties. Ik denk dat als je de regels van het spel volgt, dan log je dus niet als je niet bij het logboekje kunt komen. Daar komt bij dat ik weet dat ik binnenkort nog wel eens in de buurt van deze cache kom, zodat ik die dan wel ga loggen. Maar wat doe je als je een prestatie van formaat hebt geleverd om bij een 5-sterren cache te kunnen komen, bv. op een afgelegen plek in de bergen van Oostenrijk of Zwitserland, en je kunt het kistje niet open krijgen? Best mogelijk dat ik dan toch even contact op zou nemen met de cache-plaatser. Of ik zou hem gewoon loggen. Maar aan de andere kant is het vinden van het kistje, of anders: het zien van het kistje alleen niet voldoende. Dat hangt bv. erg af van de bedoeling en opzet van de cache. Zo kun je bv. bij de cache De Beuk erin van Zuurtje de cache eerder zien, dan dat je hem kunt loggen. En dan kun je volgens mij de cache (2x4 sterren) niet als found loggen, zonder dat je dat ook fysiek in het logboekje hebt gedaan. 30 december 2010 bewerkt door Peetee
kdv Geplaatst 30 december 2010 Geplaatst 30 december 2010 Uiteindelijk is het natuurlijk aan de CO om te bepalen of en hoe er gelogd mag worden. Ik heb zelf tegenwoordig op mijn profielpagina een mini-FAQ staan naar aanleiding van de toch wel frequente mailtjes met vragen als "Het logboek was vol/ik had geen pen bij me/volgens mij is hij verdwenen maar was ik wel op de goede plek, mag ik toch loggen?" Mijn beleid is dan: maak een foto van jezelf met de cache en stuur die als bewijs (als men dan toch echt zo aan dat puntje hecht). Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niks en als ik zelf cache ben ik ook 'streng' voor mezelf, dus ik vind dat ik dat ook bij mijn eigen caches mag zijn.
GeoVlinder Geplaatst 31 december 2010 Geplaatst 31 december 2010 Da's makkelijker, dagje photoshoppen en ik kan al je caches loggen dus, zonder ooit de deur uit te zijn geweest.
De Oliva's Geplaatst 31 december 2010 Geplaatst 31 december 2010 Gelukkig is de dooi weer ingevallen.... Het is ook handiger kistjes zoeken zonder 40 cm sneeuw er op....
MacDD Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Ik zat in de Ardennen, maar kon er dus ook niet bij. Lag in een kom in een wilg, lag vol met vocht/bladern en was stijfbevroren. Jammer dan.
handleiding Geplaatst 7 januari 2011 Geplaatst 7 januari 2011 Vindt ik niet zo'n probleem, foto met cache en verhaal is voor mij reden om de vinder toch een found te laten loggen. Heb om andere reden een keer "woorden" met een andere cacher gehad, die hield bij hoog en laag vol niet gevonden is geen log op het net, maar na onderzoek bleek dat hij al eerder mensen wel had laten loggen zonder log op het rolletje Dit "krietische" commentaar vond meneer reden om zijn available naar "not available" status van zijn cache te veranderen, reden om de cache meteen maar te archiveren ik log dus niet meer als ik de rol niet gevonden heb, ook al vindt ik een overduidelijke cacheplaats (in bovenstaand geval een omegaklem aan een boomstronk)
bbommel Geplaatst 7 januari 2011 Geplaatst 7 januari 2011 vind echt dat je hem pas mag loggen als je naam erin staat, daarom heet het ook een logboek...... Hoeveel moeite is het om volgende keer even snel langs te lopen..
MacDD Geplaatst 7 januari 2011 Geplaatst 7 januari 2011 vind echt dat je hem pas mag loggen als je naam erin staat, daarom heet het ook een logboek...... Hoeveel moeite is het om volgende keer even snel langs te lopen.. 460 km rijden, 5 uur lopen vind ik toch wat moeite En weet je, ik ga het nog doen ook.
Aanbevolen berichten