Spring naar bijdragen

Wintertijd


christoffel2010

Aanbevolen berichten

Toch is het daar zo dat diezelfde vinkjes die ik op het NL forum weg moest halen om de tijd goed in te stellen op het B-forum niet weggehaald hoefden worden bij de overstap van zomer naar wintertijd om toch die tijdsaanpassing door te kunnen voeren.

Ik hoefde ook geen vinkjes te veranderen. Als je bij Tijd Zone eerst hebt ingesteld +1:00. En dan het vinkje daaronder (DST (Zomer/Wintertijd) Correctie Indien geselecteerd, zal de DST automatisch aangepast worden als je de forum index laadt) selecteert veranderd de tijd authomatisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Waldio: wat je beschrijft was bij mij op het NL forum niet het geval.

 

Tijdzone stond in Nl en in B ingesteld op GMT +1.

DST stond aangevinkt op NL-forum en op B-forum.

Het B-forum gaf de juiste wintertijd weer, het NL-forum niet.

Toch heb ik het vinkje in NL weg moeten halen om de juiste tijd te krijgen, precies zoals pa3fus in postje 3 al meldde door de vinkjes UIT te vinken.

Op het Belgische forum heb ik de juiste tijdsweergave door niets te doen en het vinkje AAN te laten staan.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wel bizar...

 

Ik heb geen problemen ondervonden met zomer/wintertijd noch op het BE, noch op het NL forum en mijn instellingen zijn:

 

  • (GMT + 1:00 hours) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris, Rome
  • DST (Zomer/Wintertijd) Correctie ingeschakeld

Op het BE forum hebben we onder "Tools & Settings > System Settings > System > Date, Time and Number Formats" de volgende instellingen:

 

  • Native Server Time Zone (GMT + 1:00 hours) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris, Rome
  • Server Time Adjustment (in minutes) 0
  • DST Auto Detection Yes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bizar, precies wat ik ook al dacht.

Ik twijfelde aan mezelf, maar heb het inmiddels twee keer gechecked.

Op B het vinkje bij DSt aan en alles gaat goed.

Op NL heb ik het vinkje uit moeten zetten om de juiste tijd te krijgen.

Anyway, het werkt :blush:

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien geselecteerd, zal de DST automatisch aangepast worden als je de forum index laadt) selecteert veranderd de tijd authomatisch.

 

Het probleem lijkt hem in het vetgedrukte te zitten. Ik ben op het forum gekomen via de link in mijn rss-feed, direct dus in dit topic. Tijd onder in beeld: 21.06 uur. Toen naar de beginpagina van het forum gegaan, tijd nog steeds 21.06 uur, maar er bleef nogal lang een bannertje "laden" in beeld. Toen even linksboven gedrukt op geocaching.nl en daarna via de Back knop van mijn browser weer terug naar het forum. Toen was de tijd aangepast naar 20.07 uur. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien geselecteerd, zal de DST automatisch aangepast worden als je de forum index laadt) selecteert veranderd de tijd authomatisch.

 

Het probleem lijkt hem in het vetgedrukte te zitten. Ik ben op het forum gekomen via de link in mijn rss-feed, direct dus in dit topic. Tijd onder in beeld: 21.06 uur. Toen naar de beginpagina van het forum gegaan, tijd nog steeds 21.06 uur, maar er bleef nogal lang een bannertje "laden" in beeld. Toen even linksboven gedrukt op geocaching.nl en daarna via de Back knop van mijn browser weer terug naar het forum. Toen was de tijd aangepast naar 20.07 uur. :yes:

 

Wat goed dat het op de ene site wel direct goed werkt en op een collega site niet. Wat de oorzaak daarvan wil wilde ik wel graag weten, maar dat zal wel niet lukken gezien al de tekstverklaringen en dat vind ik jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...