Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie pakt het stokje op?

Ik ben benieuwd.

Ik.....

heb (intern) aangegeven me daar wel voor in te willen spannen en e.e.a wel te willen beheren, vullen, bijhouden, maar ik kan niet programmeren en/of een database opzetten.

Daar heb ik jullie hulp voor nodig.

Ik heb zowel binnen het team als daarbuiten al wat contacten gelegd, maar nog niet genoeg.

Idealiter willen we gewoon de bestaande pagina behouden en de database en andere benodigde gegevens ergens op de server, zodat de diverse links op de huidige pagina er weer aan vast gebreid kunnen worden en men daar weer vind wat er vroeger ook was.

De database zoals die er was, krijgen we niet meer terug helaas, (die was al voor ruim 90% gevuld) maar in een andere vorm is ook prima.

De nieuwe database kunnen we dan weer vullen met datgene wat hier en daar versnipperd nog onder de eerdere gebruikers aanwezig is. (dat vullen willen ik, en wellicht nog enkele vrijwilligers wel op zich nemen)

Ik denk dat we daarmee overigens niet veel verder als een % of 10 komen, maar dan is er weer een begin.

Voordeel is, dat alle eerder gevonden punten weer bezocht kunnen worden en dat is toch een leuke uitdaging voor wellicht de nieuwere lichting cachers.

Voordeel is ook dat er weer een actuele database ontstaat (de vorige bevatte gegevens die toch al wel 7 jaar oud waren)

Maar zoals gezegd... ik heb dus eerst een database nodig met een daaraan gekoppeld invulformulier. Dan kunnen we aan de slag.

In een later stadium willen we daar weer "de kaart" aankoppelen, zodat er zichtbaar kan worden gemaakt wat er al "gevonden" is en wat niet.

Roept U maar... wie kan er wat en wie wil er wat....dan kan er een planning gemaakt worden.

Let wel: ook binnen het team van GC.NL zal er iemand moeten meedenken/werken.

Geplaatst

Er zullen binnen het huidige team vast mensen, waaronder ikzelf, te vinden zijn die mee willen denken, maar het ontbreekt door de huidige werkzaamheden aan tijd om het vlot te trekken. Leuk om te lezen dat er mensen zich opwerpen, zijn er vragen stel ze via PM, gooi ik ze hier in de groep. :)

Geplaatst

wie kan er wat en wie wil er wat....

Ik wil best meehelpen waar ik kan. Mijn programmeer kennis is niet dermate voldoende om hele stukken te kunnen programmeren maar miss dat ik kan assisteren met bepaalde werkzaamheden.

Laat maar weten wat er moet gebeuren en ik geef wel aan wat ik wel/niet kan! Ik ben bereid te helpen waar ik kan in ieder geval!

Geplaatst

Zomaar een gedachte:

Als het kadaster vroeger "onze" data-base raadpleegde is daar door hen misschien een back-up van gemaakt?

Is dat ergens na te gaan?

:beerchug:

Geplaatst

@Ouwehandjes (Maarten):

Aangezien jij dit topic bent gestart met als vraag/doel om er evt. nieuw leven in te blazen lijkt het mij verstandig (als je dat nog steeds van plan bent ten minste) dat jij (als "captain") even alle mensen gaat contacten/PM-en die interesse hebben om te helpen (op wat voor manier dan ook). Als we dan even inventariseren wie wat kan enzo, dan weet je ook wat je nog mist aan kennis. Kun je daarna weer stap voor stap verder lijkt me. Tis maar een idee, maar lijkt me zinnig iig om zoiets alvast te regelen???

Whoooo.... ik ben een paar dagen niet op het forum geweest en als ik zo naar de discussie kijk, vraag ik mij af wat ik nu te weeg heb gebracht.

ALs jullie het niet erg vindnen laat ik het even een paar dagen bezinken en kom na het weekend er weer op terug.

Iedereen een goede jaarwisseling gewenst en wees voorzichtig met vuurwerk!

Maarten

Geplaatst

In Google cache wordt vaak ook nog het nodige bewaard, alleen geen idee hoe lang ze iets bewaren. Verder wordt er zo ongeveer van iedere website een kopie opgeslagen in ´archive´ site´s. Wellicht loont het de moeite om eens flink op inet te gaan spitten.

Geplaatst

Zomaar een gedachte:

Als het kadaster vroeger "onze" data-base raadpleegde is daar door hen misschien een back-up van gemaakt?

Nu dit onderwerp actief wordt op dit forum blijkt Opencaching opeens toevallig ook met dezelfde gedachten rond te lopen en zij hebben de benodigde data van het kadaster gekregen. Aangezien ze volledig open zijn, zullen die gegevens ongetwijfeld op verzoek gedeeld worden... :thumbup:

Geplaatst

In Google cache wordt vaak ook nog het nodige bewaard, alleen geen idee hoe lang ze iets bewaren. Verder wordt er zo ongeveer van iedere website een kopie opgeslagen in ´archive´ site´s. Wellicht loont het de moeite om eens flink op inet te gaan spitten.

Ik heb ondertussen een lendenspit van al dat rondspitten op die diverse archive en cache-sites, maar daar tot op heden niets meer kunnen vinden. Ik denk dat daar ook een bewaartermijn aan hangt.

Op zich vind ik het ook wel een uitdaging om gewoon helemaal opnieuw te beginnen.

het is een beetje net zoals met caches....de oude in het archief en dan kan een nieuwe lichting weer aan de slag.

Ben je ook direkt weer een beetje actueler.

Geplaatst

Ik heb ondertussen een lendenspit van al dat rondspitten op die diverse archive en cache-sites, maar daar tot op heden niets meer kunnen vinden. Ik denk dat daar ook een bewaartermijn aan hangt.

Op zich vind ik het ook wel een uitdaging om gewoon helemaal opnieuw te beginnen.

Misschien even heel wat anders voor je alle punten (hoeveel zijn het er eigenlijk?) weer gaat nalopen en alle moeite gaat doen. OC heeft inmiddels alle data binnen gekregen op DVD. Hierop staat in ieder geval kaartmateriaal, de foto´s plus de coordinaten. Als de opmerkingen van de Prof er ook op staan zou natuurlijk helemaal leuk zijn :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

Op basis van zijn historie bij Kadaster en de contacten / vrienden die prof. Y. Lupardi er nog heeft, is het bemachtigen van deze gegevens niet echt een probleem.

De grootste uitdaging is de database, het formulier en de kaart. (en het vullen met locaties)

De pagina is er al, ruimte op de server is er ook.

Hoeveel punten?

Ik heb hier een Excel file met daarop nog zo'n 5600 RD- punten (zowel actief als inactief) maar die is niet meer actueel, er zullen ondertussem meer punten inactief (verdwenen) zijn.

Daarnaast zijn er nog een paarhonderd Kernnet-punten (op mijn lijst zijn dat er geloof ik 425 actieve)

Dus bij elkaar zullen we toch zo'n 6000 punten op de kaart moeten onderbrengen.

Een aantal daarvan kunnen direkt worden voorzien van logs en foto's (een klein deel hebben we nog) maar ook dan overigens nog steeds bezocht kunnen worden en evt van extra (nieuwe, actuele) foto's en gegevens worden voorzien.

Alle resterende zullen opnieuw kunnen worden bezocht (ik schat zeker zo'n 5000)

Een mooie uitdaging voor alle partijen dus.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Zomaar een gedachte:

Misschien even heel wat anders voor je alle punten (hoeveel zijn het er eigenlijk?) weer gaat nalopen en alle moeite gaat doen. OC heeft inmiddels alle data binnen gekregen op DVD. Hierop staat in ieder geval kaartmateriaal, de foto´s plus de coordinaten. Als de opmerkingen van de Prof er ook op staan zou natuurlijk helemaal leuk zijn :thumbup:

Kadaster heeft nooit backups gemaakt van onze bestanden.

Het Kadaster raadpleegde onze site voornamelijk voor informatie (de gegevens die er door onze gebruikers werden ingebracht over de meetpunten.)

Zowel data als foto's welke werden benut om hun bestanden mee te actualiseren.

Van ons specifieke format van zowel de database als de kaart hebben zij niets. Ook geen logs, commentaren van de prof en heel veel extra foto's

Van de foto's heeft de prof zelf overigens nog heel veel back-ups, maar helaas ook niet van de logs, of zijn commentaren daarbij.

Het is wel heel waarschijnlijk, dat de informatie op de DVD van het Kadaster, veel foto's bevat, die door Geocachers zijn gemaakt thumbup.gif

Geplaatst

Om speculatie te voor komen en gewoon weer OPEN te zijn.

De DVD bevat fotos van de punten. Deze zijn gemaakt door het Kadaster zelf. Ook hebben wij van een hoop objecten potlood schetsen gekregen die wij zullen gebruiken als illustratie bij de punten,

Het gaat zo voortvarend dat wij verwachten voor het eind van Januari alles online te hebben, Afhankelijk van server gereed, fine tuning software.

Geplaatst

OC heeft inmiddels alle data binnen gekregen op DVD. Hierop staat in ieder geval kaartmateriaal, de foto´s plus de coordinaten.

Wie zegt dat die DVD van het Kadaster afkomstig is :lol:

Geplaatst (bewerkt)

OC heeft inmiddels alle data binnen gekregen op DVD. Hierop staat in ieder geval kaartmateriaal, de foto´s plus de coordinaten.

Wie zegt dat die DVD van het Kadaster afkomstig is :lol:

Misschien dit linkje eens lezen http://www.globalcac...11249#post11249 of wij moeten dingen verkeerd begrijpen of deze http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17436&view=findpost&p=279938

bewerkt door Track_leader
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...