Spring naar bijdragen

Inloggen Dmv Url


De GEO Ridders

Aanbevolen berichten

Bij vele ftp sites kan je pas een download doen als je bent ingelogd. Zo kun je bij geocaching een listing pas volledig zien als je bent ingelogd. Je krijgt dan pas de coordinaten en de additional waypoints. Maar ook dan krijg je als Premium Member een Premium Member Only cache te zien.

 

Even terug naar de ftp mogelijkheid. Stel er is een ftp site beschikbaar genaamd ftp.zomaariets.nl en daar staat een file die ik wil downloaden, bv dezedus.zip. Maar daarvoor moet ik eerst inloggen met bv usernaam: user en password: pass.

 

Maar als volgt is het downloaden vaak ook mogelijk:

 

ftp://user:pass@ftp. zomaariets .nl/hierdus/dezedus.zip

 

Dan wordt ik automatisch ingelogd en wordt de zip gedownload. En idd daarna weer gewoon uitgelogd. Alleen voor de download is authenticatie noodzakelijk.

 

(er zijn vast andere sites - urls als - waar iets dergelijks ook mogelijk is).

 

Is dit ook mogelijk bij geocaching???

Dus, ik log nog niet in, maar voer in als URL: http://user:pass@www.'>http://user:pass@www. geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCxxxxx

Of bijvoorbeeld: http://user:pass@www. geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCxxxxx&u=user&p=pass

 

Weet iemand of dit of iets dergelijks mogelijk is bij GC?

 

Waarom? Omdat ik via een programma de gegevens wil binnenhalen van de listing. En ja, als je niet bent ingelogd krijg je dus geen listing te zien van oa de Premium Member Only caches.

 

Alvast dank voor de reacties!

 

-Marco

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

dat is waarom .com dus gebruik maat van Pocket Queries. Men staat geen ftp downloads to, die infrastructuur kennen ze niet voor individuele gebruikers, en ze staan ook geen screenscraping toe: PQ in combinatie met GSAK brengen je een heel eind

 

bovenstaand verzoek zou je eens moten plaatsen op feedback.geocaching.com

 

Dat forum is hier geen platform voor omdat men hier geen zeggenschap heeft over .com

 

<div><br></div><div>Oja waarom voldoen de GPX files niet?</div>

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is waarom .com dus gebruik maat van Pocket Queries. Men staat geen ftp downloads to, die infrastructuur kennen ze niet voor individuele gebruikers, en ze staan ook geen screenscraping toe: PQ in combinatie met GSAK brengen je een heel eind

 

bovenstaand verzoek zou je eens moten plaatsen op feedback.geocaching.com

 

Dat forum is hier geen platform voor omdat men hier geen zeggenschap heeft over .com

 

<div><br></div><div>Oja waarom voldoen de GPX files niet?</div>

 

De GPX files voldoen bijna volledig. Deze gebruik ik initieel.

Echter, ik wil ook de additionele images hebben die onder de listing staan, zoals bv de spoilers of ander plaatjes. En die worden niet vermeld in de gpx file.

 

Soms wordt er in de listing naar verwezen dmv een link, dan heb ik geen probleem, want die staat ook in de PQ gpx file genoemd. Soms wordt er geschreven, "zie het plaatje", en dan zonder link. Helaas, dan moet ik alsnog gaan inloggen om het plaatje te kunnen zien.

 

Ik kan mbv wget een www-pagina downloaden, elke. Maar dan wordt je niet ingelogd. En als je bent ingelogd (via de een of ander browser), nog dan wordt de pagina opgehaald alsof je niet ingelogd bent. Begrijpelijk, want er is een andere 'browser' die de pagina leest.

 

Ik gebruik wget (cygwin / gnu) om een pagina te downloaden en dat werkt prima. En ik krijg dan ook de links naar alle images die onder de listing staan. Prachtig. Precies wat ik wilde. Maar idd bij een Premium Member Only cache.....niet dus. Dan krijg ik de pagina dat CO de pagina voor PM's heeft gemaakt.

 

Ik heb alle --user opties geprobeerd van wget, tevergeefs.

 

Vandaar dus mijn vraag.

 

-Marco

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een programma dat die plaatjes kan binnenhalen, dus dan neem ik aan dat jij het ook kunt (in principe)...

Alleen levert gebruik van dat programma je een ban op bij .com als je het te snel achter elkaar doet. Na het inlezen van de plaatjes bij elke cache zul je dus een pauze moeten inlassen.

Hoe het onder water allemaal werkt, weet ik niet. Ik heb wel leren programmeren, maar heb wijselijk besloten daar niet in verder te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je krijgt een ban als je:

Teveel bandbreedte gebruikt, meer dan menselijk zou kunnen

door: te snel te veel pagina's raadplegen en plaatjes downloaden

Dit te lang doet, dus ook te vaak

er een signatuur mneegestuurd wordt welke wijst op een automaat en niet op een browser.

 

Om dit laatste even uit te leggen: bij iedere aanroep van een pagina stuurt je browser zijn eigen identiteit mee, en gegevens zoals je os, welke bestandtypen de bropwser aan kan, etc.

 

Op .com draait herkenningssoftware die op bovenstaande screened.

 

Hoe omzeil je dit:

 

Random en niet te snel pagina's raadplegen

Natuurlijke volgorde

Signatuur van een Internet Explorer of Mozilla nabootsen met veilige fake gegevens.

 

Blijft natuurlijk het probleem van te lang over.

 

Om ook dit te omzeilen maakt .com gebruik van actieve componenten op de pagina (javascript) die verhinderen dat je de adressen van alles weet te vinden. Deze manier van " vercijferen" verandert bovendien nog al eens.

 

Beperkt is het allemaal goed te doen.

 

Zo heb ik een eigen spoilersync, die geen ban oplevert.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een programma dat die plaatjes kan binnenhalen, dus dan neem ik aan dat jij het ook kunt (in principe)...

Alleen levert gebruik van dat programma je een ban op bij .com als je het te snel achter elkaar doet. Na het inlezen van de plaatjes bij elke cache zul je dus een pauze moeten inlassen.

...

 

Je krijgt een ban als je:

Teveel bandbreedte gebruikt, meer dan menselijk zou kunnen

door: te snel te veel pagina's raadplegen en plaatjes downloaden

Dit te lang doet, dus ook te vaak

er een signatuur mneegestuurd wordt welke wijst op een automaat en niet op een browser.

 

....

 

Zo heb ik een eigen spoilersync, die geen ban oplevert.

 

Yep, ik heb in eerste instantie SpoilerSync gebruikt, maar die haalt ook plaatjes van de logs binnen. En die wil ik niet, want daar ben ik niet geinteresseerd.

 

Als je de 'ban' ingaat, hoe en/of wanneer kom je er dan weer uit? Wat moet ik onder 'ban' verstaan?

 

Weten jullie de reden waarom GC die doet?

 

@Thex: eigen spoilersync???? Beschikbaar??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, ik heb in eerste instantie SpoilerSync gebruikt, maar die haalt ook plaatjes van de logs binnen. En die wil ik niet, want daar ben ik niet geinteresseerd.

 

Als je de 'ban' ingaat, hoe en/of wanneer kom je er dan weer uit? Wat moet ik onder 'ban' verstaan?

 

Weten jullie de reden waarom GC die doet?

 

@Thex: eigen spoilersync???? Beschikbaar??

 

Kijk eens hier http://www.anode.plus.com/spoilersync/ je kunt spoiler sync vertellen alleen foto's met de tekst spoiler erin te downloaden

Betreffende de BAN.. Simpel.. je doet iets wat men niet leuk vind en je IP adres wordt geblokkeerd. GC meet een aantal soorten traffic richting en vanaf hun servers en heeft daarvoor acceptable waarden ingesteld alvorens je een BAN krijgt

 

@geo ridders ik denk dat je het te complex maakt en he wiel wilt uitvinden :) de combinatie GSAK/Spoiler sync en een aantal Macro's geven mij precies wat ik nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens hier http://www.anode.plus.com/spoilersync/ je kunt spoiler sync vertellen alleen foto's met de tekst spoiler erin te downloaden

Betreffende de BAN.. Simpel.. je doet iets wat men niet leuk vind en je IP adres wordt geblokkeerd. GC meet een aantal soorten traffic richting en vanaf hun servers en heeft daarvoor acceptable waarden ingesteld alvorens je een BAN krijgt

 

@geo ridders ik denk dat je het te complex maakt en he wiel wilt uitvinden :) de combinatie GSAK/Spoiler sync en een aantal Macro's geven mij precies wat ik nodig heb.

 

Die gebruik(te) ik ook al :cry:

Ik wil geen wiel uitvinden. Waar het mij om gaat is: ik wil paperless cachen (zonder een nieuw apparaat aan te schaffen) mbv mijn iPod. Deze heeft geen GPRS, dus met alleen WiFi in de buurt gaat het wel, maar in het open veld gaat dat niet. Dus ik wil alle caches in een bepaalde omgeving beschikbaar hebben hierop. Bijvoorbeeld handig op vakantie. Maar om alle x-tig caches 1 voor 1 te printen naar een PDF....gaat lang duren als je er een paar honderd wil meenemen. Dus ik heb een script geschreven die mijn Pocket Queries helemaal analyseert en hier 1 (of naar keuze meerdere) HTML pagina(s) van maakt. Hier maak ik een PDF van en hop klaar. En dat kan met nog geen enkele tool (naar mijn weten). Uitprinten van deze HTML of PDF kan dan ook nog , hup alle 100, 200 caches in 1 keer printen. En nu mis ik inderdaad die spoiler images. Printen hoeft niet. Ik kan de PDF naar mijn iPod sturen en klaar, paperless cachen dus.

 

Dit is mijn uitgangs situatie geweest.

 

SpoilerSync is leuk, maar soms wordt er in een listing ook verwezen naar een image die onder de listing 'hangt'. Er is dan geen link in de listing maar alleen tekst als 'zie het plaatje'. Tja en om nu alle x-tig listings hierop na te gaan....dan zit de vakantie er al bijna op :crybaby: .

 

Dus neen het wiel vind ik niet opnieuw uit, ik wil hem alleen ronder en mooier maken. En dit gedeelte mis ik dan nog, maar ook of het een Premium Member Only cache is (onze kids zijn dat niet, dus die mogen dit soort caches niet doen). Maar dat kan ik ondertussen ook al uit de gedownloade listing halen :yes: .

 

- O ja, als je die vink niet doet, dan krijg je alles, dat is inclusief plaatjes van logjes.

 

En omdat ik alles via een batch laat lopen kan ik SpoileSync niet gebruiken. Deze heeft een user-interface.

 

Je ziet, ik ga net iets verder...ik wil iets meer :rolleyes: iets speciaals dus.

 

Of zijn er lezers die al iets hebben die bovenstaande ook al helemaal kan??

 

-Marco

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij doet GSAK precies wat je wilt er is een optie om er een HTML file van te maken er zijn macro's die dat kunnen.

 

Gut. Net even met collega cacher gekeken naar al die knoppen en schroeven in GSAK. Het lijkt er op dat ik idd met GSAK in de buurt kom van wat ik zo ongeveer wil. Alhoewel mijn prints uiteraard vele malen mooier zijn :dribble: . Mijn plaatjes zijn gescaled indien nodig, mogelijkheid tot ophalen van de spoilers (zoals boven eerder vermeld) etc. En per cache ook een MAP, en alle caches in 1 MAP :thumbup:

 

Bedankt. Ik ga hier maar eens mee verder.

Topic mag dicht!

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...