Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben nu een anderhalf jaar met geocaching bezig en merk dat ik toch een iets luxer apparaat wil dan mijn huidige e trex.Dus ben ik op uitgekomen bij de 450 of 450 t.

Aangezien ik er weinig ervaring mee heb hierbij de vraag wat andere cachers aanraden.

Wat ik wil doen zijn wherigos,nauwkeurigere projecties en ook het navigeren off road.

Ik ben ook onbekend met het mapsource gebeuren wat ook wel interessant blijkt te zijn in combinatie met de 450/450 t.

Iemand die mij iets wijzer kan maken?

Geplaatst

Het verschil is de Topo kaart die op de 450t standaard zit.

Of je geld moet uitgeven voor een echt Topo kaart moet je jezelf ook afvragen:

Je weet vooraf niet wat er wel of niet op de kaart staat.

Ze zijn soms niet routeerbaar (ga hier links/rechts aanwijzingen)

Je betaald voor ieder land geld (ze werken uberhaupt maar tot de grens)

Je kunt de kaart niet zelf aanpassen (het uiterlijk wel middels .typ files, maar de inhoud niet)

Voor al deze problemen is er een oplossing die voor de meeste Garmin devices werkt: http://garmin.na1400.info/routable.php (internet explorer werkt NIET, probeer Firefox eens)

Erik

Geplaatst (bewerkt)

Haal nu maar de OSM fietskaart, klikkerdeklik

Gewoon geen geld uitgeven voor kaarten die niet aktueel zijn.

OSM is gewoon gratis, maar niet voor niets.

Mapsource is ook gratis te installeren, pff ff zoeken

bewerkt door hendrikus
  • 2 years later...
Geplaatst

Ik heb recent de OSM Fietskaart op de Oregon 450 gehad. Probleem was echter dat hij telkens terug routeerde naar het dichtstbijzijnde fietspad. Dit voor zowel kaart als kompas. Heb op mijn GPS de routering aangepast via instellingen, maar dit veranderde niets. Iemand tips hoe je de open fietsmap wel goed voor geocaching kan gebruiken?

Geplaatst

Zo te horen heb je de routering bij Plaats op weg op Ja staan.

Ga naar Stel in > Routering > Plaats op weg > kies voor Nee.

Geplaatst

In mijn 550t wil de optie routering via weg ja of nee nog wel eens spontaan veranderen van nee naar ja op het moment dat ik van kaart verander. Dan krijg ik dus hetzelde fenomeen. Bugje in software denk ik. Even de instelling weer terugzetten naar "nee" en dan is het weer klaar....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...