Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik kan me er zeker wel in vinden.

Tegenwoordig lees je steeds meer; hallo, ik ben ook begonnen met geocachen, wat moet ik doen?

Zo ook de mailvragen enzovoort.

Men wil alles maar op een presenteerblaadje en zelf niks meer uitzoeken.

Oppassen voor dreuzels? Nee, joh, iedereen mag zien wat we doen.

Toen wij begonnen hebben we zelf uitgevogeld wat de bedoeling was en wat de regels waren en hoe je overal mee omgaat ipv direct te gaan vragen en mailen.

De cachers met een kleine portemonee benadelen is de grootste onzin die er is.

Een pm lidmaatschap kost maar $30.- per jaar, iets meer als €20 euro dus.

Dat bedrag gaat er in een weekend al door aan brandstof om nog maar te zwijgen van dure apparatuur waar wel geld voor is.

Dus denken jullie nu dat een beginner met bijvooorbeeld een dure telefoon of GPSr die 20 euri als een belemmering zien.

Dat maakt die mensen alleen maar nieuwgieriger,denk ik.

Geplaatst

Dus denken jullie nu dat een beginner met bijvooorbeeld een dure telefoon of GPSr die 20 euri als een belemmering zien.

Dat maakt die mensen alleen maar nieuwgieriger,denk ik.

Ik heb als reden gekregen (bij mijn actie). Waarom "moet" ik betalen voor een hobby die ook gratis kan. "Nu kan ik die caches niet meer doen" was ook een opmerking. Er zijn helemaal niet veel pm caches (ongeveer 130), dus er zijn nog genoeg te doen. Ik ontneem niemand zijn hobby als ik caches pm maak.

Geplaatst

Denk dat je met een PM-only cache inderdaad al wel een deel van de beginners uitsluit.

Maar om te zeggen dat alle beginnende cachers slordig zijn en dat zij voor de "zooi" zorgen? Nee.

Zijn alle PM-cachers dan wel netjes en houden die zich wel netjes aan de regels? Nee, ook dat zal niet 100% waar zijn.

Net als dat er PM-cachers zijn die amper founds hebben en er zijn ook genoeg cachers die veel founds hebben maar geen PM zijn.

Al met al is het (misschien) wel gedeeltelijk waar maar of de 'problemen' er mee opgelost worden? Vast niet.

En al zou het de perfecte oplossing zijn. Dan zou iedereen binnen no-time zijn caches PM-only maken en worden er dus vanzelf ook steeds meer cachers PM. Ben je dus weer terug bij af...

En (gelukkig) zijn er veel nieuwelingen die zich wel eerst netjes verdiepen in hoe het spelletje in elkaar zit, maar er zullen altijd 'rotte appels' tussen zitten. Dan kun je nooit voorkomen.

Geplaatst

Ik snap eigenlijk niet waarom je het voorlegt.

Als jij er een PMO van wilt maken, is dat je een goed recht.

Alleen zal die minder gelogd worden denk ik.

Wil je het niet, is dat je ook een goed recht.

Geplaatst

Alleen jammer dat je de members only caches niet als een stipje op de kaart kunt zien, zou eigenlijk ook een mogelijkheid moeten worden dan.

Ik zal het waarschijnlijk niet helemaal begrijpen (sorry ben blond), maar onder Bergen op Zoom in België liggen heel veel mysteries, en dat zijn PM caches, maar ik kan ze gewoon zien op de kaart.

Jo*

Geplaatst

OUDE topic over dit onderwerp

Masterchef werd al genoemd in dit topic, in het andere topic ga hij het volgende aan betreffende PM caches:

Waarom PM caches??

A Het kan als je PM bent :crybaby:

B Om mijn dure behuizingen te beschermen tegen grote groepen zoals tinkerteam ook aan geeft

C Scheelt onderhoud*

D De run is de eerste maanden een stuk minder dus de kans op ontdekking is minder.

* Ja echt het scheelt onderhoud, ik had 2 caches die alle 2 een tradi waren en die op evenveel lopen lagen. De PM werd in een jaar 60 keer gedaan de niet PM werd ruim 250 keer gedaan in een jaar. Reken maar uit wat het scheelt.

En als je er niet bij kan gewoon PM worden dan kun je er wel bij. Dan kun je gebruik maken van meer opties die je als normaal member niet hebt.

Ach er kan wel €300 voor een gpsr af en hoge kosten aan brandstof om de caches te doen, maar €25,00 p.j. voor een PM is te veel. Sorry maar dat begrijp ik niet.

Masterchef

En nog een andere reden om caches PM te maken

Een nog niet genoemd extraatje bij PM-caches: deze hebben de feature dat de owner kan zien welke cachers zijn pagina bezocht hebben.

Greetz Bloodwoosj.

En nog een link naar een oud topic over dit onderwerp

Geplaatst (bewerkt)

Het is zo als andere ook al zeiden een moeilijk onderwerp.

Ik ben ook van mening dat je het beste zelf gewoon moet doet wat je het beste lijkt, PM of niet.

Zelf heb ik net als vele andere leggers ook last van downgraden en meer van dat soort irritaties, daar is zelfs een aparte topic over, die irritaties bedoel ik.

Een garantie dat als een cache PM is, hij niet gesloopt geript e.d. wordt is jammer genoeg niet zo.

Ik zelf heb een succesvolle nachtcache moeten archiveren na al een jaar omdat een "collega" cacher deze stelselmatig ripte en afbrak, puur uit frustratie omdat die persoon hem niet tot een goed einde kon brengen. :crybaby:

Deze persoon is wel degelijk een Premium Member vandaar dat ik dus zeg dat het geen garantie is op zorgvuldigheid van bezoek.

Voor geïnteresseerde is het een en ander hier nog na te lezen:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=8227d890-2f49-48da-ac42-4e581e754ef8

Hier staat niet het volledige verhaal, maar als je dat wilt weten bezoek dan eens mijn nachtcache King of kings:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=26f8ae83-892b-45f1-afeb-c3ac842374fb

Gelijk een beetje reclame voor mijzelf. :rolleyes:

Wel kan ik uit ervaring zeggen dat des te hoger het difficulty sterren aantal is des te minder rompslomp je hebt.

Het lijkt wel zo te zijn dat zogeheten eendagsvliegen en niet serieuze cachers dat toch wel afschrikt (dat sterren aantal)

By the way als je zelf Premium member bent vallen de stipjes weer terug van zee op de kaart.(dit even als antwoord op Jo van Bajo)

bewerkt door nekrav
Geplaatst

Alleen jammer dat je de members only caches niet als een stipje op de kaart kunt zien, zou eigenlijk ook een mogelijkheid moeten worden dan.

Deze zijn wel op de kaart te zien: http://www.geocaching.com/map.

Ze staan ook op de kaart van gc.nl, maar dan ten westen van Texel. Het zou handig zijn dat op te heffen, ze op de juiste plek neer te zetten, en in de kaart een checkbox in te bouwen 'toon PM caches'. Zo kunnen niet-PMs ze negeren, terwijl PMs ze gewoon op de kaart zien.

Geplaatst

Even over het kostenplaatje: mensen met een erg beperkt budget kopen geen gps van 300 euro maar eerder van onder de 100 en dan mogelijk nog tweedehands en als verjaardagscadeau. Voor hen gaat het benzine-plaatje ook niet op, want ze fietsen en lopen, rijden met anderen mee of combineren het met bijvoorbeeld familie-bezoek. Voor zulke mensen kan 30 dollar per jaar wel degelijk te veel zijn.

Wat ik wel goede redenen vind om een cache PMO te maken: in een kwetsbaar natuurgebied, als je ver van de cache woont en dus minder vaak onderhoud kunt plegen. Verder zou ik het niet snel aanmoedigen eerlijk gezegd

Geplaatst

Maar die zullen dan ook denk ik niet heel erg veel cachen. Want dat is bijna ondoenlijk. En zoals al terecht werd opgemerkt, ook als je de PM caches niet kan zien, dan is er nog meer dan genoeg te cachen.

Trouwens, er is ook nog de functie "give a gift membership" ;)

Geplaatst

Ongeacht of je het wel of niet doet, er zullen altijd mensen zijn die er de dupe van zijn en het er niet mee eens zijn.

De "groep" voor wie die $30 per jaar te veel is zal heel erg klein zijn en dan ook nog moeten de PMO caches vlakbij liggen omdat ze anders te ver weg zijn en dus onbereikbaar wegens te hoge brandstofkosten.

Dit argument zou ik dus in mijn beslissing zeker niet mee laten wegen, zeker ook omdat er in verhouding nog genoeg niet PMO caches in de omgeving liggen die wel gewoon te doen zijn.

Geplaatst

Ik wilde alleen aangeven dat die 30 dollar voor sommigen wel degelijk een probleem kan zijn en dat dat betekent dat het argument '30 dollar is niet zo veel vergeleken met de overige kosten' voor sommigen dus absoluut onwaar is (en om die reden eigenlijk niet als argument gebruikt zou moeten worden). Daarmee zeg ik dus niet dat er geen andere argumenten voor of tegen PMO-caches zijn. Sterker nog: ik gaf al een paar redenen aan die ik wél valide vind.

Geplaatst (bewerkt)

daz gewoon totale onzin wat je zegt Atari dat mensen met weinig geld niet veel zullen cachen en weinig caches vinden. Je moet het dan gewoon goed combineren met bv meerijden met andere cachers of familiebezoek, en lekker op de fiets erop uit. Fiets zo rondjes vn 70 Km, duz mn cache gebied is vrij groot.

En over het geld. Voor mij is op dit moment 10 euro voor donateurschap teveel gevraagd. Ben 100% afgekeurd, Zit in budgetbeheer, heb 50 euro in de week om alles vn te doen [Reizen, eten, kleding]. Kan die 10 euro gewoon niet betalen hoe graag ik het ook zou willen, Maar betekent niet dat ik niet kan cachen, gewoon met de fiets erop uit.

Ik hb op dit moment een dure gps idd, maar die heb ik wel voor mijn verjaardag gehad, en soms krijg je vn andere wel eens een extra zoals dagkaarten voor de trein, dan kan je weer wat verder weg.

bewerkt door geebheart
Geplaatst

Doe lekker wat jezelf denkt en vind. Ik ben geen premium member heb echter niet het gevoel dat ik ook maar iets mis dus ook niet de caches die vanwege de reden die jij omschrijft voor mij niet zichtbaar zijn. Ik snap niet dat je een topic opent met deze vraag, ik blijf bezig met mijn kruistocht tegen dit soort moralistische vragen waarin telkens weer steun wordt gezocht voor en persoonlijk standpunt. Nogmaals doe lekker wat je zelfs vind en zoek niet altijd steun bij metgezellen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...