team_le_petit Geplaatst 13 november 2010 Geplaatst 13 november 2010 Wij willen een cache lopen waarin wordt vemeld een wp op bais van een snijpunt. De opdracht is ?? graden vanuit wp2 en ?? graden vanuit wp4. In de handlediing wordt hier geen melding van gemaakt. De vraag is kan dit en op welke manier of is er een alternatief voor.
thex Geplaatst 13 november 2010 Geplaatst 13 november 2010 Puntjes projecteren en hier een route door tekenen. Dan snijpunt aflezen.
Nuffie Geplaatst 13 november 2010 Geplaatst 13 november 2010 Op http://www.pgct.nl/download.html kun je het progje gct.exe downloaden. Geeft veel rekenmogelijkheden.
Fotogravinnetje Geplaatst 14 november 2010 Geplaatst 14 november 2010 In het veld lijkt mij gct niet erg bij de hand Idd zoals thex zegt. Let wel op dat de afstand waarmee je projecteert groot genoeg is (meestal is 1 of 2 km ruim voldoende). Bijvoorbeeld: als je als projectie van WP2 WP10 hebt en als projectie van WP4 WP11, dan maak je vervolgens een route met WP10-WP2-WP4-WP11. Twee van die lijnen van de route kruisen elkaar. (Als dat niet het geval is: afstand van de projecties vergroten!) Daar ga je naar toe met je aanwijzer en kijkt welke coords je daar vindt. Daar maak je dan een nieuw WP van (WP12 bijvoorbeeld)
Team Gelaen Geplaatst 14 november 2010 Geplaatst 14 november 2010 PGCT is net wel voor onderweg/in het veld, mits je een pocketpc hebt.... Verder zou ik het ook doen op de manier die Thex beschrijft, dan hoef ik pgct niet op te starten.....
Nuffie Geplaatst 23 november 2010 Geplaatst 23 november 2010 In het veld lijkt mij gct niet erg bij de hand Ach, een kwestie van voorbereiding. Als ik in de cachebeschrijving zie dat dit soort technieken gevraagd worden, dan gaat het netbookje in de rugzak. Maar inderdaad, dat moet je dan wel hebben
Aanbevolen berichten