Spring naar bijdragen

GPS houder op de fiets


painless

Aanbevolen berichten

Omdat ik op de fiets ook de GPS wilde monteren, heb ik er zelf eentje gemaakt. Je koopt een verstelbare GSM-houder van een grote maat bij Halfords ofzo, met een plakstrook er onder. Ik heb daar de klikker van een batterijlamp onder gefabriekt. Zo'n goedkope zwarte lamp voor op de fiets waar 2 C-cellen in moeten. Die lampen zijn snel ter ziele (bij mij!).

De ronde vatting heb ik van het lamphuis afgeschroefd en onder de GSM-houder gelijmd (de plakstrook moet van de gsm houder af geklikt). Die vatting past weer op de bijbehorende klikker die je aan je stuur schroeft. Zo is de houder droog mee naar binnen te nemen en vandalen hebben minder te doen.

 

De ervaringen zijn wisselend:

Door het traanvocht in je ogen kun je de letters op het scherm niet lezen :blush: .

De letters lezen is in druk verkeer niet zo goed te doen zonder brokken ;) .

Je hebt er wel wat aan als je een route uitgezet hebt :thumbup:

Je hebt er een snelheidsmeter, ODO-meter, kompas en soms hoogte meter bij :o

Hij is er wel eens uit gedonderd op een verkeersdrempel. Tante Pos heeft daar passende elastieken voor.

 

Volgende project: GPS houder voor op je pols :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Super, een echte hobby bob :wine:

 

Maar.... ben je nu niet net zoveel kwijt aan spullen als met een stuurhouden (die kost volgens mij 30 euro?):

  • GSM Houder
     
  • Nieuwe lamp voor op de fiets (de andere was even nodig)
     
  • Postbodeelastieken (met als gevolg natte post, want de TPG moet ook bezuinigen)
     
  • Bril met wissertjes, voor het traanvocht
     
  • Bak voor de hond (om de brokken in te doen)

En... om je pols lijkt me niet zo moeilijk... je had toch postbodeelastieken :unsure:

 

Nogmaals, super

Flupke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]Je koopt een verstelbare GSM-houder van een grote maat bij Halfords ofzo, met een plakstrook er onder. Ik heb daar de klikker van een batterijlamp onder gefabriekt. Zo'n goedkope zwarte lamp voor op de fiets waar 2 C-cellen in moeten. Die lampen zijn snel ter ziele (bij mij!).

[...]

Ik heb iets vergelijkbaars geknutseld voor mijn GPS12 op mijn Spartamet.

Ik heb zo'n goedkope (bij de Gamma laatst 2,50 euro) opklikbare fietslamp gekocht, inhoud verwijderd, achterkant een beetje uitgeruimd zodat ik een bedje heb voor mijn GPS. Voor de zekerheid doe ik wel het polskoordje vast aan de fietsbel.

 

Een GPS12 is wat zwaar (4xAA erin) aan de pols, denk ik want bovenop mijn hoofd is ook al niet lekker lopen en fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je koopt een verstelbare GSM-houder van een grote maat bij Halfords ofzo, met een plakstrook er onder. Ik heb daar de klikker van een batterijlamp onder gefabriekt. ... De ronde vatting heb ik van het lamphuis afgeschroefd en onder de GSM-houder gelijmd (de plakstrook moet van de gsm houder af geklikt). Die vatting past weer op de bijbehorende klikker die je aan je stuur schroeft.

 

Ik heb het nog iets simpeler gedaan: alleen de klikker van een fietslampje op m'n stuur vastgeschroefd en m'n Geko bevestig ik dan met 2 elastiekjes.

Moet ik de fiets ergens achterlaten? Met een soepele beweging trek ik de elastiekjes los van de klikker en loop ik met de GPS in m'n hand verder. De meeste wandelaars denken dan overigens dat het een mobiele telefoon is! :D

 

Biertje

 

8e143cec-a898-4f20-a096-a50fab22a93a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is mijn oplossing voor dit probleem.

De eTrex zit in een hoesje voor een mobiele telefoon, met zo'n broekclip aan de achterzijde.

Op de fiets wordt dan een constructie van klittenband gemaakt, hierop wordt de gps geschoven. Met het touwtje knoop ik het nog aan het stuur vast. Dit is eigenlijk niet nodig want het zit uitstekend en er is nog nooit iets gebeurt.

 

Voor foto's die de log van de Dwaalspoor cache.

 

Ik wilde die foto's hier invoegen maar kreeg een foutmelding dat dynamische foto's niet toegestaan zijn :beerchug:

 

Maak er vaak gebruik van, is snel te bevestigen en er weer af te halen.

Eerst strookje binnenband om het stuur wikkelen, zorgt dat het lekker stroef wordt, dan de klittenband erover.

 

HutSpot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen veel per ATB en Leo heeft een GPS-houder op zijn stuur. Volgens mij is dat er eentje die er speciaal is voor GPS-en, kan ook zijn dat ie multi-functioneel is, zal ik even vragen. De ervaringen bij ons zijn overwegend positief. Zeker wanneer je over de weg jakkert is het bij hoge snelheden fijn dat je twee handen aan je stuur kunt houden. Tranende ogen? Geen probleem daar heb je brillen voor. Nadeel is wel dat als je door het bos crosst hij wel veel uit trilt. Het contactdingetje waarmee de batterij contact moet maken verbuigt een klein beetje waardoor hij uit trilt.

 

Alexander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al bijna een jaar een speciale stuurhouder van Garmin voor mijn Etrex Vista, er meteen bijgekocht. Het ding werkt echt perfect. Kost 10 euro of 19 euro als je nog geen auto-houder hebt. Er moet namelijk een ander batterijdeksel op de GPS. Die zit er bij de auto-houder ook al bij, dus dan wordt de stuurhouder goedkoper. Bij de GPS-shop is Notter.

Van batterij-uitval heb ik geen problemen meer. Het batterijvak iets opgevuld met een stukkie rubber zodat de batterijen goed klem zitten. Ik gebruik de steun op racefiets en atb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...