Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Op een andere site kwam ik deze foto tegen, waar het beeld er toch best goed uitziet in vergelijking tot de overige.

DSC02853w.jpg

Laat ik eerst zeggen dat ik de 60-serie er geweldig uit vind zien. Dat vond ik al vanaf het begin.

Net als Kruimel, zou ik bij vervanging gaan voor een 60CS, want ik vind net als hem dat ik er niet op achteruit moet gaan t.o.v. mijn huidige Map 76S.

@ dj bel:

Het klopt dat je de vista plat moet houden. Als je dat niet doet zie je ook verandering in de navigatie, zoals de plaatsing van de windrichtingen. Dat kan je dus ook in de foto zien, waarbij de windrichtingen totaal niet overeen komen. Reden te meer om aan te nemen dat het een ietwat duistere stunt is.

Ik heb de Etrex Vista weliswaar van de hand gedaan voor een Map 76S, waar ik overigens héél tevreden over ben, maar soms denk ik best terug aan mijn Etrex. Het verschil zit hem met name in de snelheid waarmee je vanaf een 'koude start' ontvangst hebt, maar ook in het grotere scherm en tegelijker tijd dus ook een groter (maar onhandelbaarder) toestel en de positie van de knoppen en menu's.

Er zullen t.a.v. de 60-serie ongetwijfeld ook voor- en nadelen aan zitten en die zal je voor jezelf moeten screenen. Hij zal best weer wat geavanceerder zijn, maar de vraag is of je het ook gaat gebruikenen hoeveel je er voorover hebt.

Ik heb in ieder geval besloten eerst eens wat meer recenties af te wachten voordat ik er verder over ga verzinnen.

Geplaatst
[waarbij de windrichtingen totaal niet overeen komen.

Er is toch een functie: North Up ? Als de 60 daarop is ingesteld dan klopt het toch precies? Draai in gedachten het scherm van de vista maar om.

De Geko klopt dan nog voor geen meter. Hoe dat zit weet ik dan ook niet.

Geplaatst
[waarbij de windrichtingen totaal niet overeen komen.

Er is toch een functie: North Up ? Als de 60 daarop is ingesteld dan klopt het toch precies? Draai in gedachten het scherm van de vista maar om.

De Geko klopt dan nog voor geen meter. Hoe dat zit weet ik dan ook niet.

Volgens mij werkt dat alleen op het kaartscherm en niet op het scherm waar de satelieten worden weergegeven aan de hand van hun positie. Ik weet uit ervaring met de Etrex, dat hij gaat tollen als je hem schuin houdt en dat dan direct de balken een ander patroon laten zien.

Geplaatst

Ik denk dat de foto sowieso heel weinig zegt. Alles hangt wat dat betreft af van de vraag: wat heeft de maker van de foto willen laten zien.

Zo is het bijvoorbeeld best mogelijk dat hij een of meer van de gps'en in demo-modus heeft staan, en dat hij de foto enkel zo heeft gemaakt om het verschil in displays te tonen.

Als hij echter het verschil in ontvangst en nauwkeurigheid wil tonen kan het sowieso niet zoals hij het als op de foto heeft gedaan. Zo vertelde een van de verkopers in Notter mij bv. dat je gps'en voor een goede vergelijking minimaal 1 meter uit elkaar moet houden, omdat ze bij te korte onderlinge afstand elkaars werking negatief kunnen beinvloeden.

Maar verder zijn de nieuwe modellen natuurlijk enkel mooie nieuwe speeltjes voor de echte gadget-freak (waar er overigens op dit forum genoeg van zijn :yes: ), en zijn de nieuwe kleuren en features niet echt nodig voor het doel waar het voor ons uiteindelijk om gaat: het geocachen. Niet dat de nieuwe en verbeterde snufjes je daar niet extra bij kunnen helpen, maar laten we eerlijk zijn: voor het vinden van een cache heb je aan een Geko 101 of een Etrex Euro in feite genoeg. Alles wat er extra bijkomt veraangenaamt het geocachersleven misschien, maar is niet echt noodzakelijk voor het vinden van de caches.

Geplaatst

Het is logisch dat de windrichtingen niet overeenkomen.

De 60C heeft helemaal geen electronisch kompas, terwijl de beide andere in een voor het kompas verkeerde stand worden gehouden.

Aangezien de GPSsen niet bewegen kunnen ze geen van drieën de juiste richting aanduiden.

Bij de 60C staat N boven, dat zou inderdaad de scherminstelling kunnen zijn.

Het kan ook zijn dat er nog geen beweging is gedetecteerd, maar hij geeft wel een positie aan, dus dat lijkt me iets minder waarschijnlijk. Of misschien draait hij bij stilstand wel N naar boven, er zijn GPSsen die dat doen.

++ Lex ++

Geplaatst
Zo vertelde een van de verkopers in Notter mij bv. dat je gps'en voor een goede vergelijking minimaal 1 meter uit elkaar moet houden, omdat ze bij te korte onderlinge afstand elkaars werking negatief kunnen beinvloeden.

Dit is een regel om er absoluut zeker van te zijn dat er geen onderlinge verstoring optreedt.

In veel gevallen is het echter niet nodig. Je kunt dit zien door de tweede GPSr naar de eerste te bewegen en te kijken of dat voor de eerste verschil maakt. Ik heb vaak mijn GPSsen vlak naast elkaar gelegd en heb daarbij geen onderlinge beïnvloeding kunnen constateren. Maar sommige GPSsen kunnen sommige andere wel degelijk storen.

++ Lex ++

Geplaatst

Mumzle, het wordt nog leuker... Garmin kondigde net de 76C aan, met kleur en 115Mb geheugen, autorouting, USB en zo. =8- )

Als je nu al een 76S hebt...

Geplaatst

pt-GPSMAP76CSLarge.jpg

Deze dus. En het gaat maar door ... het gaat maar door ... en kiezen wordt steeds moeilijker.... :yes:

Geplaatst
Ik heb vaak mijn GPSsen vlak naast elkaar gelegd en heb daarbij geen onderlinge beïnvloeding kunnen constateren. Maar sommige GPSsen kunnen sommige andere wel degelijk storen.

Hoi,

mijn Vista en mijn BlueGPS (BT voor bij de PDA) beïnvloeden elkaar wel degelijk. Als ze op 20 cm van elkaar liggen op het dashboard van mijn wagen dan is het moeilijk om op beiden een goeie fix te krijgen.

Een metertje of zo uit elkaar en het probleem is opgelost.

Geplaatst
Mumzle, het wordt nog leuker... Garmin kondigde net de 76C aan, met kleur en 115Mb geheugen, autorouting, USB en zo. =8- )
En het gaat maar door ... het gaat maar door ... en kiezen wordt steeds moeilijker....

Dan verwacht ik dus voor het 3e kwartaal van 2004 de Etrex Vista CS. :dribble:

tot cache,

team Wij Drie :yes:

Geplaatst

En straks moeten we allemaal Bill Gates heten om nog een nieuwe GPS te kunnen kopen...

Ben benieuwd naar de prijs van die 76 CS in Europa...

Even voorrekenen:

589,27 USD x 1 (1 euro = 1 dollar zoals de meeste invoerders rekenen) = 589,27 euro

589,27 euro * 2 (invoerrechten + BTW + winst dealer)= 1178,54 euro

1178,54 + 250 (kaartmateriaal) = 1428,54 euro :yes::dribble:

Geplaatst
Mumzle, het wordt nog leuker...

Als je nu al een 76S hebt...

Mmmm, ik word alleen stil van de berekening van Joske.

Als dat klopt, dan neem ik wel een stel white-board stiften mee onderweg.

Het is prachtig hoor, maar ik geloof nooit dat een dergelijke aanvraag door de ballotagecommissie komt :D

Geplaatst

Ehhhhhhhh............ja, inderdaad die gekleurde GPS-en zijn inderdaad erg aantrekkelijk :thumbup: .

Maar wat ik eigenlijk mis zijn "ECHTE" vernieuwingen in de 60C 60CS en map 76 C en CS. Hoe zit het bijvoorbeeld met een Bluetooth verbinding, zodat je hem ook in combinatie met de iPAQ kan gebruiken? Of een simpele IR-poort om bijvoorbeeld waypoints en routes met elkaar uit te wisselen als je op locatie bent? Eigenlijk een gemiste kans. Zeker als je naar het "Europese" prijskaartje kijkt, had ik voor die Eurie's wel wat meer verwacht. Maar............het blijft een leuk hebbedingetje.

Ik wacht dus nog heel even tot de 60CB 60CSB en 76CB of CSB (B=Bluetooth) uitkomt.

Stealth Team

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...