reeshofjes Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 Hoe bereken ik het juiste Coördinaat.Ik heb alleen een WGS84 Noord en een RD X Coördinaat.Hoe bereken ik dit in alleen WGS84
kalkendotters Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 De eenvoudigste manier is een waypoint maken op de gps, in de buurt van de verwachte lokatie. Dan de gps op WGS84 zetten en het noordcoordinaat invullen/wijzigen de GPS op RD zetten en het X nummer invullen in WGS84 weer controleren of de noordcoordinaat nog klopt, zoniet weer aanpassen en naar stapje 1
eitjes Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 Of een kruispeiling maken nadat je 2 waypoints hebt gemaakt in WGS84 met het juiste N-coordinaat maar verschillend O-coordinaat en 2 waypoints hebt gemaakt in RD met het juiste x-coordinaat maar verschillend y-coordinaat. Het makkelijkst is het als je Oost en Y-delen wel een beetje in de buurt liggen van waar je het punt verwacht. Of je gebruikt het (gratis) programma GCT.
Twentse Mug Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 Het idee van Kalkendotters is goed. Er zijn op internet macro's in VBA voor Excel te vinden (die ik ook zelf gebruik) om heen en weer te converteren. Mogelijk zou je de solver/oplosser kunnen gebruiken.
Heracross Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 PGCT Zowel voor PC (thuis) als voor voor smartphone (in het veld) Of: GCTOOL PC (thuis)
Aanbevolen berichten