Spring naar bijdragen

Oregon, Ik Heb Het Maximum Bereikt Om Er Geocaches Op Te Zetten

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Geocaches worden in de Oregon als een .gpx bestand.

Elke keer als je 'send to gpx' gebruikt op de geocaching.com site wordt een bestandje gemaakt met de naam van de cache, en dit bestandje wordt naar de Oregon gekopieerd. Als je dit dus 200 maal gedaan hebt, staan er 200 bestandjes op de Oregon, en daarmee heeft hij zijn maximum bereikt. Wil je er andere opzetten, dan zul je eerst (enkele van) deze 200 files moeten wissen.

Je kunt deze bestanden vinden via de windows-verkenner, door te gaan naar de 'schijf' die de Oregon wordt als je hem op de PC aansluit. Vervolgens ga je naar het mapje Garmin\GPX en daar zie je de bestandjes staan.

Wis alle gpx-bestandjes die je niet weer wilt hebben, of gewoon allemaal.

Daarna kun je er weer nieuwe opzetten.

Alternatief kun je ook eens kijken naar Pocket-Query (via een premium lidmaatschap bij geocaching.com) en/of GSAK. Daarmee kun je GPX bestanden maken waar meerdere caches inzitten, zodat je bv met één GPX bestand 1000 caches inlaadt.

Geplaatst

Hier staat 1 gpx bestand in de oregon 450 en dat bevat 4975 caches.

De overige 25 vrije plaatsen zijn voor caches die we er extra in willen zetten.

Gewoon via pocketqueries en gsak aangemaakt.

Geplaatst

DE oregon gewoon aan de laptop hangen met zijn kabeltje natuurlijk.

Even wachten, dan laat hij via de verkenner de oregon en het eventuele kaartje zien.

Klik dan op garmin en gpx en je kunt de overtollige caches verwijderen.

En er weer andere opzetten via GSAK of zo.

Er is via GSAK mogelijk om de caches die je er op zet in pakketjes met een duidelijke naam naar de GPS te sturen.

Indien je hier meer over wilt weten laat het even weten.

Ik help graag.

Team Norskk

Geplaatst

Hier staat 1 gpx bestand in de oregon 450 en dat bevat 4975 caches.

De overige 25 vrije plaatsen zijn voor caches die we er extra in willen zetten.

Gewoon via pocketqueries en gsak aangemaakt.

wij hebben ook een Oregon 450 en als wij er zoveel caches inzetten, kunnen we geen waypoints meer toevoegen. Er wordt dan gezegd dat het maximum aantal waypoints is bereikt. Voor elke cache worden zo te zien ook waypoints aangemaakt en dat loopt bij een multi aardig op. Of is het misschien een foute instelling om per cache ook waypoints aan te maken. Hmm, nee dat zal wel kloppen want als we waypoints verwijderden konden we de cachegegevens ook niet meer gebruiken. Hebben jullie misschien alleen traditionals in de gpx staan?

Geplaatst

Waypoints staan er bij ons niet in, alleen als we er een multi met extra waypoints inzetten en dat gaat zonder problemen.

Dus die 4975 caches die in de gps staan zijn allemaal traditionals? En die 25 extra plaatsen zijn voor multi's die je uitzoekt en er extra inzet?

Geplaatst

Ik heb ook een 450 en ik heb een groot aantal caches in twee GPX-bestanden gezet. Dat doe ik met de GPS->send waypoints-functie van GSAK en ik neem de additional WP's niet mee. Als je dat wel doet, dan loopt je waypoint-geheugen snel vol en kun je geen nieuwe waypoints meer aanmaken. Wel maak ik een POI-bestand van alle waypoints van de geladen caches en dat zet ik ook op de GPS. Je mist dan wel de aanvullende informatie die bij de additional wp's staat. Als ik van plan ben om een cache te doen waar de vragen bij de additional wp's staat, dan zet ik die cache nog een keer apart over.

Geplaatst

Ik gebruik de GarminExport-macro voor het overzetten van de caches. Dat zal wel vergelijkbaar zijn aan de send waypoints-functie van GSAK. Mag ik vragen waarom je 2 GPX-bestanden aanmaakt? Het kan toch ook in 1? En wat is het voordeel van een apart POI-bestand met alle waypoints?

Geplaatst

bedankt Icemen4 en Kalkendotters en Norskk , door julie hulp is het me eindelijk gelukt om er weer terug caches op te zetten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...