Spring naar bijdragen

Datum Verkeerd In Gsak


Team Tabak

Aanbevolen berichten

Gisterenavond haalde ik via een pocketquery mijn eigen gevonden caches binnen. Leuk om de nieuwe logjes weer even door te nemen.... Tot mijn verbazing kwam ik een tiental logjes tegen, waarvan GSAK vond, dat die op 5 september gelogd waren. Voor een goed begrip.... gisteren was het 4 september. Bij controle op de cachepagina's van Geocaching.com zag ik gewoon 4 september staan.

 

Ik heb me suf gepiekerd, hoe dit fenomeen kon ontstaan. Ligt het aan de aanmaak van de pocketquery? Ligt het aan een instelling van GSAK, waardoor de datum verkeerd in de database komt? Kan er een bugje in GSAK geslopen zijn?

 

Heeft iemand bij toeval ook last van dit fenomeen gehad? Ik heb het deze week al twee keer eerder gehad (daarvoor nog nooit), maar nu het blijkbaar structureel wordt gooi ik het toch maar eens in de groep... Op het forum van GSAK heb ik er (nog) niets va kunnen vinden maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

 

Iemand een oplossing of een idee, hoe we dit moeten verklaren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 1 month later...

Dit zelfde probleem hebben wij ook.

 

O.L.V. Ter Duinen - Brabantse Wal heb ik bijvoorbeeld gisteren (6 november 2010) als laatste gelogd.

Met de iPhone applicatie van Groundspeak.

 

Op mijn lijst van "All Geocaches" klopt die datum ook gewoon.

http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?ul=TeamGeoBoys

 

Maar ik GSAK staat de log op de datum van 7 november 2010. Zo wordt het ook door de FindStatGen macro geexporteerd.

Kijk maar op mijn profiel: http://www.geocaching.com/profile/?guid=b4b53fe3-ebf1-4169-8ce7-47d3634b3b49

 

Vervelend is het wel, want het beïnvloedt wel onze statistieken.

Er worden zo extra cachedagen gerekend, maximum afstand op 1 dag klopt niet (want is een overlap van 2 dagen), etc.

 

Wie weet hier een oplossing voor?

 

De systeemtijd van mijn computer en iPhone lopen gewoon synchroon.

 

groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij destijds gemeld op het forum van GSAK en de vraag gesteld hoe het komt, dat de tijd tussen geocaching.com en GSAK niet gelijk loopt. Bij GSAK verwijst men (haast uiteraard zal ik maar zeggen), naar een probleem bij geocaching.com in de tijdsvoering. Het heeft allemaal niets te maken met het tijdsverschil tussen Vancouver en ons landje. Het heeft alles te maken met logjes, die plaatsvinden met mobiele apparaatjes zoals iPhone en Blackberry.... Vooralsnog is er geen oplossing gevonden voor het probleem (vraag me niet waarom...) maar we zitten er wél mee.

 

Samenvattend. Er zit iets mis in de combinatie mobiele logjes / geocaching.com / gsak. Wie de oplossing weet moet zich melden bij GSAK, want ik was niet de enige met de vraag.... Uiteraard is het meerdere mensen opgevallen en ook zij hebben het probleem bij GSAK gemeld. Maar ook zij kregen het antwoord, dat er vooralsnog geen oplossing komt. Jammer.

 

Overigens speelde dit alweer twee maanden geleden en niets gaat zo snel dan technische ontwikkelingen dus.....

 

Waarom het nodig is om met mobiele apparatuur te loggen met de mededeling "log volgt"... ontgaat mij trouwens. Log dan bij thuiskomst in één keer goed. De massa kan het heus wel opbrengen om even te wachten om te vernemen dat iemand in de avonduren een cache gevonden heeft....

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom het nodig is om met mobiele apparatuur te loggen met de mededeling "log volgt"... ontgaat mij trouwens. Log dan bij thuiskomst in één keer goed. De massa kan het heus wel opbrengen om even te wachten om te vernemen dat iemand in de avonduren een cache gevonden heeft....

Precies mijn gedachtes. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...