Spring naar bijdragen

Het Beste Geocaching Land In De Europa


DaFoosa

Aanbevolen berichten

Ik ben opgegroeid in Nederland, maar woon nu in Canada. Ik ben helemaal gek van cachen en ben druk bezig met de organizatie van 'Best of the Bad Mega' in de Canadian Badlands in Alberta. Zie: www.bestofthebad.ca/

 

Die site heeft een flaggen counter, en daarbij lijkt het dat Duitsland mischien het meest aktief is met geocaching. Is dat waar? Welk land in Europa heeft de meeste caches (per inwoner)? Welk heeft de meeste spelers? Evenementen? Passie? Oftewel, waar moeten we heen de volgende keer dat we over de plas vliegen?

bewerkt door DaFoosa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil er nog aan toevoegen uit mijn eigen ervaringen dat de kwantiteit en kwaliteit niet samengaan.

Kijk eens op geocaches in Riviere-du-loup of Saint-Jean-sur-richelieu in Quebec. Ik ben hier zelf geweest. Als je het leuk vindt om de 150 meter een filmrolletje aan een haakje uit een boompje te plukken moet je hier zijn. Niet mijn ding.

bewerkt door Twentse Mug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oftewel, waar moeten we heen de volgende keer dat we over de plas vliegen?
Naar Nederland en Belgie, uiteraard... ;)

Een goede voorbereiding en een selectie maken van de caches die je wil doen/aanspreken is een MUST! Je zou kunnen selecteren op bv. # Geo d'Ors.

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen NordRheinWestfalen. Vlak bij de grens. Geen gecaramba met (veel te) ingewikkelde puzzels en ellenlange multi's. Geocachen zoals geocachen bedoeld is: hier zijn de coördinaten, en kijk maar of je wil gaan lopen, of rijden, of iets anders.

 

Ikzelf heb op vakantie nooit zin om me te verdiepen in multi puzzel al dan niet lange afstands caches. Dus eigenlijk is heel Europa geschikt, behalve Nederland. Of in elk geval méér geschikt dan Nederland. Ik heb toevallig GSAK mooi bijgewerkt liggen, en ik kom op deze getallen:

 

nordrheinwestfalen: 72.1% traditional

belgie: 50.4% traditional

luxemburg: 46.0% traditional

nederland: 35.9% traditional

 

We komen net uit Texas, en daar waren de getallen nog veel beter voor vakantiegangers. Rond de 90% is daar tradi. Van Canada herinner ik me ook dat er (veel) meer traditionals liggen dan al die (peep) (peep) (peep) dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is natuurlijk redelijke flauwekul. Op de eerste plaats kan het maar zo zijn dat de topicstarter wel zin heeft in multi's. Daarnaast zegt het percentage traditional helemaal niets over het aantal traditionals (of eenvoudige multi's en mysteries) per km². Italie bv. heeft bijna geen caches, maar wel relatief veel traditionals. In Nederland heeft een bezoeker veel meer mogelijkheden dan in Italië, ook al gaat hij voor de traditionals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou op zich wel van traditional caches, als ze maar op een mooi plekje liggen - mooi uitzicht, boeiende geschiedenis, of een avontuur om er bij te komen. Of de cache zelf kan heel leuk en origineel zijn. Ja, het is "not all about the numbers" :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn in Nederland anders genoeg multi's waarbij de focus op lopen en genieten van omgeving ligt (geen moeilijke vragen), en de afstand ook niet te groot is.

 

Het ligt op vakantie wel idd voor de hand om met name traditionals te doen: die kosten niet zoveel voorbereidingstijd, en het is makkelijker te combineren met het bekijken van stad en land.

 

Maar we dwalen af van de oorspronkelijke vraag. Ik heb het idee dat Engeland, Nederland, Belgie, Duitsland en Tsjechie de meest actieve geocaching-landen in Europa zijn als het gaat om events en betrokkenheid bij het spel (actieve fora, gerichte webwinkels, ontwikkelen tools e.d.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als deel van de Best of the Bad Mega hopen wij ook een 'powertrail' uit te zetten voor de cachers die daar van houden. Wel (veel) met minder dan 1000 caches en meer dan 161 meter tussen de caches. Ook hopen we een beetje variatie tussen de caches te houden.

Op het moment ligt er overal een berg sneeuw, en het was afgelopen week -32 graden Celcius :thumbdown: , zo dat moet wachten to het voorjaar! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind iemand het leuk om een powertrail te doen en 1000 caches op één dag op te rapen? Dat kan in de USA.

Zoek maar eens op "powertrail".

 

met alleen powertrail kom je uit op veel te veel links. Ik zie trouwens dat in Portugal en Denemarken / Zweden er Europese "powertrails" liggen. En in Nederland (natuurlijk) weer niet.

 

Wij hebben er 105 op één dag gedaan in Texas. En dat was toch echt wel een heel bijzondere ervaring. Zo bijzonder dat we het twee keer gedaan hebben: http://gc.novw.nl/logs1400tot1499.html (vanaf 1411) en http://gc.novw.nl/logs1600tot1699.html (vanaf 1614). We zitten nu te kijken naar (inderdaad) Nevada: http://coord.info/GC2551A . Ik bedoel. dit:

 

aliencache.jpg

 

 

 

is toch zuivere humor?! Maar goed. Ook volkomen offtopic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...