Spring naar bijdragen

Upload Foto


regenboog2

Aanbevolen berichten

Zoals DanPan en Fotogravinnetje al aan geven het zit hem gewoon in de grote van de foto en/of je er al bewerkingen zoals roteren mee hebt gedaan. Houd je de grote onder de 1Mb dan lijkt GS nergens problemen mee te hebben, maar dat betekend dat je eerst al je foto's moet bewerken/ verkleinen. GS zou in dit geval iets actiever moeten zijn m.b.t. de klachten. Dan krijgen de cache en coin eigenaren tenminste gewoon foto's bij de logjes want velen zullen na drie keer uploaden van een foto en een foutmelding het niet een vierde maal gaan proberen.

bewerkt door mmjjt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De foto's die ik wil draaien, zijn dus nog niet gedraaid, en zijn .jpg van rond de 150 kb. Dus zelfs een vrij kleine foto wil ie niet draaien. Uploaden van een kleinere .jpg (had eerst de foto's direct vanaf m'n toestel, zijn rond de 10 MB... Dus die heb ik echt fors verkleind) ging wel zonder problemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verklein altijd met photoshopt, tot 600 pixels. je moet dan "verhoudingen behouden" EN "nieuwe beeldpixels berekenen" aanvinken. De foto wordt dan kleiner en het bestand (in bytes) ook. als je "nieuwe beeldpixels berekenen" niet hebt aangevinkt dan blijft het bestand (in bytes) even groot. En dan gaat .com nogmaals rekenen. Let wel op dat je het bestand een andere naam geeft want anders verklein je je origineel. En dat is niet handig als je de foto later nog een nodig hebt. Ook het draaien doe ik in photoshop. Ik sla de foto's voor de logs in een aparte map op. Tot nu toe geen problemen met uploaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad gelukt de foto's te uploaden door ze kleiner te maken.

Voor mij was het even puzzelen, want op dit gebied ben ik een beginner (twee linkerhanden dus).

Ik heb weer wat geleerd.

Dank je wel voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad gelukt de foto's te uploaden door ze kleiner te maken.

Voor mij was het even puzzelen, want op dit gebied ben ik een beginner (twee linkerhanden dus).

Ik heb weer wat geleerd.

Dank je wel voor het meedenken.

 

Sinds de update werkt het automatisch verkleinen van de foto's niet meer.

Op de feedback pagina is hier al een topic over, dus even meestemmen zodat het snel weer gerepareerd wordt: http://feedback.geocaching.com/forums/75863-report-a-problem/suggestions/1120641-error-when-uploading-image-to-listing?ref=title

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is meer een mededeling of klacht dan een idee, tenminste zo lees ik het.

 

Het idee zou eerder zijn: Het automatisch verkleinen van foto's tijdens de upload, weer mogelijk maken zoals voorheen.

 

Als ie daarin gewijzigd zou worden, zou ik zeker wel stemmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Wat ik doe is het volgende, ik neem 2 fototoestellen mee tijdens het cachen.

Eentje om echte mooie foto's te maken en eentje om foto's te maken voor te uploaden.

Niet echt handig, maar het werkt wel.

 

Ik ben overigens wel van mening dat veel mensen nu geen moeite meer doen om foto's bij de log te voegen door dit "probleem", dat nog steeds niet is opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...