Spring naar bijdragen

Elektronische Schema'S


Major_Dundee

Aanbevolen berichten

Wij zijn op zoek naar Elektronische schema's die bruikbaar zijn voor het maken van caches.

En dan in het bijzonder bruikbare schema's voor nachtcaches.

Maar andere schema's zijn zeker ook welkom.

 

Indien mogelijk graag even mailen naar:

Major-Dundee@home.nl

 

Groet, Major Dundee ( Twentse geocachers )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even bij Conrad kijken... en daarbij zijn sommige zaken echt heel simpel te maken met een schakelaar, snoer en batterij... Er zijn allerlei soorten schakelaars die geschikt zijn... de bekende schakelaars maar ook IR, lichtgevoelig etc etc...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eveneens bij Conrad verkrijgbaar: experimenteer dozen.

Vaak kun je daar enkele tientallen tot honderden elektronische experimenten mee doen met even zoveel schema's en uitleg.

Je kunt er misschien inspiratie mee opdoen en is bovendien erg leerzaam.

Kijk op de website van Conrad onder Hobby, Elektronica voor beginners en dan met name Expirimenteersets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me de leukste uitdaging om die zelf te verzinnen en te maken? :rolleyes:

 

Heb hier nog een prachtige liggen waar al menig avondje in is gaan zitten. Moet hem eigenlijk eens afmaken... :blush:

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb destijds al eens een lichtgevoelige schakeling gemaakt, grootste probleem daarbij was het feit dat deze met een 4 tal AA (1.5 V penlight batterijen) niet super lang stand hielden.

Aangezien dit geheel op hoogte zat en enkel met een ladder bereikt kon worden was dit een lastig geheel.

Je gaat tenslotte niet iedere 3 maanden of zo met een ladder het bos in. :thumbdown:

 

Ik zou zeggen succes met zoeken.

 

Groeten Jan-Willem PA3FUS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De power-supply kun je ook lekker aan de cachers overlaten. Beschrijf dan wel duidelijk in Jip & Janneke taal op je cache-site, om wat voor soort batterijen het gaat.

Hebben ze de verkeerde/lege batterijen bij zich, dan hebben ze het aan zichzelf te danken.

 

Groetsels, Dennden

 

ps, nog even een handig linkje met forum Circuitsonline

bewerkt door dennden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn op zoek naar Elektronische schema's die bruikbaar zijn voor het maken van caches.

En dan in het bijzonder bruikbare schema's voor nachtcaches.

Maar andere schema's zijn zeker ook welkom.

 

Indien mogelijk graag even mailen naar:

Major-Dundee@home.nl

 

Groet, Major Dundee ( Twentse geocachers )

 

 

Je zou even contact op kunnen nemen met onze streekgenoot de druide uit Vriezenveen. Die verwerkt zelfs PIC-processors in z'n caches!

 

 

Grt, Folkert - team Berli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Je zou even contact op kunnen nemen met onze streekgenoot de druide uit Vriezenveen. Die verwerkt zelfs PIC-processors in z'n caches!

 

 

 

 

 

Grt, Folkert - team Berli

 

Weet je ook welke dan kan ik die eens gaan lopen dat vind ik wel interessant. :thumbup:

bewerkt door Team Vaesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou ook Gpsgek eens kunnen contacten. Alhoewel hij een hekel heeft aan PIC's doet hij dat met een vergelijkbaar uC :).

bewerkt door Cernunnos
overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...