De Wijngemachtigde Geplaatst 30 januari 2011 Auteur Geplaatst 30 januari 2011 (bewerkt) Kijk, dat zien we graag. Een mooie serie foto's bij de logs. FrisseFries heeft dit weekend een aantal racecoins verplaatst en erg zijn best gedaan om een stel foto's te plaatsen. Zie bijvoorbeeld de log bij de coin van de trije susters (visit log). Een aantal van deze foto's kunnen zo maar eens in aanmerking komen om mee te gaan doen aan de fotowedstrijd aan het eind van de race. Goed gedaan! ...vraag me wel af hoe het komt dat die 2e foto opeens zo onscherp werd... 30 januari 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
Wad-Seekers Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Leuk. Opmerkelijk dat de foto's door een racecollega zijn gemaakt. Er zijn dus collega's die een andere coin helpen terwijl ze zelf ook meedoen. Daar ben ik blij mee want onze coin ligt nu al meer dan 2 weken bij een deelnemer aan de race. Die deelnemer reageert niet op mails en sprak over concurentie; dat klinkt toch wel anders dan "Ben overigens zelf ook deelnemer aan deze race, maar help ook graag een ander op de (goede) weg." Fijn FrisseFries!
De Wijngemachtigde Geplaatst 31 januari 2011 Auteur Geplaatst 31 januari 2011 ...Daar ben ik blij mee want onze coin ligt nu al meer dan 2 weken bij een deelnemer aan de race. Die deelnemer reageert niet op mails en sprak over concurentie; ... Dat is niet waar. De coin is op 27 januari in TB & Coin Hotel - Bierum geplaatst. Geen reden tot ongerustheid derhalve.
Wad-Seekers Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Mooi. Daarover geen ownermail ontvangen. Hoe kan dat?
De Wijngemachtigde Geplaatst 31 januari 2011 Auteur Geplaatst 31 januari 2011 Het lijkt erop dat de owner- en watchmails niet altijd en consequent worden doorgegeven vanaf gc.com. Volgens mij een bekend (maar vrij vervelend) probleem. Ik heb de afgelopen maand ongeveer 5x een voorbeeld daarvan gezien bij de race. Niet onoverkomelijk in het licht van de ruim 750 mailtjes die ik wel heb ontvangen...
Wad-Seekers Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Ik wordt toch niet erg blij van de "hulp" van deze cacher. Onze coin ligt nu in een voortuinmysterie in Bierum. Een cache die 4,5 jaar bestaat en 105 bezoeken heeft gehad.
De Wijngemachtigde Geplaatst 31 januari 2011 Auteur Geplaatst 31 januari 2011 (bewerkt) **Mededeling** Spelregelaanvulling. Er is een ijverige cacher geweest die een coin tijdens dezelfde verplaatsing 2x op de foto heeft gezet bij een provinciehuis (in Den Haag en in Utrecht). Daarover had ik geen specifieke spelregel opgesteld. In de spelregels staat wel (#19): "voor elke foto die geplaatst wordt bij een log waarop de coin staat afgebeeld voor-, of samen met een van de 12 provinciehuizen, krijgt de desbetreffende coin 50 km toegevoegd aan het kilometeraantal" Voor elke foto dus. Om deze bijzondere inspanning niet onbeloond te laten, heb ik besloten dat dit gewoon mag. Een verplaatsende cacher mag een coin, bij dezelfde verplaatsing meerdere keren op de foto zetten bij verschillende provinciehuizen. Ik zal spelregel 19 daarop aanpassen. Het lastige is wel dat dit bij mijn eigen racecoin is gebeurd... wat het lastig maakt om dit oordeel onafhankelijk te vellen. Ik heb het gebaseerd op het idee wat ik gedaan zou hebben als het een andere coin was geweest en dan had ik dit dus ook besloten. Volgend jaar, als ik misschien zelf weer de boel organiseer, zal ik geen coin inschrijven dan is daar in elk geval geen kwestie... 31 januari 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
Wad-Seekers Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Volkomen logisch. Het gaat zelfs om 2 verschillende provinciehuizen. Geheel in de lijn van de regel en van het idee van die foto's bij provinciehuizen. Als ik de regel goed lees dan zou een cacher bi 1 provinciehuis meerdere foto´s mogen maken. Die dan elk voor 50km tellen... Dat zal niet de bedoeling zijn. Maar mag hetzelfde provinciehuis meerdere keren worden gefotografeerd, dezelfde coin, andere cacher?
De Wijngemachtigde Geplaatst 31 januari 2011 Auteur Geplaatst 31 januari 2011 In spelregel 19 stond ook: "Een coin mag maar 1x op de foto met elk provinciehuis. Er is dus maximaal hiermee 12x50=600 km extra te verdienen." Natuurlijk mogen er meerdere foto's worden gemaakt van een en dezelfde coin bij hetzelfde provinciehuis, maar er wordt per coin per provinciehuis in 2011 maar 1x 50 km bonus toegekend. Dus als er een tweede cacher komt die dezelfde coin bij een provinciehuis op de foto zet waarvoor al 50 km bonus is toegekend, dan krijgt die coin niet nog eens 50 km bonus voor dat provinciehuis. 12 provinciehuizen = 12x 50 km bonus Alle foto's dingen wel mee naar een plek in de shortlist voor de fotowedstrijd.
Wad-Seekers Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 OK prima. Ik had de regels nu niet nagelezen; reageerde alleen op hetgeen je aanhaalde. Te snel dus.
Indy & Jones Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Het lastige is wel dat dit bij mijn eigen racecoin is gebeurd... wat het lastig maakt om dit oordeel onafhankelijk te vellen. Ik heb het gebaseerd op het idee wat ik gedaan zou hebben als het een andere coin was geweest en dan had ik dit dus ook besloten. Volgend jaar, als ik misschien zelf weer de boel organiseer, zal ik geen coin inschrijven dan is daar in elk geval geen kwestie... Komop Wijngemachtigde, gezien wat je allemaal doet, organiseerd, fanatiek mee bezig bent, kan ik me niet voorstellen dat er iemand is die denkt dat jij spelregels maakt/wijzigd voor je eigen gewin of voordeel. Je hebt allang bewezen dat je betrouwbaar bent. Dussuh............. volgend jaar gewoon weer inschrijven. Gezien je coïn het goed doet, wil ik volgend jaar een revanche!!!!
De Wijngemachtigde Geplaatst 31 januari 2011 Auteur Geplaatst 31 januari 2011 ... wil ik volgend jaar een revanche!!!! Het is nochniegedaan! Parijs is nog ver.
Tovenaartje Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Komop Wijngemachtigde, gezien wat je allemaal doet, organiseerd, fanatiek mee bezig bent, kan ik me niet voorstellen dat er iemand is die denkt dat jij spelregels maakt/wijzigd voor je eigen gewin of voordeel. Je hebt allang bewezen dat je betrouwbaar bent. Helemaal mee eens. Door je openheid kweek je ook vertrouwen. Bovendien kan ik me wel vinden in deze regel.
Gebs Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Me coin is weer opweg hopelijk gaat ie weer terug naar het noorden
Wad-Seekers Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Race collega Twinlife, of moet ik zeggen race concurent, is heel aktief in het oppikken van coins. Hij/zij heeft er nu 3 in een slecht bezocht tbhotel gedropt, een hotel dat ruilen van coins vraagt. Een tbhotel-mysterie. Ik krijg daar geen sportief gevoel bij
Aanbevolen berichten