ambtenaartje Geplaatst 19 januari 2004 Auteur Geplaatst 19 januari 2004 Wat HEEL duidelijk is is dat als je een cache wilt plaatsen waar entree geld voor nodig is om hem te vinden/loggen, dien je eerst contact op te nemen met je ideeen voordat je een cache plaatst (voor uitleg zie ook: dit linkje) In het linkje staat: "Some exceptions can be made. In these rare situations, permission can be given by the Geocaching.com web site. However, permission should be asked first before posting. If you are in doubt, ask first." Stond dit er nou eerst ook bij, of heeft Remco dat nou net toegevoegd?
pyne Geplaatst 19 januari 2004 Geplaatst 19 januari 2004 Een interessant draadje. Ik kort namelijk ook graag in mijn uitgaven. Dat er tijdens het geocachen sprake zou zijn van bijdragen, ontstemde me ten zeerste. Toen ik nog wandelde (zonder GPS of caches) had ik er geen moeite mee om bijdragen te leveren aan de te bezoeken natuurgebieden. Ik kon er tenminste de rust vinden, en genieten van een stukje natuur. Daar betaalde ik graag voor. Sinds ik aan geocaching doe, is dit sterk veranderd. Het meest kleurrijke voorbeeld dateert van een paar maanden terug. Ik heb toen de cache "200" gelopen, en tot mijn ontstelling kwam ik er na de vondst achter dat ik een eurocent moest betalen. Dat vond ik schaamteloos, maar ik heb het gedaan omdat die cache goedgekeurd was. Blijkbaar hoorde het zo. Sindsdien heb ik een hele andere kijk op geocachen. Ik vind het vreemd om een euro te moeten betalen voor een cache, terwijl het me 20 euro aan benzine kost om er te komen. Ik vind dat geocaching een kostenloze hobby zou moeten zijn. Ik betaal namelijk liever niet voor de momenten waar ik echt van geniet. Mijn geld besteed ik liever aan andere zaken.
ambtenaartje Geplaatst 19 januari 2004 Auteur Geplaatst 19 januari 2004 Nederlanders, geld en regels Zo zijn ambtenaren he?
barnold Geplaatst 19 januari 2004 Geplaatst 19 januari 2004 door mijzelf weer weggehaald, even te snel op enter gedrukt.
Macphisto Geplaatst 20 januari 2004 Geplaatst 20 januari 2004 Ik kan me goed vinden in de uitleg van Hawkeyes. Ik vind er wel verschil in zitten of een tocht je naar een commerciele plek leidt waar je (veel) voor moet betalen of dat het gaat om een natuurgebied waar je een kleine entreeprijs moet betalen aan een niet-commerciele organisatie (Veluwe, sommige duingebieden, etc). In het eerste geval wekt de maker in ieder geval de schijn dat 'ie klanten aanlevert en daar misschien wat voor vangt. In het tweede geval is dat duidelijk niet zo. Wel moet het er gewoon bijstaan op de cachepagina. Dan kun je als cacher zelf een keuze maken of je het er voor over hebt.
Kruimeldief Geplaatst 20 januari 2004 Geplaatst 20 januari 2004 Gaan we nu zitten zeuren over een paar euro's entree of hebben we het over de lol. Persoonlijk heb ik er best wat geld voor over, als het gebied maar mooi is. Wie het breed heeft, laat het breed hangen. Ik moet hard werken voor mijn geld. Iemand die in ploegendienst werkt gaat gemiddeld 10 jaar minder lang mee. En nu ook nog overal voor betalen? Ik laat de fee de auto altijd al duwen vanaf de parkeerplaats naar de cache toe en nu moet ik ook nog entree betalen? GRTZ Kruimeldief Voor elk probleem is een oplossing. Dus dat is het probleem niet.
Kruimeldief Geplaatst 20 januari 2004 Geplaatst 20 januari 2004 Nederlanders, geld en regels Tja, de nederlanders kunnen er ook niets aan doen dat buitenlanders geen geld en geen regels hebben.... Dat bedoel je toch te zeggen?? GRTZ Kruimeldief Het draait maar om twee dingen in het leven: om de duit en om de fluit!
andemo Geplaatst 21 januari 2004 Geplaatst 21 januari 2004 Nederlanders, geld en regels Tja, de nederlanders kunnen er ook niets aan doen dat buitenlanders geen geld en geen regels hebben.... Dat bedoel je toch te zeggen?? Nee, eigenlijk wou ik niks zeggen, was ook beter geweest. Hopelijk ben ik volgende keer slimmer
Kruimeldief Geplaatst 21 januari 2004 Geplaatst 21 januari 2004 Nee, eigenlijk wou ik niks zeggen, was ook beter geweest. Hopelijk ben ik volgende keer slimmer Helaas, wat er niet is, is er niet. GRTZ Kruimeldief Onzin is ook zin, want onweer is ook weer.
S@NL - Tex (SST) Geplaatst 25 januari 2004 Geplaatst 25 januari 2004 Ik heb er ook nog eentje om aan de verzameling toe te voegen: De Kaap En ik vraag me af hoe deze ooit door de keuring is gekomen. Een plaats om even stil te staan bij de relatie mens-zee. De Kaap is een toepasselijk naam voor deze cache. Een kaap werd vroeger op zee gebruikt als baken om de positie te bepalen. Zie in deze omgeving de vergankelijkheid en de onverzettelijkheid van dingen. Alles stroomt niets blijft... In de hint staat duidelijk dat je 'naar binnen' moet en uit de foto's blijkt al heel snel dat het om een museum gaat (bij na vraag bij de cacheplaatser blijkt inderdaad dat de cache voorbij de kassa ligt, betalen dus). (Na vragen heb ik niet gedaan om voor eigen rechter te spelen maar omdat ik, voor dat ik de cache doe, graag wilde weten of er voor betaald moest worden.) Ik heb willem jan reeds gevraagd om in de omschrijving melding te maken van openingstijden en de kassa.
andemo Geplaatst 25 januari 2004 Geplaatst 25 januari 2004 [Nee, eigenlijk wou ik niks zeggen, was ook beter geweest. Hopelijk ben ik volgende keer slimmer Niet slimmer dus, jongens, laten we nou kappen met voorbeelden van caches die volgens jullie niet aan de richtlijnen voldoen . waar is dit goed voor?? Heb je problemen, los het dan zelf op. Mail de approver kierewiet. Heb je twijfels over een richtlijn of regel, maak een poll en vraag hoe anderen erover denken. Wat willen we nu bereiken, moeten deze caches dan ook maar afgekeurd worden omdat jou cache niet goedgekeurd is, of omdat jij niet die paar euro wil betalen. Heb je er al bij stilgestaan dat jij jouw hobby kan uitvoeren, omdat de makers van caches voor jou geld uitgeven? Dus geen voorbeelden van caches in het forum, los het gewoon op met degene die de cache heeft gemaakt. Schrijf aan hem of haar dat je teleurgesteld bent in het feit dat je onverwacht moest betalen. Aan de maker dan of hij/zij de cache pagina aanpast. Tja, de nederlanders kunnen er ook niets aan doen dat buitenlanders geen geld en geen regels hebben.... Dat bedoel je toch te zeggen?? Nee, dit dus. Niets veranderlijker dan een mens, of het moeten twee mensen zijn.
ambtenaartje Geplaatst 25 januari 2004 Auteur Geplaatst 25 januari 2004 Ja mensen. Genoeg gereageerd op dit onderwerp. Laat ik het maar sluiten. Hoe doe ik dat?
Bytheway Geplaatst 26 januari 2004 Geplaatst 26 januari 2004 Ja mensen. Genoeg gereageerd op dit onderwerp. Laat ik het maar sluiten. Hoe doe ik dat? Dat kunnen alleen de admins en moderators. Maar in principe worden er niet zomaar draadjes gesloten. Misschien willen er nog steeds mensen reageren op het onderwerp. Bytheway
pyne Geplaatst 26 januari 2004 Geplaatst 26 januari 2004 Heb je er al bij stilgestaan dat jij jouw hobby kan uitvoeren, omdat de makers van caches voor jou geld uitgeven? Mooi gezegd, Andemo. De rest van de entries in dit draadje zijn meteen rijp voor de afvalhoop na dit axioma
Aanbevolen berichten